آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

قهرمان هم از امکس دست پر بیرون نیامد؛ جشن صعود برایتون به لیگ اروپا

برایتون با کسب تساوی 1-1 از منچستر‌سیتی جایگاهش در رتبه ششم جدول را تثبیت کرد تا سهمیه لیگ اروپا را بگیرد.

منچسترسیتی که قهرمانی‌اش در فصل جاری لیگ برتر را هفته گذشته جشن گرفت، چهارشنبه شب میهمان برایتون بود.

شاگردان دزربی برای رسمی کردن سهمیه لیگ اروپای فصل آینده همراه با لیورپول به تنها یک امتیاز نیاز داشتند و پس از ارائه یک نمایش جذاب موفق به قطعی کردن سهمیه خود شدند.

با این حساب دیدار هفته آینده تیم مقابل استون‌ویلا تشریفاتی خواهد شد و صرفاً استون‌ویلا و شاگردان امری باید برای کسب سهمیه کنفرانس لیگ فوتبال اروپا بالاتر از تاتنهام و برنتفورد تلاش کنند و برایتون بلیت حضور در لیگ اروپا را یک هفته مانده به پایان مسابقات همزمان هفته پایانی رزرو کرده‌ است.

در این دیدار که ابتدا فیل فودن سیتی را پیش انداخت و سپس خولیو انسیسو کار را به تساوی کشید، برایتون خطرهای بسیار بیشتری روی دروازه حریف ایجاد کرد و تیم‌ها هرکدام یک گل مردود به ثمر رساندند. فودن برای ششمین بار در طول دوران حرفه‌ای خود دروازه برایتون را باز کرد. ستاره انگلیسی بهترین عملکرد را مقابل این تیم داشته است؛ درحالی که تعداد گل‌هایش مقابل هر حریف دیگری از 3 تجاوز نمی‌کند.

تنها هری کین (7) عملکرد بهتری از نظر گلزنی مقابل سیگل‌ها در لیگ برتر انگلیس داشته و پاس گل هالند در این دیدار تاثیر مستقیمش روی گل شماره 44 سیتی را در فصل جاری مسابقات باعث شد. او 36 گل لیگ برتری زده و هشتمین ارسال پاس گلش در فصل جاری مسابقات لیگ برتر، باعث شد رکوردشکنی کرده و مشترکاً با تیری آنری در فصل 20 تیمی تاریخ لیگ برتر انگلیس رکورددار تاثیر مستقیم روی گل‌های تیمش شود.

گروه نرم افزاری ماهور

ستاره فرانسوی فصل 03-2002 موفق شده بود در پیراهن آرسنالِ شکست‌ناپذیر با به ثمر رساندن 24 گل و ارسال 20 پاس گل رکورددار تاثیر گذاری مستقیم روی گل‌های تیمش در لیگ برتر فوتبال انگلیس شود و حالا 20 سال پس از آن رکوردشکنی، هالند به تنها به ثمر رساندن یک گل دیگر یا ارسال یک پاس گل دیگر مقابل برنتفورد احتیاج دارد تا به‌تنهایی رکورددار شود.

برایتون در این دیدار در نیمه نخست 11 شوت به سمت دروازه منچسترسیتی شلیک کرد که در تاریخ لیگ برتر انگلیس سابقه نداشته هیچ تیمی چه در این مسابقات و چه در لیگ قهرمانان اروپا یا جام حذفی و جام اتحادیه بیش از این میزان شوت به سمت دروازه تیمی تحت هدایت پپ گواردیولا شلیک کند.

همچنین تا پایان دیدار درحالی تعداد شوت‌های برایتون به سمت دروازه میهمانش به عدد 20 رسید که تنها ولورهمپتون در دسامبر 2019 و اتلتیکومادرید در مارس 2009 مقابل تیمی تحت هدایت پپ گواردیولا بیش از این شوت (به ترتیب 21 و 22) به سمت دروازه شلیک کرده بودند.

در فصل جاری لیگ برتر انگلیس، تنها منچسترسیتی (21) موفق شده امتیازات بیشتری از برایتون (20) در مصاف با ۶ تیم بزرگ لیگ برتر کسب کند و و شاگردان دزربی حتی از آرسنال، منچستریونایتد، برنتفورد، لیورپول و نیوکاسل هم امتیازات بیشتری در مصاف با قدرت‌های شش گانه لیگ برتر انگلیس در سال‌های اخیر کسب کرده‌اند.

53 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا