آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

صعود شاگردان قلعه‌نویی به رتبه ۲۲ جهان

با اعلام رسمی رنکینگ فیفا، تیم ملی ایران به رتبه بیست و دوم جهان صعود کرد.

با پایان فیفا دی اخیر، فدراسیون جهانی فوتبال اقدام به انتشار جدیدترین رتبه بندی از تیم های ملی جهان کرد که شاگردان امیر قلعه نویی به پاس سه پیروزی در تورنمنت کافا و کسب عنوان قهرمانی این رقابت ها، صعود 2 پله ای در رنکینگ جهانی داشتند.

 

تیم ملی در این رقابت‌ها توانست با غلبه بر افغانستان، قرقیزستان و ازبکستان، عنوان قهرمانی این دوره از مسابقات را کسب کند و با به دست آوردن 3.36 امتیاز مثبت در فیفا دی اخیر، شمار امتیازات خود را به عدد 1553 برساند و بالاتر از تیم هایی نظیر سوئد، اوکراین، لهستان و صربستان قرار بگیرد.

 

پیش از آغاز رقابت‌های جام جهانی، تیم ملی ایران در رتبه 20 دنیا قرار داشت و پس از این مسابقات بود که به جایگاه 24 جهان سقوط کرد و در فیفا دی بعدی نیز در همین رتبه باقی ماند ولی حالا ملی پوشان توانستند با 2 پله صعود، به رده 22 برسند.

گروه نرم افزاری ماهور

در میان تیم های آسیایی نیز همچنان ژاپن رنک نخست قاره را در اختیار دارد. این تیم در فیفا دی اخیر عملکرد خوبی داشت و با کسب پیروزی برابر تیم‌های السالوادور و پرو، توانست 7.37 امتیاز مثبت دشت کند تا فاصله سامورایی ها با ایران به 43 امتیاز برسد که جبران آن تا پیش از آغاز جام ملت های آسیا غیرممکن خواهد بود.

پس از ژاپن و ایران که در رتبه های اول و دوم آسیا حضور دارند، استرالیا توانست جای کره جنوبی را در رتبه سوم قاره بگیرد. تیم کلینزمن در فیفا دی‌های اخیر عملکرد فاجعه باری داشته و از زمان حضور این سرمربی، آنها صاحب 2 تساوی و 2 شکست شده اند.

 

این در شرایطی است که استرالیا نیز در فیفا دی گذشته تنها در یک بازی دوستانه برابر آرژانتین به میدان رفت و با 2 گل تن به شکست داد و با وجود ثبت 2.35 امتیاز منفی، 2 پله در رده بندی جهانی صعود کرد که این مسئله به دلیل عملکرد ضعیف کره جنوبی و تونس بود.

 

در میان رقبای ایران در مرحله گروهی جام ملت های آسیا نیز باید گفت که امارات در رتبه 72 جهان و هشتم آسیا، فلسطین در رده 96 جهان و شانزدهم قاره و در نهایت هنگ کنگ در جایگاه 149 جهان و بیست و هفتم آسیا ایستاده اند.

در میان 40 تیم برتر جهان، تنها 4 تیم از قاره آسیا حضور دارند. رتبه بندی تیم های قاره کهن بعد از جام ملت های آسیا می تواند دستخوش تغییرات بزرگی شود. در رنکینگ جهانی نیز آرژانتین در صدر قرار دارد.همچنین بلژیک و هلند هر کدام یک رده در رنکینگ سقوط کردند. انگلیس و کرواسی هم یک رده صعود کردند.
50 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا