آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

۱۶ روز پرالتهاب در انتظار فوتبال ایران؛ فستیوالی از اشک‌ها و لبخندها در راه است

پرونده رقابت‌های لیگ برتر، لیگ دسته اول و جام حذفی فوتبال ایران طی 16 روز آینده بسته خواهد شد.

هواداران فوتبال چشم‌انتظاری‌شان رو به پایان است و بعد از 9 ماه تماشای رقابت‌های جذاب و نفس‌گیر، حالا فصل فوتبالی 02-1401 به روزهای پایانی خود نزدیک شده و معادلات درباره تعیین تیم قهرمان و تیم‌های سقوط کننده به لیگ یک و در نقطه مقابل تیم‌های صعودکننده به لیگ برتر از لیگ یک در حال حل‌وفصل شدن است. در لیگ برتر، سرنوشت تیم نفت مسجدسلیمان به عنوان اولین تیم سقوط کننده مشخص شده و در نقطه مقابل، شمس‌آذر قزوین هم هفته‌هاست که صعودش به لیگ برتر را مسجل کرده تا دو معادله حل شده باشد.

 

مسابقات لیگ برتر روز پنجشنبه بیست‌وهشتم اردیبهشت‌ماه به پایان خواهد رسید و سه‌شنبه دوم خردادماه هم موعد پایان مسابقات لیگ یک است؛ ضمن آنکه مسئولان سازمان لیگ در نظر دارند تا فینال جام حذفی را هم روز دهم خردادماه برگزار کنند تا 16 روز سرنوشت‌ساز در انتظار فوتبال باشگاهی ایران باشد. 16 روزی که در آن هم قهرمان لیگ برتر مشخص خواهد شد، هم دومین تیم سقوط کننده به لیگ یک و در نقطه مقابل، دومین تیم صعودکننده به لیگ برتر معرفی می‌شود و قهرمان جام حذفی هم در این فاصله زمانی قرار است برگزیده شود.

 

رقابت قهرمانی میان پرسپولیس و سپاهان

هفته سی‌ام لیگ برتر روز پنجشنبه بیست‌وهشتم اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد که جشن قهرمانی یا در قائمشهر و یا در کرمان به پا می‌شود. در قائمشهر، شاگردان یحیی گل‌محمدی برای رسیدن به قهرمانی با یک پیروزی خیال‌شان آسوده می‌شود و حتی توقف سپاهان در مقابل مس کرمان می‌تواند پرسپولیسی‌ها را با کسب حداقل امتیاز در مقابل نساجی قهرمان لیگ بیست‌ودوم کند. سپاهان در شرایطی در کرمان می‌تواند جشن قهرمانی بگیرد که پرسپولیس ناکام در کسب 3 امتیاز کامل باشد و شاگردان ژوزه مورایس هم بهتر از پرسپولیسی‌ها در کرمان نتیجه بگیرند.

گروه نرم افزاری ماهور

 

مس کرمان و صنعت‌نفت در جنگ بقا

دو تیم هم‌امتیاز در جدول رده‌بندی هستند اما برتری مس کرمان در بازی رودررو باعث شده تا مسی‌ها بالاتر از صنعت‌نفت در جدول قرار گیرند. مسی‌ها در هفته پایانی کار سختی در خانه مقابل سپاهان دارند و برای بقا باید در مقابل تیمی بایستند که برای قهرمان‌شدن راهی جز کسب پیروزی ندارد! مسی‌ها حتی در صورت شکست مقابل سپاهان، در شرایطی که صنعت‌نفت بازنده از دیدار مقابل گل‌گهر بیرون بیاید، در لیگ برتر می‌مانند اما اگر نفتی‌ها بتوانند در سیرجان مقابل گل‌گهر نتیجه بگیرند و مس کرمان در برابر سپاهان ناکام باشد، شاگردان فرزاد حسین‌خانی بازگشتی آسانسوری به لیگ یک خواهد داشت.

 

4 تیم به دنبال سهمیه لیگ برتر

شمس‌آذر قزوین که صعودش مدت‌هاست مسجل شده و شاگردان سعید دقیقی جشن قهرمانی خود در لیگ یک را هم گرفتند اما تیم‌های استقلال خوزستان، فجرسپاسی شیراز، سایپا تهران و خیبر خرم‌آباد 2 بازی سرنوشت‌ساز را در مقابل خود می‌بینند و در 2 هفته پایانی لیگ یک امید دارند که بتوانند معادلات را به سود تیم خود تغییر بدهند و راهی لیگ برتر شوند. 4 تیم به ترتیب دارای 51، 50، 49 و 48 امتیاز هستند و بیشترین شانس برای صعود به لیگ برتر در اختیار استقلال خوزستان است که در این رقابت‌های سابقه قهرمانی هم دارد!

فاتح جام حذفی کدام تیم است؟

سرخابی‌های پایتخت در جام حذفی هم سودای قهرمانی در سر دارند و پیش از مرحله فینال، استقلال میزبان نساجی مازندران خواهد بود و پرسپولیس هم در ورزشگاه پاس قوامین مقابل هوادار قرار می‌گیرد . این دو مسابقه در روزهای سوم و چهارم خردادماه برگزار می‌شود و قرار است فینال جام حذفی هم روز دهم خردادماه به انجام برسد که احتمال برگزاری دربی پایتخت در مسابقه فینال وجود دارد. با این اوصاف طی 16 روز آینده، معادلات فصل فوتبالی 02-1401 حل‌وفصل خواهد شد و هواداران چشم‌انتظارند تا ببینند چگونه این معادلات حل‌وفصل می‌شود و لبخند سهم کدام تیم‌ها خواهد شد و کدام تیم‌ها با اشک و ناراحتی فصل را به پایان می‌برند.

64 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا