آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

جوایزی که امشب تقسیم خواهد شد؛ ما هم می‌خواهیم طلایی شویم!

همگان در انتظار تعیین سرنوشت بهترین گلزن، بهترین گل‌ساز و بهترین دروازه‌بان لیگ بیست‌ودوم هستند.

لیگ برتر فوتبال ایران در دوره بیست‌ودوم امروز (پنجشنبه) به پایان می‌رسد و از میان تیم‌های پرسپولیس و سپاهان، تکلیف تیم قهرمان مشخص خواهد شد اما معرفی چهره تیم قهرمان و البته دومین تیم سقوط کننده به رقابت‌های آزادگان، تنها اتفاقات هیجان‌انگیز روز پایانی لیگ بیست‌ودوم نخواهد بود و بهترین بازیکنان فصل هم قرار است امروز معرفی شوند؛ بهترین گلزن، بهترین گل‌ساز و بهترین دروازه‌بان فصل که احتمال معرفی مشترک دو بازیکن در هر کدام از این عناوین دور از ذهن به نظر نمی‌رسد.

 

«شهریار» به رویای خود می‌رسد؟

شهریار مغانلو با دبل گلزنی که هفته گذشته مقابل پیکان تهران داشت، با 12 گل زده بهترین گلزن لیگ بیست‌ودوم شد و حالا یک گام دیگر با رسیدن به عنوان آقای گلی فاصله دارد. مغانلو که در لیگ دسته اول سابقه آقای گلی دارد، برای تکمیل کارنامه خود امیدوار است که بتواند قدم آخر را هم با موفقیت بردارد و با درخشش خود هم سپاهان را به مقام قهرمانی لیگ برتر برساند و هم اینکه در قامت بهترین گلزن فصل بتواند کارش را در جمع طلایی‌پوشان اصفهانی به پایان ببرد.

 

رضا اسدی نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده شهریار مغانلو است. اسدی که تا هفته گذشته به تنهایی صدرنشین جدول گلزنان بود، حالا با 11 گل زده خود را در جایگاه دوم می‌بیند و امید دارد تا با گلزنی در دیدار مقابل استقلال بتواند هم بار دیگر دروازه آبی‌پوشان پایتخت را در فصل جاری (به مانند دیدار مرحله یک‌شانزدهم نهایی جام حذفی) باز کند و هم اینکه صدر جدول برترین گلزنان را از مغانلو بگیرد و به کفش طلای لیگ بیست‌ودوم برسد. محمد عباس‌زاده با 10 گل زده و مهدی قایدی با 9 گل زده دیگر گلزنان برتر لیگ بیست‌ودوم هستند که از شانس حداقلی برای رسیدن به کفش طلا برخوردارند.

گروه نرم افزاری ماهور

 

90 دقیقه تاریخی در انتظار «آلوز»

ریکاردو آلوز هافبک خلاق تراکتور تبریز با 12 پاس گل برترین پاسور لیگ بیست‌ودوم است و امروز در تلاش است تا بتواند با درخشش مقابل استقلال هم به رکورد تاریخی سعید صادقی با 13 پاس گل برسد و هم اینکه عنوان برترین پاسور فصل را از آن خود کند. آلوز در شرایطی صدرنشین جدول برترین گل‌سازان فصل است که نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده او، مهدی ترابی با 8 پاس گل است و رامین رضاییان هم با 7 پاس گل در تعقیب ستاره پرتغالی تراکتور است.

 

آلوز با توجه اختلاف آماری موجود با ترابی و رضاییان، تنها 90 دقیقه با رسیدن به عنوان برترین گل‌ساز فصل فاصله دارد و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، هافبک پرتغالی سرخ‌پوشان تبریزی در اولین فصل حضورش در فوتبال ایران این فرصت را دارد تا بتواند در قامت بهترین گل‌ساز فصل کارش را به پایان ببرد و عنوان مهندس لیگ بیست‌ودوم را از آن خود کند.

 

رقابت مویرگی برای دستکش طلایی

حسین پورحمیدی و علیرضا بیرانوند با ثبت 17 کلین‌شیت برترین دروازه‌بانان لیگ بیست‌ودوم محسوب می‌شوند. برای معرفی برنده عنوان بهترین دروازه‌بان فصل، رقابت میان پورحمیدی و بیرانوند است و کریستوفر کنت و پیام نیازمند با 14 کلین‌شیت در روز پایانی نمی‌توانند برای ستارگان آلومینیوم اراک و پرسپولیس خطرساز شوند و این احتمال هم وجود دارد که دستکش طلایی به صورت مشترک به پورحمیدی و بیرانوند برسد و این دو ستاره با عنوانی مشترک فصل را به پایان ببرند.

دروازه‌بانان آلومینیوم اراک و پرسپولیس با ثبت کلین‌شیت در هفته پایانی لیگ برتر، نه‌تنها شانس رسیدن به دستکش طلایی لیگ بیست‌ودوم را دارند، بلکه می‌توانند برای اولین‌بار در تاریخ لیگ برتر (در دوره‌های 16 تیمی) 18 کلین‌شیت به‌ثبت برسانند. در تاریخ لیگ برتر، بیشترین کلین‌شیت در یک فصل در دوره‌های 18 تیمی به نام مهدی رحمتی با 21 کلین‌شیت به‌ثبت رسیده اما در دوره‌های برگزاری مسابقات لیگ برتر با 16 تیم هیچ‌گاه دروازه‌بانی بیشتر از 17 کلین‌شیت نداشته که پورحمیدی و بیرانوند می‌توانند به این دستاورد تاریخی هم برسند.

50 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا