آخرین مطلباخباربازی هامحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

برنامه فصل جدید بوندس لیگا اعلام شد؛ «درکلاسیکر» به وقت ۱۰:۲۷!

برنامه فصل 24-2023 بوندس لیگا رسماً اعلام شد.

بایرن‌مونیخ مدافع عنوان قهرمانی، دورتموند زخمی، لایپزیش امیدوار و یونیونِ شگفتی‌ساز در کنار 12 تیم دیگر همراه هایدنهایم و دارمشتات تازه بوندسلیگایی شده از روز جمعه 18 اوت (27 مرداد) به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت.

شصت‌ویکمین فصل بوندس لیگا در تاریخ با دیدار افتتاحیه میان بایرن‌مونیخ مدافع عنوان قهرمانی و وردربرمن به میزبانی برمن برگزار خواهد شد و این مسابقات سرانجام در تاریخ 18 مه 2024 با برگزاری دیدارهای هفته سی و چهارم به پایان خواهند رسید؛ جایی که بایرن میهمان هوفنهایم است و دورتموند در هفته پایانی از دارمشتات پذیرایی خواهد کرد.

جشن شصت‌ویکمین سالگرد در گذرگاه تاریخ

دیدار افتتاحیه میان بایرن‌مونیخ و وردربرمن که از ساعت 20:30 به وقت محلی آغاز خواهد شد، صد و سی و سومین بازی بوندس لیگایی بین ۲ تیم خواهد بود و در طول تاریخ این مسابقات، هیچ ۲ باشگاهی بیش از بایرن و وردربرمن مقابل یکدیگر صف‌آرایی نکرده‌اند. درحالی که فصل گذشته در یکی از تاریخی‌ترین کورس‌های قهرمانی بوندسلیگا تیم قهرمان تا ثانیه آخر از واپسین هفته فصل نامش می‌توانست تغییر کند، فصل آینده هم دیدارهای سرنوشت‌سازی که سرانجامِ رقابت‌ها را رقم خواهند زد در هفته‌های متفاوتی از فصل به انجام خواهند رسید.

به وقت انتقام

درکلاسیکر، رقابت سنتی میان بایرن‌مونیخ و دورتموند که در هر فصل حداقل ۲ بار به انجام می‌رسد ابتدا هفته دهم به میزبانی دورتموند به انجام خواهد رسید و سپس بایرن‌مونیخ هفته بیست‌وهفتم از رقیب دیرینه‌اش پذیرایی خواهد کرد. تاریخ برگزاری هفته دهم از سوم تا پنجم نوامبر خواهد بود و هفته بیست‌وهفتم بوندس لیگا سی‌ام یا سی‌ویکم مارس برگزار خواهد شد؛ جایی که دورتموند قادر خواهد بود هم انتقام شکست سنگین بازی دور رفت به میزبانی باواریا را بگیرد و هم با پیروزی در دیدار سنتی از دست دادن قهرمانی در واپسین لحظات فصل به تبع تفاضل گل کمتر را به دست فراموشی بسپارد. آخرین بار دورتموند در آوریل 2014 بایرن‌مونیخ را در آلیانتس آرنا شکست داده بود و بیش از 5 سال از آخرین پیروزی زنبورها بر رقیب سنتی در بوندس لیگا می‌گذرد.

همان همیشگی؟

زمانی که اولین درکلاسیکر فصل پیش‌روی بوندس لیگا به انجام برسد، بدون شک جدول این رقابت‌ها شکل و شمایل خاصی را به خود خواهد گرفت و مدعیان قهرمانی خود را کم‌کم از سایر تیم‌ها جدا خواهند کرد. دورتموند به پیروزی بر بایرن‌مونیخ در سیگنال ایدونا پارک نیاز مبرم خواهد داشت و این بازی بزرگ در بین ۲ دیدار سرنوشت‌ساز دیگر از جمله دور دوم جام حذفی و بازی دور گروهی لیگ قهرمانان اروپا ساندویچ شده است.

گروه نرم افزاری ماهور

ابتدا درکلاسیکر هین‌رونده (نیم فصل نخست) احتمالاً مدعی نخست قهرمان در فصل پیش‌رو را معرفی خواهد کرد و سپس درکلاسیکر روک‌رونده (نیم فصل دوم) که بلافاصله پس از پایان فیفادی ماه مارس برگزار خواهد شد، یکی از ۲ تیم را با روحیه‌ای بالا به سمت نیمه‌نهایی جام حذفی فوتبال این کشور بدرقه خواهد کرد؛ صدالبته اگر دورتموند و بایرن‌مونیخ راهشان را تا جمع 4 تیم برتر این مسابقات ادامه دهند.

«۶ بزرگ»، چشم در چشم یکدیگر

فصل پیش‌رو به‌تبع سقوط شالکه اگرچه خبری از دربی روهر در بوندس لیگا نخواهد بود اما تقابل ۶ تیم بزرگ بوندس لیگا در فصل آینده از جذابیت‌های خاص خودش برخوردار است و سرنوشت قهرمانی را در خود پنهان کرده. در فصل پیش‌رو، تیم‌هایی که فصل گذشته در رتبه‌های نخست تا ششم بوندس‌لیگا به مصاف یکدیگر رفتند در نیم فصل نخست (هین‌رونده) به شرح ذیل مقابل یکدیگر صف‌آرایی می‌کنند:

هفته نخست: بایرلورکوزن – لایپزیش (برگشت هفته هجدهم)

هفته سوم: یونیون برلین – لایپزیش (برگشت هفته بیستم)

هفته چهارم: بایرن‌مونیخ – بایرلورکوزن (برگشت هفته بیست‌ویکم)

هفته چهارم: فرایبورگ – دورتموند (برگشت هفته بیست‌ویکم)

هفته ششم: لایپزیش – بایرن‌مونیخ (برگشت هفته بیست‌وسوم)

هفته هفتم: بایرن‌مونیخ – فرایبورگ (برگشت هفته بیست‌وچهارم)

هفته هفتم: دورتموند – یونیون برلین (برگشت هفته بیست‌وچهارم)

هفته نهم: بایرلورکوزن – فرایبورگ (برگشت هفته بیست‌وششم)

هفته دهم: دورتموند – بایرن‌مونیخ (برگشت هفته بیست‌وهفتم)

هفته یازدهم: لایپزیش – فرایبورگ (برگشت هفته بیست‎وهشتم)

هفته یازدهم: بایرلورکوزن – یونیون برلین (برگشت هفته بیست‌وهشتم)

هفته سیزدهم: بایرن‌مونیخ – یونیون برلین (برگشت هفته سی‌ام)

هفته سیزدهم: بایرلورکوزن – دورتموند (برگشت هفته سی‌ام)

هفته چهاردهم: دورتموند – لایپزیش (برگشت هفته سی‌ویکم)

هفته هفدهم: فرایبورگ – یونیون برلین (برگشت هفته سی‌وچهارم)

فصل جدید بوندس لیگای 2 هم 3 هفته زودتر از بوندسلیگا آغاز خواهد شد و دیدار افتتاحیه این مسابقات، روز جمعه 28 ژوئیه (6 مرداد) بین هامبورگ و شالکه برگزار خواهد شد و تیمی که فصل گذشته یک قدم برای صعود به بوندسلیگا کم آورد در فولکس‌پارک اشتادیون میزبان آبی‌های سلطنتی خواهد بود که فصل گذشته بار دیگر به بوندسلیگای 2 سقوط کردند.

بوندس‌لیگا مهیای آغاز یورو در آلمان

زمان دقیق بازی‌های هفته یکم تا هشتم بوندس لیگا سرانجام هفته دوم از ماه ژوئیه اعلام خواهد شد اما برنامه دقیق بازی‌های بوندس لیگای 2 را فدراسیون فوتبال آلمان هفته پیش‌رو رسماً به اطلاع هواداران خواهد رساند. باتوجه به حضور نمایندگان فوتبال آلمان در مسابقات اروپایی، این برنامه پس از بررسی‌های نهایی به طور دقیق اعلام خواهد شد و فصل بوندس لیگا 26 روز زودتر از دیدار افتتاحیه یورو 2024 به میزبانی آلمان به پایان خواهد رسید.

این روزها را به خاطر بسپارید!

بازی سوپر جام فوتبال آلمان میان قهرمان بوندس لیگا و جام حذفی روز شنبه 12 اوت (21 مرداد) بین بایرن‌مونیخ و لایپزیش به میزبانی استادیوم آلیانتس به انجام خواهد رسید. درحالی که تاریخ‌های کلیدی برنامه بازی‌های فصل آینده فوتبال آلمان به شرح ذیل است، می‌توانید برای بررسی دقیق‌تر فصل فوتبالی در کشور آلمان با محوریت رقابت‌های بوندسلیگا و بوندسلیگای 2، برنامه بازی‌ها را از صفحه پیوست شده به عنوان مسابقات در متن مشاهده کنید:

هفته نخست بوندس‌لیگا: 18 تا 20 اوت

هفته نخست بوندس‌لیگای 2: 28 تا 30 ژوئیه

هفته پایانی بوندس‌لیگا در سال 2023: 19 و 20 دسامبر

هفته پایانی بوندس‌لیگای 2 در سال 2023: 15 تا 17 دسامبر

هفته نخست بوندس‌لیگا در سال 2024: 12 تا 14 ژانویه

هفته نخست بوندس‌لیگای 2 در سال 2024: 19 تا 21 ژانویه

هفته پایانی فصل بوندس‌لیگا: 18 مه 2024

هفته پایانی فصل بوندس‌لیگای 2: 19 مه 2024

همچنین برنامه کامل هفته نخست بوندس لیگا در فصل پیش‌رو به شرح ذیل است و تیم‌های سمت راست وظیفه میزبانی از رقیب در این هفته را بر عهده خواهند داشت:

وردربرمن – بایرن‌مونیخ

دورتموند – کلن

یونیون برلین – ماینتس

بایرلورکوزن – لایپزیش

اینتراخت فرانکفورت – دارمشتات

ولفسبورگ – هایدنهایم

هوفنهایم – فرایبورگ

آگزبورگ – مونشن‌گلادباخ

اشتوتگارت – بوخوم

و هفته پایانی مسابقات هم که امکان دست به دست شدن عنوان قهرمانی یا حتی جا به جا شدن تیم‌ها در انتهای جدول برای فرار از سقوط و موفقیت به بقا همچون فصل گذشته در آن وجود دارد، به شرح ذیل و با میزبانی تیم‌های سمت راست به انجام خواهد رسید؛ ضمن اینکه تکراری از فینال جام‌حذفی در فصل گذشته می‌تواند در هفته پایانی، نبرد تیم‌ها برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا را جذابیتی دو چندان ببخشد:

دورتموند – دارمشتات

هوفنهایم – بایرن‌مونیخ

یونیون برلین – فرایبورگ

بایرلورکوزن – آگزبورگ

اینتراخت فرانکفورت – لایپزیش

ولفسبورگ – ماینتس

وردربرمن – بوخوم

اشتوتگارت – مونشن‌گلادباخ

هایدنهایم – کلن

در پایان، مرور برنامه بازی‌های هفته به هفته ۲ تیم بایرن‌مونیخ و دورتموند تا پایان فصل، خالی از لطف نیست و تیم‌های سمت راست، میزبان خواهند بود.

هفته نخست:

وردربرمن – بایرن‌مونیخ

دورتموند – کلن

هفته دوم:

بایرن‌مونیخ – آگزبورگ

بوخوم – دورتموند

هفته سوم:

دورتموند – هایدنهایم

مونشن‌گلادباخ – بایرن‌مونیخ

هفته چهارم:

بایرن‌مونیخ – بایرلورکوزن

فرایبورگ – دورتموند

هفته پنجم:

بایرن‌مونیخ – بوخوم

دورتموند – ولفسبورگ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا