آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

مقصد بعدی «ساپینتو» خیلی زود مشخص شد؛ سرمربی جدید پرافتخارترین تیم قبرس

«ریکاردو ساپینتو» سرمربی سابق استقلال به عنوان سرمربی جدید آپوئل نیکوزیا قبرس معرفی شد.

ریکاردو سا پینتو بعد از گذراندن یک فصل پرفرازونشیب در فوتبال ایران، روز گذشته به نقطه پایان کار خود در تیم استقلال رسید. سا پینتو که همراه استقلال در لیگ برتر به عنوان سومی رسید و آبی‌ها را تا فینال جام حذفی رساند اما نتوانست به عنوان قهرمانی برساند، در دوره حضورش در جمع آبی‌پوشان پایتخت تنها موفق به کسب عنوان قهرمانی رقابت‌های سوپرجام شد. ریکاردو سا پینتو هفته گذشته نسبت به ادامه همکاری‌اش با استقلال ابراز تمایل کرد اما مدیران باشگاه استقلال نظر دیگری داشتند.

 

استقلالی‌ها با توجه به محرومیت وضع شده علیه سا پینتو و البته درخواست غیرمتعارف او برای افزایش مبلغ قراردادش به یک میلیون یورو، حاضر به ادامه همکاری با ریکاردو سا پینتو نشدند تا خیلی زود دوره این سرمربی پرتغالی در فوتبال ایران به پایان برسد. با توجه به محرومیت 4 ماهه از فعالیت در فصل آینده، سایر باشگاه‌های ایرانی هم برای همکاری با سا پینتو راغب نشدند تا این سرمربی پرتغالی کارش در فوتبال ایران خاتمه یافته و به دنبال هدایت تیمی خارج از لیگ برتر ایران باشد.

 

سا پینتو که بعد از شکست در فینال جام حذفی مقابل پرسپولیس، ایران را ترک کرده بود، در روزهای گذشته پیشنهادی از تیم آپوئل نیکوزیا قبرس دریافت کرده بود که بعد از مذاکرات فشرده با مدیران این باشگاه قبرسی، سا پینتو با آن‌ها به توافق رسید تا جانشین ولادان میلوویچ شود و تیم قبرسی را در فصل جدید رقابت‌های سطح اول قبرس هدایت کند.

گروه نرم افزاری ماهور

 

آپوئل نیکوزیا با 28 قهرمانی و 21 نایب‌قهرمانی در رقابت‌های باشگاهی قبرس رکورددار است؛ آن‌ها در فصل اخیر با هدایت میلوویچ نتوانستند به عنوان قهرمانی دست پیدا کنند و همین مسئله باعث شد تا این سرمربی صربستانی موقعیت کاری خود را از دست بدهد. بعد از برکناری ولادان میلوویچ، حالا ریکاردو سا پینتو باید در تجربه‌ای تازه در فوتبال قبرس حضور پیدا کند.

 

«ساپینتو» و حضور در لیگ کنفرانس اروپا!

ریکاردو سا پینتو که در صورت ادامه همکاری با استقلال با توجه به کنار گذاشته شدن آبی‌ها از لیگ قهرمانان آسیا، شانسی برای حضور در مسابقات قاره‌ای نداشت، حالا در شرایطی هدایت تیم آپوئل نیکوزیا قبرس را پذیرفته که این تیم با توجه به نایب‌قهرمانی در رقابت‌های باشگاهی قبرس در فصل اخیر، فصل آینده در مرحله دوم پلی‌آف مسابقات لیگ کنفرانس اروپا حضور خواهد داشت تا سا پینتو تجربه متفاوتی را به‌دست آورد.

 

سرمربی پرتغالی سابق استقلال تجربه سرمربیگری در لیگ‌های پرتغال، بلژیک، یونان، ترکیه و برزیل را در کارنامه خود داشت اما حالا در تجربه‌ای جدید باید در لیگ قبرس فعالیت مربیگری خود را دنبال کند.

49 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا