آخرین مطلباخبارمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

خروج مس از بحران با گلزنی شهباززاده؛ ۳ امتیاز، سوغات ذوبی‌ها از جنوب

هفته پنجم لیگ برتر فوتبال ایران با برتری تیم‌های مس رفسنجان و ذوب‌آهن اصفهان پیگیری شد.

بیست‌وسومین دوره لیگ برتر فوتبال ایران روز گذشته فعالیت خود را در هفته پنجم آغاز کرد؛ آن‌هم در حالی‌که با توجه به لغو سریالی مسابقات لیگ برتر، پایان هفته پنجم مشخص نیست! روز گذشته، ملوان بندرانزلی در دیداری خانگی موفق شد با 2 گل از سد پیکان تهران بگذرد و در دیگر مسابقات روز نخست هفته پنجم لیگ برتر، تراکتور تبریز در تهران بردی یک‌گله را برابر هوادار به‌دست آورد تا همچنان به سیر صعودی خود در جدول رده‌بندی ادامه بدهد.

 

هفته پنجم لیگ برتر فوتبال ایران در حالی امروز ادامه پیدا کرد که در رفسنجان، شاگردان ساکت الهامی در تیم مس در جست‌وجوی نخستین پیروزی خود بودند و مقابل تیم آلومینیوم اراک قرار گرفتند؛ آن‌هم در حالی‌که اراکی‌ها در سودای کسب چهارمین برد متوالی و رسیدن به صدر جدول رقابت‌های لیگ بیست‌وسوم بودند! در اهواز هم تیم‌های استقلال خوزستان و ذوب‌آهن اصفهان برابر هم صف‌آرایی کردند که در این دو مسابقه دو تیم نیاز مبرمی به کسب 3 امتیاز داشتند و دوئل جذابی میان شاگردان سیروس پورموسوی و محمد ربیعی برگزار شد.

 

طلسم‌شکنی تیمِ ساکت در خانه

مس رفسنجان که در 4 هفته ابتدایی ناکام در کسب پیروزی بود و 2 مسابقه اخیرش در لیگ برتر را هم واگذار کرده بود، امروز در خانه به دنبال رسیدن به اولین پیروزی‌اش بود. آن‌ها با توجه به عملکرد درخشان آلومینیوم اراک در 4 هفته ابتدایی و کسب 9 امتیاز از سوی این تیم، کار سختی برابر حریف اراکی داشتند. دو تیم از ساعت 18:15 در ورزشگاه خالی از تماشاگر شهدای صنعت مس رفسنجان کار خود را با قضاوت وحید کاظمی آغاز کردند.

گروه نرم افزاری ماهور

 

نارنجی‌پوشان که با انگیزه کسب اولین برد فصل وارد زمین مسابقه شده بودند، توانستند در دقیقه 13 روی خطای هند میلاد فخرالدینی صاحب ضربه پنالتی شوند که این ضربه پنالتی را سجاد شهباززاده به گل تبدیل کرد تا برای نخستین‌بار در طول 2 فصل اخیر او موفق به گلزنی در یک مسابقه رسمی در فوتبال باشگاهی ایران شده باشد. بعد از ثبت گل اول مس رفسنجان، شاگردان مجتبی حسینی در تیم آلومینیوم اراک از لاک دفاعی خارج شدند و به دنبال گلزنی بودند که 2 فرصت پیاپی نصیب اراکی‌ها شد که ابتدا مهدی لیموچی ناکام در باز کردن دروازه بود و در ادامه نوشی‌صوفیانی سد راه گلزنی مهران موسوی شد تا همچنان برتری یک‌گله مسی‌ها در خانه حفظ شود.

 

بازیکنان آلومینیوم در واپسین دقایق نیمه نخست به تلاش خود برای رسیدن به گل تساوی ادامه دادند اما بازهم ناکام بودند؛ مهم‌ترین موقعیت در دقیقه 42 از دست رفت، آن‌هم در حالی‌که توپ از روی خط دروازه تیم مس برگشت داده شد. هر چند که بازیکنان و کادرفنی آلومینیوم معتقد بودند که توپ گل شده اما کاظمی دستور به ادامه بازی داد تا نیمه نخست با برتری یک‌گله مسی‌ها خاتمه یابد. سفیدوسبزپوشان اراکی در نیمه دوم نمایش تهاجمی را از خود نشان دادند و مسی‌ها در سودای مدیریت بازی بودند که حملات شاگردان مجتبی حسینی راه به جایی نبرد.

 

کادرفنی و بازیکنان تیم آلومینیوم اراک اعتقادشان بر این بود که در دقیقه 79، یک ضربه پنالتی به سودشان اعلام نشده است اما وحید کاظمی چنین اعتقادی نداشت و دستور به ادامه بازی داد. در حالی‌که تصور می‌شد بازی با برتری یک‌گله مس رفسنجان خاتمه یابد، توپ‌ربایی رامتین سلیمان‌زاده مدافع پیش‌تاخته مسی‌ها با پاس خوب او به جلال‌الدین علی‌محمدی همراه شد تا با گلزنی کاپیتان سابق سپاهان اختلاف دو تیم به 2 گل برسد و مسی‌ها توانستند با 2 گل در خانه اولین بردشان را در فصل جدید جشن بگیرند.

مسی‌ها با کسب 3 امتیاز مسابقه خانگی امروز در جدول رده‌بندی 5 امتیازی شدند و با تفاضل 2- در رتبه یازدهم جدول قرار گرفتند. آلومینیوم اراک هم شانس رسیدن به صدر جدول را از دست داد و با 9 امتیاز و تفاضل 1+ در جایگاه سوم جدول باقی ماند. طبق آخرین برنامه اعلام شده از سوی سازمان لیگ، شاگردان ساکت الهامی در تیم مس رفسنجان بعد از لغو دیدار با ذوب‌آهن اصفهان در هفته ششم، باید پانزدهم مهرماه در هفته هفتم لیگ برتر در خانه به مصاف استقلال تهران بروند و آلومینیوم اراک هم روز سیزدهم مهرماه در هفته هفتم لیگ برتر میزبان تراکتور تبریز خواهد بود.

 

گل دیرهنگام ذوبی‌ها و پوکر آبی‌های اهوازی در شکست!

استقلال خوزستان و ذوب‌آهن اصفهان در حالی امروز از ساعت 19 در ورزشگاه غدیر اهواز مقابل هم صف‌آرایی کردند که آبی‌های اهوازی برای فرار از منطقه پایین جدول در سودای رسیدن به نخستین پیروزی‌شان در لیگ بیست‌وسوم بودند و شاگردان محمد ربیعی در تیم ذوب‌آهن اصفهان هم با انگیزه اضافه شدن به جمع تیم‌های نیمه بالای جدول در تلاش بودند تا بتوانند هم روند شکست‌ناپذیری خود در 2 بازی گذشته را حفظ کنند و هم دومین پیروزی‌شان در لیگ بیست‌وسوم را جشن بگیرند.

 

دو تیم از ساعت 19 با قضاوت امیر ایار کار خود را در ورزشگاه غدیر اهواز آغاز کردند. بازی در دقایق ابتدایی آرام و کم‌موقعیت دنبال می‌شد و بازیکنان دو تیم در حال محک‌زدن یکدیگر بودند که سرانجام روی یک ضربه شروع مجدد، همکاری خوب و سرعتی کمال کامیابی‌نیا و شایان مصلح با ارسال مدافع چپ ذوب‌آهن همراه شد و محمدجواد محمدی در دقیقه 18 توانست اولین موقعیت جدی مسابقه را به گل تبدیل کند. ذوبی‌ها نتوانستند برتری یک‌گله خود را حفظ کنند و خیلی زود محمد طیبی روی ارسال حسن شوشتری از نقطه کرنر توانست گل تساوی را در دقیقه 21 به‌ثمر برساند تا بازی با تساوی 1-1 در نیمه نخست دنبال شود. در ادامه نیمه اول، شاگردان محمد ربیعی در سودای رسیدن به گل دوم بودند اما تلاش‌شان ثمری نداشت تا تیم‌های استقلال خوزستان و ذوب‌آهن اصفهان با ثبت نتیجه تساوی 1-1 به رختکن بروند.

 

سفیدوسبزپوشان اصفهانی در نیمه دوم هم تیم برتر زمین مسابقه بودند و تلاش‌شان بر این بود که بتوانند روی دروازه استقلال خوزستان موقعیت گلزنی ایجاد کنند که در دقیقه 57 ضربه والی دیدنی مهرداد رضایی به تیرک دروازه استقلال خوزستان برخورد کرد و راهی به درون دروازه این تیم نیافت. محمد ربیعی با تعویض‌های تهاجمی به دنبال تغییر نتیجه مسابقه به سود تیمش بود و در طرف مقابل هم سیروس پورموسوی ترکیب تیمش را تهاجمی کرد تا بلکه آبی‌های اهوازی بتوانند به اولین پیروزی‌شان در فصل جدید دست پیدا کنند.

 

شاگردان ربیعی سرانجام به خواسته خود رسیدند و روی پرتاب دیدنی نادر محمدی که در نیمه دوم به ترکیب ذوب‌آهن اضافه شد، در دقیقه (3+90) محمد قریشی موفق به گلزنی شد تا در یک بازی سخت‌ونفسگیر، ذوب‌آهن اصفهان بتواند در اهواز مقابل استقلال خوزستان به پیروزی برسد. ذوبی‌ها با این پیروزی در جدول رده‌بندی 8 امتیازی شدند و در جایگاه هفتم جدول قرار گرفتند و استقلال خوزستان هم برای پنجمین بازی متوالی ناکام در کسب پیروزی بود و برای چهارمین بازی پیاپی شکست خورد تا آن‌ها با یک امتیاز در رتبه پانزدهم جدول باقی بمانند.

 

هفته ششم لیگ برتر فوتبال ایران امروز (پنجشنبه) با اعلام رسمی سازمان لیگ لغو شد و با توجه به برگزاری مسابقات تیم امید و البته رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا، فعلاً مسابقات لیگ برتر تا پنجشنبه سیزدهم مهرماه تعطیل است و در صورت رسیدن تیم امید ایران به مرحله نیمه‌نهایی بازی‌های آسیایی هانگژو، احتمال تمدید تعطیلی مسابقات لیگ برتر تا بعد از تعطیلات فیفادی ماه اکتبر وجود دارد که در این‌صورت تا روز جمعه پنجم آبان‌ماه مسابقات لیگ برتر برگزار نخواهد شد!

45 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا