آخرین مطلباخبارمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

خنجر لالیگا بر کمر سوپرلیگ؛ من از بیگانگان هرگز ننالم!

فوتبال اسپانیا برابر سوپرلیگ رئال و بارسا ایستاده است.

موضع خاویر تِباس و سازمان لالیگا در قبال پروژه سوپرلیگ مطابق انتظارات بسیار سخت و خشن بوده و تِباس به رای صادره به سود این پروژه واکنش نشان داد. در ادامه و پس از واکنش تباس، بیش از ۱۰ باشگاه لالیگایی در حرکتی مشترک، عدم حضور خود در سوپرلیگ را اعلام کردند.

 

تِباس: روی 25 وعده شام شرط می‌بندم که خبری از سوپرلیگ نخواهد بود!

خاویر تِباس رئیس سازمان لالیگا که از اولین لحظه با پروژه سوپرلیگ به شدت مخالف بود، امروز طی گفت و گو با خبرنگاران اطمینان داد تحت هیچ شرایطی خبری از چنین رقابتی در آینده نخواهد بود. بخشی از صحبت‌های تِباس در این مورد چنین است: «حکم صادر شده توسط دادگاه عالی، هرگز چیزی به عنوان تشکیل سوپرلیگ را عنوان نمی‌کند. این حکم در اصل به یوفا و فیفا توصیه می‌کند اگر قرار است با برگزاری مسابقه‌ای مخالفت کنند باید این کار را بدون تبعیض و با اجرای قوانینی کاملا شفاف به سرانجام برسانند. هیچ خبری از دادن مجوز به تشکیل سوپرلیگ در حکم دادگاه عالی نیست. حکم صادر شده 75 صفحه است و رسانه‌ها تنها در حال بازنشر عنوان آن هستند! شما را به خواندن دقیق حکم صادره دعوت می‌کنم. تمام محتوایی که در مورد سوپرلیگ ارائه می‌دهند غیرواقعی است و من روی 25 وعده شام شرط می‌بندم نه تنها تا ۲ سال آینده که تا ۶ و حتی ۸ سال آینده خبری از سوپرلیگ نخواهد بود. ایده پخش فوتبال به صورت رایگان یه دیوانگی به تمام معناست و کاملا غیرممکن است. مطمئنم اگر دست فلورنتینو به کسی که چنین چیزی را پخش کرده برسد، مستقیم او را اخراج می‌کند. رسیدن به اعداد و ارقام اعلامی آنها با ارائه رایگان فوتبال غیرممکن است. صف باشگاه‌های حامی فلورنتینو و سوپرلیگ را دیدم و تنها یک باشگاه (بارسلونا) داخل آن بود. در این سوپرلیگ هر هفته جدال رئال برابر بارسا برگزار خواهد شد! خروج دسته دسته باشگاه‌ها از این پروژه را از همین حالا به چشم می‌بینم.»

 

لالیگا: در زمین به دستش بیاور!

تیم‌هایی که امروز قرار است بازی‌های هفته هجدهم لالیگا را برگزار کنند در حرکتی هماهنگ و با استفاده از جمله «در زمین به دستش بیاور!» برابر پروژه هدایت شده توسط فلورنتینو پرس و خوان لاپورتا ایستادند. تا این لحظه سویا، ویارئال، والنسیا، مایورکا، اوساسونا، لوانته، بتیس، خیخون، خیرونا، وایادولید، رایو وایکانو، تنریف و اتلتیکومادرید عدم حمایت خود از پروژه سوپرلیگ را اعلام کردند. باشگاه اتلتیکومادرید این چنین به سوپرلیگ واکنش نشان داد: «ما حامی حفاظت از خانواده بزرگ فوتبال اروپا هستیم. خانواده فوتبال اروپا علاقه‌ای به سوپرلیگ ندارد. آلمان، فرانسه، انگلیس، ایتالیا و تمام فوتبال اسپانیا به جز رئال مادرید و بارسلونا، هیچ علاقه‌ای به سوپرلیگ ندارند. ما حامی محافظت از لیگ‌های داخلی هستیم و می‌خواهیم هر سال حضور تیم‌ها در رقابت‌های اروپایی بر پایه رقابت داخلی شکل بگیرد.»

گروه نرم افزاری ماهور

باید منتظر ماند و دید در ادامه ۲ باشگاه رئال مادرید و بارسلونا که از راه افتادن سوپرلیگ در آینده‌ای نه چندان دور اطمینان دارند، چگونه می‌توانند این حجم از مخالفت را به همراهی تبدیل کنند؟ آیا سوپرلیگ می‌تواند این همه مخالف را به همراه تبدیل کند یا به عنوان تلاشی ناکام برای تغییر، از سوی ۲ باشگاه رئال مادرید و بارسلونا در تقویم تاریخ فوتبال اروپا به ثبت خواهد رسید؟

59 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا