آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

دغدغه «ساپینتو» در خط دفاع؛ ۵ ستاره و ۳ حق انتخاب

ریکاردو ساپینتو برای چینش خط دفاعی استقلال در بازی مقابل نساجی، با چالشی شیرین مواجه است.

استقلالی‌ها بعد از شکست دادن تیم‌های تراکتور تبریز، ملوان بندرانزلی و پارس‌جنوبی جم، حالا باید خود را برای رسیدن به فینال جام حذفی آماده کنند و برای صعود به این مرحله، شاگردان ریکاردو سا پینتو باید فردا (چهارشنبه) سوم خردادماه در ورزشگاه آزادی تهران مقابل نساجی مازندران قرار بگیرند. بعد از ناکامی در قهرمانی در لیگ برتر، حالا آبی‌ها در سودای آن هستند تا بتوانند فصل را با قهرمانی در جام حذفی به پایان ببرند.

 

ریکاردو سا پینتو برای دیدار فردا (چهارشنبه) مقابل نساجی 3 بازیکن را قطعاً در اختیار نخواهد داشت؛ سعید مهری به دلیل محرومیت قادر به همراه آبی‌ها نخواهد بود و کوین یامگا و رضا میرزایی هم به دلیل مصدومیت شانسی برای حضور در دوئل با نساجی ندارند اما سایر بازیکنان استقلال در فرم ایده‌آل آماده رویارویی با حریف مازندرانی هستند که این مسئله می‌تواند برای سا پینتو دردسر شیرینی را ایجاد کند. به نظر می‌رسد مهم‌ترین چالش سرمربی آبی‌ها، انتخاب ترکیب خط دفاعی تیمش است.

 

«عارف» و چالش نیمکت‌نشینی؟

محمدحسین مرادمند در 2 بازی اخیر آبی‌ها در ترکیب اولیه قرار گرفته که در بازی با مس رفسنجان زوج عارف غلامی بود و در مصاف با تراکتور تبریز هم در نقش زوج رافائل سیلوا در ترکیب آبی‌ها به میدان رفت. مرادمند در هر 2 مسابقه روز موفقی را در خط دفاعی استقلال گذراند و جالب آنکه هم در مصاف با مس رفسنجان و هم در دوئل با تراکتور تبریز موفق به گلزنی شد تا با کارنامه‌ای درخشان جایگاه خود در ترکیب استقلال را تثبیت کند و بعید به نظر می‌رسد که سا پینتو به سراغ خروج مرادمند از ترکیب خط دفاعی تیمش برود.

گروه نرم افزاری ماهور

 

سا پینتو باتوجه به حضور احتمالی مرادمند، حالا باید برای انتخاب زوج خط دفاعی تیمش باید از میان رافائل سیلوا و عارف غلامی تنها یک بازیکن را انتخاب کند که به نظر می‌رسد سیلوا شانس بیشتری خواهد داشت و احتمال حضور در قلب خط دفاعی آبی‌ها در کنار محمدحسین مرادمند وجود دارد. البته عارف غلامی در دیدار با تراکتور تبریز استراحت کامل داشت و ریکاردو سا پینتو احتمال دارد که بار دیگر به سراغ استفاده از زوج مرامند-غلامی در قلب خط دفاعی تیمش برود.

 

انتخاب دفاع چپ از میان گلزن‌ها!

صالح حردانی با توجه به غیبت کوین یامگا و رضا میرزایی، تنها گزینه در دسترس ریکاردو سا پینتو برای حضور در سمت راست خط دفاعی استقلال است. در سمت چپ خط دفاعی آبی‌ها، شرایط کاملاً متفاوت است و ریکاردو سا پینتو چالش بزرگی برای انتخاب دفاع چپ تیمش دارد؛ آن‌هم در شرایطی که هم جعفر سلمانی و هم ابوالفضل جلالی در اوج آمادگی به سر می‌برند و انتخاب گزینه نهایی، چالش بزرگی برای ریکاردو سا پینتو محسوب می‌شود.

 

سلمانی در دیدار با تراکتور تبریز نیمکت‌نشین بود و به عنوان یار جانشین به ترکیب آبی‌ها اضافه شد اما توانست گل بزند. ابوالفضل جلالی هم بعد از مدت‌ها سکونشینی در ترکیب اولیه حضور یافت و توانست با ضربه‌ای تماشایی دروازه سرخ‌پوشان تبریزی را باز کند تا نشان بدهد که برای بازگشت به ترکیب اصلی استقلال تلاش می‌کند. به نظر می‌رسد که در دوئل سلمانی و جلالی، احتمالاً ریکاردو سا پینتو به سراغ انتخاب گزینه مورد علاقه‌اش برود و جعفر سلمانی شانس اول حضور در ترکیب اصلی استقلال محسوب می‌شود.

56 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا