آخرین مطلباخبارمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

بارسلونا و تعصبی بی‌نظیر روی لاماسیا؛ الماس‌های دست‌نیافتنی

ستاره‌های لاماسیا با وجود مشکلات زیاد قابل فروش نخواهند بود.

وقتی تیمی با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کند، یکی از راه‌های برون رفت از این مشکل می‌تواند فروش یک یا 2 ستاره باشد. این ستاره‌ها اگر جوان باشند، قیمت بالاتری خواهند داشت و شاید تنها یک فروش بتواند تمام مشکلات را از پیش روی بردارد اما در بارسلونا و تفکرات مدیران داستان فروش بازیکنان لاماسیا خط قرمزی دارد که هرگز مدیران باشگاه، حتی فکر به فروش این استعدادها را نخواهند کرد.

 

هر فروشی که فکرش را بکنید!

بارسلونا برای تدابیر مالی مناسب کارهای زیادی را انجام داده است. بیشترین نیاز یک تیم فوتبال بازیکن است و بارسا مانند همه‌ تیم‌ها در فصل نقل و انتقالات فعال بود اما فعالیت آنها محدود به خرید بازیکن بدون قرارداد و یا بازیکنان قرضی شد که راه حل مناسبی برای کم کردن هزینه‌ها به نظر می‌رسد.از طرفی بارسلونا برای ایجاد منابع درآمدی جدید از فروش نام‌گذاری‌ها و واگذاری بخش‌های رسانه‌ای تا فروش چمن قبلی نیوکمپ را در برنامه قرار داده تا مشکلات در ادامه کمتر باشد.

 

لاماسیا، خط قرمز بلوگرانا

دیده بودیم در گذشته بازیکنانی مانند جرارد پیکه و یا سسک فابرگاس با رضایت بارسلونا از باشگاه جدا شده بودند و به تیم‌های دیگری پیوستند. بارسا دیگر کارهایی مانند گذشته را تکرار نخواهد کرد. البته دیدیم در هر 2 فروش مورد اشاره، آنها باز هم به خانه خود بازگشتند و بارسا متوجه شد دیگر نمی‌خواهد استعدادهای رشد پیدا کرده در باشگاه را به تیمی دیگر بفرستد.

گروه نرم افزاری ماهور

 

با روی کار آمدن ژاوی، فورانی از استعدادهای درخشان به ترکیب تیم اصلی سرازیر شده‌اند که فروش هرکدام از آنها می‌تواند مشکلات مالی را برای مدتی طولانی از بین ببرد اما رویکرد جدید و ذهنیت مدیریت نسبت به استعدادها تغییر کرده و تا جای ممکن فکر فروش را نخواهند کرد. فکر فروش از استعدادهای لاماسیا فقط در شرایطی خاص اتفاق خواهد افتاد؛ فقط وقتی بازیکن دیگر کیفیت لازم برای ترکیب را نداشته باشد! البته در انتقال آنسو فاتی، آنها بازهم به فروش تن ندادند و فقط بازیکن را به صورت قرضی به انگلیس فرستادند.

 

گاوی، پدری، بالده، یامال، لوپز و گو‌یو بازیکنان جدید ترکیب اصلی بارسلونا هستند. بارسلونا هرگز به فروش آنها نزدیک نخواهد شد و اتفاقاتی مانند پیکه و فابرگاس برای آنها رخ نمی‌دهد. پیشنهادات تمدید قرارداد این بازیکنان با بند فسخ یک میلیارد یورویی همراه بوده و تلاش آبی‌اناری‌ها برای بستن چنین قراردادهایی تنها همین موضوع نگهداری از استعدادهای خانگی است. این خط قرمز برای بازیکنانی مانند گاوی و پدری بسیار پررنگ‌تر خواهد بود و مدیران دوست ندارند تیم دیگری حتی فکر خرید آنها را در سر داشته باشد.

 

فروش تنها از دیگر بازیکنان

در فصل گذشته دیدیم بارسا با اینکه بسیار به حضور فرانکی دی‌یونگ نیاز داشت، بازهم به فروش این بازیکن به منچستریونایتد راضی شده بود. آنها خوش‌شانس بودند بازیکن هلندی تصمیم به ماندن گرفت چرا که به پایه‌ای برای تیم اصلی ژاوی تبدیل شده است. رویکرد جدید اما اصراری برای از دست ندادن بازیکنانی مانند دی‌یونگ نخواهد داشت و حتی فروش دمبله با ضرر زیاد، بالاخره نهایی شد. در ادامه داستان برای بارسایی‌ها همین خواهد بود. شاید ما شاهد خروج بازیکنان مهم و تاثیرگذاری مانند دی‌یونگ باشیم اما هرچقدر مشکلات مالی به تیم فشار وارد کند، هیچ تیمی قادر نخواهد بود به الماس‌های لاماسیا نزدیک شود!

63 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا