آخرین مطلباخبارمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

آخرین بازمانده بارسا: حتی مسی هم دوام نیاورد

لیونل مسی، جرارد پیکه و سرخیو بوسکتس نیز از بارسا رفتند، ولی مارک آندره تراشتگن توانسته جایگاهش در بارسلونا را مستحکم‌تر کند.

زمانی بارسا با مارک آندره تراشتگن، جرارد پیکه، سرخیو بوسکتس و لیونل مسی، در هر چهار پست، بازیکنانی بدون جانشین داشت، اما در سه سال گذشته به تدریج روند تغییرات در بارسا شتاب گرفت و تنها بازیکنی که همچنان در بارسلونا بازی می‌کند و هرگز برایش هیچ رقیبی نیامد، تراشتگن است.

در واقع بارسا از سال 2019 که نتو را از والنسیا خرید، گلر جدید جذب نکرده و همیشه تاکید شده که تراشتگن گلر شماره یک است. فصل قبل اینیاکی پنیا گلر ذخیره بود و مشخصا تراشتگن تهدیدی برای خود حس نمی‌کند.

 

اولین کسی که جایگاهش در بارسا را از دست داد، جرارد پیکه بود. این مدافع میانی به تدریج در فصل 21-2020 اهمیت خود را از دست داد و البته چند مصدومیت نیز باعث شد او دور از میادین باشد، اما او پس از بازگشت هم نتوانست جایگاه همیشه ثابتش را پس بگیرد تا اینکه در دسامبر سال گذشته تصمیم گرفت بازنشسته شود. حالا نقش او در تیم بر عهده آرائوخو است. ستاره اروگوئه‌ای یکی از مهره‌های اصلی و محوری بارسا و تضمینی برای ژاوی هرناندز است. در این مورد، انتقال بسیار سریع بود.

گروه نرم افزاری ماهور

در تابستان 2021، به طور خاص در پنج آگوست، این خبر منتشر شد که لئو مسی دیگر در بارسلونا نیست. مشکلات مالی باشگاه اجازه نداد فوق ستاره با بارسا تمدید کند. ضربه‌ای بسیار سخت برای هر دو طرف که راهشان را از هم جدا کردند. فصل بدون مسی برای بارسا بسیار گران تمام شد.

پس از یک سال از انتقال مسی و فعال شدن چهار اهرم اقتصادی، در تابستان گذشته، بارسلونا روبرت لواندوفسکی را به خدمت گرفت. این دومین تغییر در تنها دو سال و در پست‌های محوری بود. این ستاره لهستانی، اگرچه در حد و اندازه نابغه آرژانتینی نبود، اما نتیجه نهایی فوق العاده بود و او در اولین فصل حضورش، با 23 گل به عنوان بهترین گلزن لالیگا کارش را تمام کرد و بارسا با درخشش او قهرمان لالیگا و سوپرجام شد.

بارسا این تابستان، با بازنشستگی بوسکتس، ستون خود در خط میانی را هم از دست داده است. در واقع جانشینی بوسکتس الان مهم‌ترین و پیچیده‌ترین چالش بارسلوناست.

برای این مهم دو بازیکنی که ژاوی بیشتر از همه دوست دارد، زوبیمندی و کیمیش هستند ولی جذبشان گران خواهد بود. بارسا شاید در نهایت به اوریول رومئو از خیرونا رضایت بدهد.

در تمام این تغییرات بنیادی، تنها کسی که هنوز دوام آورده و بدون تهدید به کارش ادامه می‌دهد، تراشتگن است. گلر آلمانی با وجود این وضعیت، فصل قبل بی‌نظیر کار کرد و بهترین دروازه‌بان لالیگا شد. او زامورا و بی‌جانشین است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا