آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

به جا مانده از شب توقف در تاتنهام؛ بیم و امید در آستانه خط پایان

منچستریونایتد برتری 2 گله مقابل تیم بحران‌زده تاتنهام را از دست داد تا بازی با تساوی 2-2 به پایان برسد.

وقتی مارکوس راشفورد در آخرین دقایق نیمه نخست، بعد از یک سلطه ۴۵ دقیقه‌ای برای بار دوم توپ را از خط دروازه فورستر عبور داد، به نظر می‌رسید یک شکست غم‌انگیز دیگر در انتظار تاتنهام باشد.

 

شکست ۶گله اول هفته مقابل تیم تازه به پا خاسته نیوکاسل، منجر به اخراج استلینی و جانشینی رایان میسن شد. تحت هدایت او هم ظاهراً تغییری در تیم بیمار تاتنهام حاصل نشد اما با پایان نیمه اول، تاتنهام از شوک شکست خردکننده مقابل نیوکاسل بیرون آمد و در نهایت بازی درخشان سون هیونگ مین نتیجه را به برابری کشید. وقتی ستاره کره‌ای غمگین باشد، هیچ‌کس خوشحال نیست و وقتی او سر حال باشد، حتی در شرایط دشواری مانند مسابقه دیشب هم بازگشت امکان‌پذیر است. تقابلی که با نخستین گل جیدن سانچو بعد از ۱۳ مسابقه آغاز شده‌ بود با درخشش سون خاتمه یافت؛ درخشش بازیکنی که حالا با عبور از جرمین دفو و با ۱۴۴ گل، عنوان ششمین گلزن برتر تاریخ اسپرز را یدک می‌کشد؛ ۳۶۷ مسابقه، ۱۴۴ گل، ۸۷ پاس گل، درخشش بی‌وقفه و صفر جام.

 

فراز و نشیب موج سینوسی

اوایل زمستان، همزمان با لغزش‌های مقطعی و گاه و بی‌گاه آرسنال و منچسترسیتی، برخی رسانه‌ها کم کم متقاعد شده‌ بودند شیاطین سرخ با تیمی پرانرژی‌تر و تشنه‌تر از منچسترسیتی و باتجربه‌تر از آرسنال، می‌تواند کم کم به کورس دواسبه قهرمانی اضافه شوند. قهرمانی در جام اتحادیه و حضور در کورس قهرمانی جام حذفی و لیگ اروپا، هواداران را مهیای یک فصل پرشور و به یادماندنی کرده بود اما ورق خیلی زود برگشت. روند بدون نقص بالانشینان، شانس اندک یونایتد برای حضور در کورس قهرمانی را نابود کرد و تیم نونوارشده و مستحکم تن هاخ را هم همان نقطه ضعفی که سرمربیان پیشین را آزار داده‌ بود، از لیگ اروپا کنار زد؛ اشتباهات سریالی مدافعان و دروازه‌بان. زانو زدن مقابل متخصص لیگ اروپا تأسف‌بار بود؛ به خصوص که یونایتد تا یک قدمی پیروزی در بازی رفت هم رفت اما ۲ گل به خودی دیرهنگام در بازی رفت و چند اشتباه کاملاً قابل پیشگیری در بازی برگشت مقابل تیم بحران‌زده سویا، ماجراجویی اروپایی را پایان داد. حالا اما رقابت‌های چندگانه یونایتد و تقویم پیچیده تیم، شرایط ساده‌تری به خود گرفته. حفظ یک روند متوسط برای کسب سهمیه اروپایی کافی است و آخرین مسابقه فصل مقابل منچستر سیتی در فینال جام حذفی هیجان را در ۲ طرف شهر منچستر به نقطه جوش خواهد رساند. یونایتد تنها تیم انگلیسی برنده سه‌گانه در تاریخ فوتبال این کشور است و منچستر سیتی در آماده‌ترین فرم ممکن برای تبدیل شدن به دومین تیم لحظه‌شماری می‌کند.

گروه نرم افزاری ماهور

 

فرناندس سر حال 

از جمله سوالات مهم در کنفرانس خبری و بحث‌های پیش از مسابقه، سلامت برونو فرناندس بود. یکشنبه و در جریان پیروزی مقابل برایتون در ضربات پنالتی دیدار نیمه‌نهایی جام حذفی، فرناندس در اواخر نیمه اول وقت‌های اضافه به دلیل مصدومیت جزئی تعویض شد‌. با این حال او دیشب در ترکیب اصلی قرار گرفت و به زیبایی پاس منجر به گل راشفورد را به نام خود ثبت کرد. همزمان با مصدومیت‌های متعدد مهره‌های کلیدی تیم، از ژانویه ۲۰۲۰ که شماره ۸ پرتغالی به منچستر یونایتد پیوسته، حتی یک مسابقه را هم به دلیل مصدومیت از دست نداده و دیشب این رکورد را تداوم بخشید. یونایتد در ۱۹ مسابقه‌ای که او، اریکسن و کاسمیرو را همزمان در ترکیب اصلی داشته هرگز بازنده نبوده و ۱۵ پیروزی کسب کرده. اریکسن در نخستین بازگشت به ورزشگاه تاتنهام با حمایت و تشویق گسترده تماشاگران سفیدپوش روبه‌رو شد. او یکی از مهره‌های اصلی تیم پوچتینو در نیمه دوم دهه گذشته بود و بیش از ۳۰۰ مسابقه برای خروس‌ها به زمین رفت.

جایزه فوری تن هاخ 

تنها یک تغییر نسبت به تیم پیروز در مقابل برایتون در ترکیب منچستر یونایتد ایجاد شده‌ بود. با تصمیم سرمربی هلندی، جیدن سانچو جای مارسیال را گرفت و در همان ابتدای مسابقه مزد اعتماد تن هاخ را پرداخت کرد. در حالی که تنها ۶ دقیقه و ۱۴ ثانیه از آغاز بازی گذشته بود، بال متولد لندن با یک شلیک غافلگیرکننده از آستانه محوطه جریمه دروازه فورستر را گشود. با این که سانچو در جریان مسابقه و در ساختار تیم چندان موثر نبود و بعد از گذشت یک ساعت از آغاز بازی جای خود را به مارسیال داد اما گل زودهنگام او آغاز سلطه منچستر یونایتد در نیمه نخست مسابقه دیشب بود. پائیز گذشته در اولدترافورد، یونایتد بازی را با حاکمیت بر توپ و زمین آغاز کرد اما تا پیش از دقایق آغازین نیمه نخست به گل نرسید.

 

آمار خیره‌کننده راشفورد 

پاس استثنایی و بلند فرناندس، مارکوس راشفورد را به بیست‌ونهمین گل این فصل رساند. آن شلیک همچنین به پنجاهمین گل الماس شماره ۱۰ در بازی‌های خارج از خانه یونایتد تبدیل شد. راشفورد بهترین فصل دوران حرفه‌ای خود در منچستر را سپری می‌کند و گل دیشب، او را با گذر از ۲۸ گل فرناندس در فصل ۲۱-۲۰۲۰ و زلاتان ابراهیموویچ در فصل ۱۷-۲۰۱۶، به برترین گلزن یک دهه اخیر یونایتد در طول یک فصل تبدیل کرد. آخرین بار رابین فن‌پرسی به رکورد ۳۰ گل در یک فصل رسیده بود و در فاصله ۸ مسابقه تا پایان فصل راشفورد کار سختی برای عبور از او پیش رو نخواهد داشت.

 

هواداران به دنبال هری 

۵ روز بعد از مسابقه جام حذفی در ومبلی، هواداران یونایتد در ورزشگاه مدرن تاتنهام هم حضور فعالی داشتند و سراسر مسابقه صدای آن‌ها در حمایت از تیم تن هاخ به گوش می‌رسید. شعار «هری کین؛ تو را در ماه ژوئن ملاقات می‌کنیم» در رسانه‌های ورزشی بازتاب گسترده‌ای داشت. کین کیفیت خود را با ساخته و پرداخته کردن گل تساوی بخش سون هیونگ مین به رخ کشید؛ دقایقی بعد از اینکه‌ شوت بلوکه شده او با ضربه والی دیدنی پدرو پورو به تور دروازه دخیا چسبید. باید دید آیا اوایل تابستان دوران درخشان اما ناموفق کاپیتان تیم ملی انگلیس در شمال لندن بالاخره به پایان می‌رسد یا نه. اگر پاسخ مثبت باشد، مشتریان زیادی به صف خواهند شد.

61 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا