آخرین مطلباخبارمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

در شش قدم ژاپن چه‌‌کار می‌کردی حسین کنعانی!

محمدحسین کنعانی‌زادگان با پنالتی حساسی که در ثانیه‌های پایانی بازی ژاپن گرفت زمینه ساز صعود تاریخی ایران به نیمه نهایی شد.

تیم ملی ایران شاید پیش از شروع رقابت‌های جام ملت‌های آسیا انتظار داشت در فینال به ژاپن بخورد اما با توجه به اتفاقاتی که در مرحله گروهی افتاد خیلی زودتر با این تیم مصاف کرد.

در چارچوب مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳، ایران در ورزشگاه اجوکیشن سیتی قطر به مصاف سامورایی ها رفت. در شرایطی که این بازی در نیمه اول اصلاً باب میل ایرانی‌ها پیش نمی‌رفت و حریف در دقیقه ۲۸ با اشتباهات ایران به گل رسیده بود اما در نیمه دوم ورق برگشت و تیم ایران با یک بازی رو به جلو و تحسین برانگیز موفق شد با نتیجه دو بر یک ژاپن را شکست بدهد.

 

گل اول ایران را محمد محبی در دقیقه ۵۵ به ثمر رساند و در شرایطی که بازی تا لحظات آخر تساوی دنبال می‌شد و ممکن بود همانند بازی قبلی کار به وقت های اضافه و ضربات پنالتی بکشد اما یک پنالتی در ثانیه‌های پایانی همه چیز را به سود ایران کرد تا علیرضا جهانبخش از روی نقطه پنالتی گل برتری ایران را به ثمر برساند.

گروه نرم افزاری ماهور

در صحنه پنالتی حسین کنعانی که مدافع آخر ایران است در نقش یک مهاجم نوک ظاهر شد و در شش قدم حریف برای گل زنی حضور داشت. او که خود را آماده شوت زدن و باز کردن دروازه سوزوکی می‌کرد با تکل مدافع حریف سرنگون شد و داور بلافاصله نقطه پنالتی را نشان داد.

 

عجیب اینکه وقتی تیمی در شرایط حذف و شکست قرار دارد معمولا چنین اتفاقی می‌افتد که مدافع آخر در باکس حریف شانس خود را برای گلزنی امتحان کند اما ایران با میل هجومی بالایی که داشت و تاثیرگذاری کنعانی صاحب ضربه پنالتی شد.

 

این بازی برای حسین کنعانی خیلی خاص و ویژه بود. او پس از یک جلسه محرومیت به دلیل دو کارته بودن دوباره به قلب خط دفاعی ایران برگشت و این بار زمینه ساز پیروزی مقابل ژاپن شد. در جام ملتهای قبلی وقتی ایران در نیمه نهایی با ژاپن بازی داشت، رها شدن خط دفاعی برای اعتراض به داور که کنعانی هم در آن حضور داشت بسیار انتقاد برانگیز شده بود و روز تلخ و فراموش نشدنی‌ای را برای ایران و حسین کنعانی و دیگر مدافعان ایران رقم زده بود‌. این بار اما کنعانی در مصاف با ژاپن کاری کرد که کار سامورایی‌ها پیش از وشیده شدن کار به وقتهای اضافه و ضربات پنالتی تمام شود.

 

شاید تا مدتها این سوال از کنعانی پرسیده شود؛ در آن دقیقه مقابل دروازه ژاپن چه‌کار می‌کردی؟!

53 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا