آخرین مطلباخبارمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

واکنش قلعه‌نویی به انتقادها؛ فوتبال جای احترام و لذت است

سرمربی تیم ملی ایران نسبت به انتقادها علیه استفاده از نفرات اصلی در مسابقات کافا 2023 واکنش نشان داد.

تیم ملی فوتبال ایران بعد از شکست دادن تیم‌های افغانستان و قرقیزستان، توانست به مرحله فینال رقابت‌های کافا 2023 صعود کند و حالا شاگردان امیر قلعه‌نویی که برای برگزاری مسابقه فینال از بیشکک قرقیزستان به تاشکند ازبکستان سفر کردند، باید خود را مهیای برگزاری دیدار نهایی کنند و فردا (سه‌شنبه) سی‌ام خردادماه از ساعت 18 در ورزشگاه ملی تاشکند برابر ازبکستان صف‌آرایی کنند. با توجه به سطح فنی تیم‌های ملی قرقیزستان و افغانستان، مطمئنا دیدار فردا می‌تواند فرصت مناسبی برای محک زدن شاگردان قلعه‌نویی باشد.

 

امیر قلعه‌نویی که نسبت به عملکرد تیمش در دو دیدار اخیر در مسابقات کافا 2023 رضایت کامل دارد و بارها از نمایش شاگردانش تمجید کرده، امروز در نشست خبری پیش از دیدار مقابل ازبکستان حضور پیدا کرد تا آخرین صحبت‌های خود را درباره مسابقه فینال در جمع خبرنگاران انجام بدهد. در دو مسابقه قبلی، مهدی طارمی و علیرضا جهانبخش همراه قلعه‌نویی در نشست خبری بودند و امروز تصمیم گرفت تا وحید امیری را همراه خود به سالن کنفرانس ببرد که این مسئله نشان می‌دهد احتمالاً در مسابقه فردا (سه‌شنبه) امیری در ترکیب اولیه حضور خواهد داشت.

 

وضعیت آزمون برای مسابقه فینال نامشخص است

قلعه‌نویی در آغاز صحبت‌هایش در نشست خبری پیش از دیدار با ازبکستان گفت: «خیلی خوشحالم که برای چندمین‌بار به کشور خوب ازبکستان سفر کرده‌ام. شناخت کافی نسبت به فوتبال این کشور داریم و می‌دانیم که ازبکستان سرمایه گذاری منطقی در فوتبالش انجام داده است. این سرمایه‌‌گذاری چه در بخش زیر ساخت و چه در بحث فنی انجام شده است. نسبت به جام ملت‌های آسیا 2007، استنباط من این است که از نظر فنی و زیر ساخت‌ها ازبکستان خیلی پیشرفت کرده است. امیدوارم فردا فینال خوبی بین دو تیم برگزار شود چون هم ایران و هم ازبکستان تیم‌های خوب آسیا هستند و مطمئنم با حضور تماشاگران جذابیت این بازی دو چندان خواهد شد».

گروه نرم افزاری ماهور

 

سرمربی تیم ملی ایران در واکنش به آخرین وضعیت سردار آزمون توضیح داد: «سردار آزمون مصدومیت جدی ندارد اما تیم پزشکی در حال کار کردن روی اوست و تا بعدازظهر مشخص می‌شود می‌تواند در دیدار فینال بازی کند یا خیر. با این حال سلامتی بازیکن آن هم پیش از فصل برای ما از هر چیز دیگری مهم‌تر است به همین خاطر بعد از تمرین امروز کادر پزشکی که باید از آن‌ها تشکر کنم، به ما وضعیت این بازیکن را گزارش می‌کند».

 

امروز ازبکستان را آنالیز می‌کنیم

امیر قلعه‌نویی در سبک بازی تیم ازبکستان با سرچکو کاتانتس گفت: «پیش از پاسخ به این سوال برای سرمربی و همکار خوبم در تیم ملی ازبکستان آرزوی سلامتی می‌کنم و ان‌شاءالله بطور کامل سلامتی‌اش را به دست آورده باشد. اما درباره این سوال باید بگویم ما به‌خاطر زمان کمی که پس از سفر به قرقیزستان داشتیم قرار است امروز تیم ازبکستان را آنالیز کنیم ولی آن‌ها با دو سیستم مختلف بازی می‌کنند. بعضی وقت‌ها با سه دفاع در میدان حاضر می‌شوند و بعضی وقت‌ها با چهار دفاع بازی می‌کنند ولی آنالیز اصلی ما امروز قبل از تمرین است».

 

قلعه‌نویی با اشاره به ستاره‌های نامدار فوتبال عربستان گفت: «جپاروف و تیمور کاپادزه از جمله بازیکنان بزرگ فوتبال ازبکستان بودند که در گذشته به عنوان بازیکن برای فوتبال ازبکستان زحمت کشیدند و اکنون به عنوان مربی فعالیت می‌کنند و شما باید قدردان آن‌ها باشید».

آرژانتین هم با همه نفرات با استرالیا بازی کرد!

سرمربی تیم ملی ایران درباره شرایط برگزاری مسابقات کافا گفت: «من از مسئولان کافا چه در قرقیزستان و چه در ازبکستان تشکر می‌کنم اما همان‌طور که در قرقیزستان گفتم اینجا هم می‌گویم که امیدوارم در دوره‌های بعد این مسابقات با کیفیت بالاتری انجام شود. شروع هر کار سختی‌های خودش را دارد و این طبییعی است. کافا اولین دوره‌ای است که در سطح بزرگسالان برگزار می‌شود و قطعا کمبودهایی دارد ولی امیدوارم در دوره‌های بعد با کیفیت‌تر برگزار شود. خوشحالم با نفرات اصلی به این مسابقات آمدیم چون باید به این رقابتها و تیمها احترام گذاشت».

 

امیر قلعه‌نویی در واکنش به انتقادها از استفاده از بازیکنان سرشناس در مسابقات کافا پاسخ داد: «فوتبال جایی برای احترام و لذت است. مثلا ببینید آرژانتین که با استرالیا بازی کرد با همه نفراتش به زمین آمد. یا تیم‌های بزرگ اروپایی مقابل تیمی مثل جبل الطارق با همه نفرات بازی می‌کنند، یا برزیل با کنگو با تیم اصلی بازی کرد بنابراین فوتبال جای احترام و لذت است. امیدوارم فردا بازی خوبی برای هواداران باشد، چه آن‌هایی که در تلویزیون بازی را می‌بینند چه آن‌هایی که در استادیوم حاضر می‌شوند و در پایان نتیجه هم دست خداست».

 

برای رسیدن به هدفی که ترسیم کرده‌ایم، می‌جنگیم

وحید امیری هم که در نشست خبری پیش از دیدار با ازبکستان حضور پیدا کرده بود، درباره مسابقه فردا گفت: «خیلی خوشحالیم که یک‌بار دیگر برابر ازبکستان به عنوان یکی از تیم‌های قدرتمند آسیا قرار می‌گیریم. دیدارهای ما برابر این تیم همیشه نزدیک به هم بوده است. اگر در حال حاضر اینجا حضور داریم به خاطر هدفی است که ترسیم کرده‌ایم و برایش می‌جنگیم و آن یک قدم نزدیک شدن به رقابت‌های جام ملت‌های آسیاست. امیدوارم فردا بازی خوبی باشد و بتوانیم نتیجه خوبی را کسب کنیم و هواداران لذت ببرند».

 

امیری درباره شناختنش از فوتبال ازبکستان توضیح داد: «بار هفتم یا هشتم است که به ازبکستان سفر می‌کنم و همیشه با بازیکنان با کیفیتی از این تیم روبه‌رو شدیم. در چند سال گذشته ارتباط زیادی با بازیکنان ازبکستان نداشته‌ام اما با احترام به همه بازیکنان فوتبال این کشور معتقدم شومودروف و ماشاریپوف بازیکنان بسیار با کیفیتی هستند».

58 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا