آخرین مطلباخبارمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

سخت‌ترین برد فصل در اهواز؛ درخشش پدیده سپاهان علیه شگفتی‌سازی قعرنشین

شاگردان ژوزه مورایس در تیم سپاهان در نخستین بازی هفته یازدهم لیگ برتر با نتیجه 3 بر یک در اهواز مقابل استقلال خوزستان به پیروزی رسیدند.

لیگ برتر فوتبال ایران بعد از 11 روز تعطیلی به‌واسطه برگزاری مسابقات ملی، فعالیت خود را از سر گرفت و امروز (پنجشنبه) هفته یازدهم رقابت‌های لیگ بیست‌وسوم رسماً افتتاح شد؛ آن‌هم در حالی‌که با توجه به حضور سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا، مسئولان سازمان لیگ تصمیم گرفتند تا طلایی‌پوشان اصفهانی برگزارکننده نخستین تقابل هفته یازدهم باشند و براساس برنامه‌ریزی انجام شده، شاگردان ژوزه مورایس امروز در اهواز میهمان استقلال خوزستان بودند.

 

سپاهانی‌ها در بازی امروز به دنبال آن بودند تا بتوانند با کسب هفتمین برد فصل خود را به رتبه دوم جدول برسانند و با وجود کسر 4 امتیاز، خود را در کورس مدعیان قهرمانی جای بدهند و فاصله‌شان با استقلالِ صدرنشین را به 4 امتیاز کاهش بدهند. در نقطه مقابل، آبی‌های اهوازی بعد از کسب 3 تساوی پیاپی، امید داشتند که در بازی حساس امروز بتوانند روند شکست‌ناپذیری خود را حفظ کنند و از سپاهان هم امتیاز بگیرند تا راه آن‌ها برای نجات از قعر جدول هموارتر شود.

 

دبل یوسفی در اهواز، بهترین پاسخ به اعتماد مورایس

ژوزه مورایس در تصمیمی جالب‌توجه به سراغ آن رفت تا به بازیکنان ملی‌پوش تیمش استراحت بدهد و پیام نیازمند، محمد دانشگر، محمدجواد حسین‌نژاد و رضا اسدی به همراه رامین رضاییان سرشناس‌ترین بازیکنانی بودند که امروز در ترکیب اولیه سپاهان قرار نگرفتند و به جای آن‌ها بازیکنانی مانند نیما میرزازاد، سیاوش یزدانی، برایان دابو، آریا یوسفی و احسان پهلوان در ترکیب اصلی طلایی‌پوشان به میدان رفتند. در طرف مقابل، سیروس پورموسوی با چینش ترکیبی تهاجمی امید به آن داشت تا بتواند در روزی‌که خودِ او از روی سکوها به دلیل محرومیت تیمش را هدایت می‌کرد، برابر سپاهان امتیاز کسب کند.

گروه نرم افزاری ماهور

 

دو تیم از ساعت 16:45 در ورزشگاه غدیر اهواز با قضاوت بیژن حیدری کار خود را آغاز کردند. آبی‌پوشان بازی را بهتر آغاز کردند و فرصت‌های خوبی هم نصیب شاگردان پورموسوی شد اما هوشیاری خط دفاعی سپاهان و درخشش نیما میرزازاد باعث شد تا دروازه سپاهان بسته بماند. رفته‌رفته طلایی‌پوشان از لاک دفاعی خارج شدند و بعد از خلق چند موقعیت نصفه‌ونیمه، سرانجام در دقیقه 12 آریا یوسفی با یک ضربه بیرون‌پای زیبا توانست دروازه استقلال خوزستان را باز کند. بعد از گلزنی یوسفی، بازی متعادل دنبال شد و در حالی‌که استقلالی‌ها به دنبال رسیدن به گل تساوی بودند اما روی پاس در عمق دیدنی محمد کریمی، آریا یوسفی بار دیگر موفق به گلزنی برای تیمش شد تا با گلِ دوم او که در دقیقه 32 به‌ثمر رسید، طلایی‌پوشان برنده به رختکن بروند.

 

پورموسوی در بین دو نیمه 3 تغییر همزمان در ترکیب تیمش انجام داد و استقلالی‌ها با آرایشی تهاجمی‌تر کار خود را دنبال کردند و طلایی‌پوشان اصفهانی در اندیشه آن بودند تا از برتری 2گله خود حراست کنند. در دقیقه 46 و در موقعیتی مشکوک به آفساید، جواد آقایی‌پور موفق به گلزنی برای استقلال خوزستان شد اما پرچم کمک‌داور به نشانه آفساید بالا رفت تا همچنان بازی 2 بر صفر باقی بماند. استقلالی‌ها به نمایش تهاجمی خود ادامه دادند و با حملاتی پردامنه به دنبال آن بودند تا بتوانند قفل دروازه سپاهان را بشکنند که در این مسیر درخشش نیما میرزازاد و خط دفاعی سپاهان و البته لرزش تیرک دروازه طلایی‌پوشان به کمک شاگردان ژوزه مورایس آمد.

 

آبی‌های اهوازی سرانجام صاحب یک ضربه پنالتی شدند که حسن شوشتری در دقیقه 84 موفق به گلزنی شد. در حالی‌که بعد از گلزنی شوشتری، فرصت‌های خوبی نصیب شاگردان پورموسوی شد تا بازی را به تساوی بکشانند اما بی‌دقتی استقلالی‌ها سبب شد تا فرصت‌های به‌وجود آمده یکی پس از دیگری از بین برود. در دقیقه (8+90) و روی یک کار تیمی، سپاهانی‌ها توانستند روی پاس رضا اسدی که به عنوان یار تعویضی به ترکیب سپاهان اضافه شده بود، توسط شهریار مغانلو به گل سوم برسند تا در یک بازی سخت و نفسگیر بردی 3 بر یک را مقابل استقلال خوزستان به‌دست آورند.

سپاهانی‌ها با این پیروزی دشوار بیرون از خانه در جدول رده‌بندی 18 امتیازی شدند و با تفاضل 12+ در جایگاه دوم جدول رده‌بندی قرار گرفتند. استقلال خوزستان هم با پذیرش هفتمین شکست فصل، همچنان تنها تیم بدون برد لیگ بیست‌وسوم است و با 4 امتیاز در قعر جدول رقابت‌ها حضور دارد. طلایی‌پوشان در دیدار بعدی خود روز دوشنبه ششم آذر در ورزشگاه آزادی تهران در هفته پنجم لیگ قهرمانان آسیا پذیرای نیروی هوایی عراق خواهند بود و استقلال خوزستان هم در دیدار بعدی خود باید در هفته دوازدهم لیگ برتر در قائمشهر روز هجدهم آذرماه به مصاف نساجی مازندران برود.

 

رقابت‌های هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال ایران فردا (جمعه) و پس‌فردا (شنبه) پیگیری خواهد شد که در رقابت‌های روز جمعه، آلومینیوم اراک پذیرای پیکان تهران خواهد بود، هوادار تهران به مصاف ملوان بندرانزلی می‌رود و مس رفسنجان در مقابل صنعت‌نفت آبادان قرار خواهد گرفت. روز شنبه هم در مهم‌ترین مسابقه، استقلال تهران در اصفهان میهمان ذوب‌آهن است و در همان روز، تراکتور تبریز در خانه به مصاف فولاد خوزستان می‌رود و شمس‌آذر قزوین هم میزبان گل‌گهر سیرجان خواهد بود.

 

نتایج هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال ایران

پنجشنبه دوم آذرماه

استقلال خوزستان 1-3 سپاهان اصفهان

 

برنامه ادامه دیدارهای هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال ایران

جمعه سوم آذرماه

آلومینیوم اراک – پیکان تهران (ساعت 15)

هوادار تهران – ملوان بندرانزلی (ساعت 15)

مس رفسنجان – صنعت‌نفت آبادان (ساعت 15)

 

شنبه چهارم آذرماه

شمس‌آذر قزوین – گل‌گهر سیرجان (ساعت 15)

تراکتور تبریز – فولاد خوزستان (ساعت 15)

ذوب‌آهن اصفهان – استقلال (ساعت 17:30)

 

جمعه هشتم دی‌ماه

نساجی مازندران – پرسپولیس (ساعت 17:30)

56 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا