آخرین مطلباخبارمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

بلیت رم به ریاض برای مورینیو؛ آقای خاص در حوالی تصمیمی خاص

سرمربی پرتغالی رم به اخراج نزدیک‌تر می‌شود و عربستان پذیرای اوست.

لیگ حرفه‌ای عربستان اکنون همه چیز برای برگرداندن لنزهای دوربین‌ها و نوشتن قلم‌های رسانه‌ها درباره فوتبال این کشور را در اختیار دارد. آنها تیم‌های حرفه‌ای و متمول دارند، ورزشگاه‌ها و پوشش تصویری و کارگردانی سطح اول دنیا را ارائه می‌کنند، ستاره‌های بزرگ از پدیده‌های جوان تا مهره‌های با تجربه را در تیم‌های خود می‌بینند، فوق ستاره‌ها و برندگان توپ طلا را به کشورشان آورده‌اند و چنین مجموعه مترقی و در حال رشدی فقط یک آقای خاص کم دارد؛ آقای خاصی که این روزها در رم تحت فشار است و زمزمه‌های جدایی‌اش هر روز جدی‌تر دنبال می‌شود. در همین راستا مصاحبه مورینیو در رابطه با رفتن به عربستان به خبرهای جدایی او از رم و مقاصد احتمالی‌اش دامن زده و گمانه‌زنی‌ها در مورد تیم بعدی مورینیو قوت گرفته‌اند.

 

وضعیت در شهر رم؛ بی‌دفاع

عملکرد گرگ‌های پایتخت‌نشین فوتبال ایتالیا شبیه 2 فصل گذشته نیست. آنها بدترین شروع خود را تجربه کردند و در راس این ناکامی مردی قرار دارد که رم را به فینال رقابت‌های اروپایی و یک جام اروپایی رسانده بود. هر چقدر هم قهرمانی در لیگ کنفرانس اروپا و فینالیست شدن در لیگ اروپا برای رم حائز اهمیت باشد و هر چقدر هم مورینیو در احترام گرفتن از مخاطبانش تبحر داشته باشد؛ خود او می‌داند این ذات حرفه‌ای فوتبال است که نتیجه نگرفتن را بر نمی‌تابد و سرمربی شکست خورده را بی‌دفاع رها می‌کند. جایگاه آقای خاص روی صندلی هدایت رم سست شده و شایعات زیادی مبنی بر جدایی قریب الوقوعش از تیم فعلی شنیده می‌شود. نشریه معتبر کوریره دلواسپرت در مطلبی صریح عنوان کرد در صورت شکست رم در بازی مقابل کالیاری سران رم آماده اخراج مورینیو هستند. این نشریه از هانسی فلیک به عنوان جدی‌ترین گزینه جانشینی مرد پرتغالی نام برده است. البته باشگاه رم پس از انتشار این خبر سریعا آن را تکذیب و اعلام کرد مورینیو در رم با حمایت کامل مواجه می‌باشد. سابقه تیم‌های بزرگ نشان داده نه می‌توان از صحت و سقم ادعای نشریه ایتالیایی اطمینان خاطر داشت و نه می‌شود به ادعای حمایت باشگاه بحران‌زده رم از سرمربی بزرگش دلگرم بود. نشانه‌ها برای آقای خاص خطر اخراج را نمایان می‌کنند و حتی اگر شکست در مقابل کالیاری هم منجر به اخراج مورینیو نشود، شکست‌های بعدی این قابلیت را دارند که همکاری مرد پرتغالی با باشگاه فعلی‌اش را پایان دهند. مورینیو باهوش‌تر از این است که پیش از اخراج احتمالی شخصیت خودش را از دست بدهد و باز هم با درایت رسانه‌ای، جایگاه خودش برای تیم بعدی را در مصاحبه‌ای حفظ کرده است. او این بار از عربستان صحبت می‌کند!

 

سفر به خاورمیانه

وقتی رونالدو با چندین توپ طلا و بنزما پس از کسب یک توپ طلا و نیمار در آستانه شکستن رکورد پله با مبالغ هنگفتی به زندگی در شبه جزیره عربستان پاسخ مثبت داده‌اند، چرا باید مردی مثل مورینیو به این دعوت بزرگ دست رد بزند؟ فوتبال عربستان همانطور که کارشناسان فوتبالی معتقدند به مربیان بزرگی در کنار ستاره‌های درون زمین احتیاج دارد و ورود مورینیو به عنوان کسی که هم سبک فوتبال را تحت تاثیر قرار می‌دهد و هم دامنه رسانه یک تیم و یک لیگ را گسترش خواهد داد در این لیگ بیش از یک موهبت، یک نیاز تلقی می‌شود. تیم‌های عربستانی هم ثابت کرده‌اند برای رفع نیازهای فنی و حرفه‌ای هیچ‌گونه دریغی از خرج کردن ارقام حیرت‌انگیز ندارند. در عربستان هم پول هست، هم ستاره هست و ترقی و تجربه‌های جدید و انسان کاریزماتیکی مثل مورینیو یقینا به تجربه چنین فضایی نه نخواهد گفت. او خودش هم در آخرین مصاحبه این موضوع را تایید کرده و می‌گوید: «هر زمان فرصت کنم به عربستان می‌روم. مطمئنم روزی در آنجا کار خواهم کرد. زمانش را دقیق نمی‌دانم اما اطمینان دارم اتفاق خواهد افتاد.» اطمینان مورینیو از کار کردن در عربستان تردیدها را برای حضور او در لیگ حرفه‌ای این کشور کنار می‌زند و احتمالا دیر یا زود باید منتظر خبر سفر آقای خاص به خاورمیانه برای رقم زدن تجربه‌های جدید باشیم.

گروه نرم افزاری ماهور

مورینیو؛ زمینه ورود دیگران

لیگ عربستان برای آسان کردن ورود ستاره‌ها پیش از همه آنها، ابر ستاره‌ای به نام رونالدو را برای زندگی در این کشور متقاعد کرد. پس از رونالدو همه ستاره‌ها از خودشان می‌پرسیدند اگر رونالدو این فرصت را پذیرفته، چرا ما نباید آن را قبول کنیم؟ چنین شرایطی دقیقا برای مورینیو هم صدق می‌کند. آقای خاصی که احترام به خودش را همواره به رسانه‌ها و خبرنگاران دیکته می‌کند، اگر به عربستان سفر کند و این سفر را منجر به شکسته شدن احترام و شخصیتش در فوتبال حرفه‌ای دنیا قلمداد نکند در حقیقت راه را برای سایر مربیان بزرگ باز کرده است. بنابراین شاید انتقال مورینیو به عربستان یک حرکت استراتژیک شبیه به خرید رونالدو توسط النصر باشد. ثبت بلیت سفر مورینیو به عربستان می‌تواند زمینه‌ساز ثبت بلیت مردان بزرگ دیگری روی نیمکت تیم‌های مطرح فوتبال دنیا به خاورمیانه شود و از همین رو باید منتظر بریز و بپاش تیم‌های عربستانی برای خوشامدگویی به مورینیو باشیم. آنها اگر آقای خاص را در لیگشان داشته باشند، می‌توانند دست روی هر گزینه دیگری هم بگذارند. تصور کنید لیگ عربستان با مورینیو و دیگر سرمربیان بزرگ در کنار ستاره‌های مطرح فوتبال جهان چه حجمی از خبر و رسانه را به خودش معطوف خواهد کرد تا متوجه سرعت رشد فوتبال این کشور باشید. فوتبال عربستان فقط یک مورینیو برای تبدیل شدن به قطب جدید فوتبال جهان کم دارد و این کمبود هم به نظر همیشگی نخواهد بود و آقای خاص به صورت ضمنی آن را تایید کرده است.

62 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا