آخرین مطلباخبارمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

ادعای قلعه‌نویی درباره قرقیزستان؛ می‌گویند آن‌ها ضعیف هستند اما چنین نیست!

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران به همراه مهدی طارمی در نشست خبری بعد از دیدار با قرقیزستان حضور پیدا کرد.

تیم ملی ایران در دومین و آخرین مسابقه خود در رقابت‌های مرحله گروهی کافا 2023 موفق شد در یک دیدار یک‌طرفه مقابل قرقیزستان بردی 5 گله را به‌دست بیاورد و شاگردان امیر قلعه‌نویی با نتیجه 5 بر یک میزبان رقابت‌ها را در گروه دوم را شکست دادند تا بتوانند صعودی مقتدرانه به مرحله فینال داشته باشند. بعد از 3 روز استراحت، روز سه‌شنبه سی‌ام خردادماه باید در مرحله فینال، تیم‌های ملی ایران و ازبکستان مقابل هم صف‌آرایی کنند تا تکلیف اولین تیم قهرمان در رقابت‌های کافا 2023 (در رده سنی بزرگسالان) مشخص شود.

 

امیر قلعه‌نویی بعد از برتری 5 گله مقابل قرقیزستان به سالن کنفرانس ورزشگاه دولون اومورزاکوف بیشکک رفت تا به سوالات خبرنگاران درباره مسابقه امروز توضیح بدهد. مهدی طارمی هم که برای دومین بازی متوالی هم موفق به‌ثبت هت‌تریک شد و هم عنوان بهترین بازیکن زمین را از آن خود کرد، همراه قلعه‌نویی در نشست خبری پیش از بازی حضور پیدا کرد تا درباره مسابقه امروز صحبت کند.

 

برنده واقعی تماشاگران ایرانی و قرقیزستانی بودند

قلعه‌نویی در بخش ابتدایی صحبت‌هایش با اشاره به شرایط فنی تیم قرقیزستان گفت: «موضوع اول این که فکر می‌کنم برنده واقعی تماشاگران ایرانی و قرقیزستانی بودند. به دلیل این که جو بسیار خوبی در ورزشگاه حاکم بود. من فکر می‌کنم تماشاگران از بازی لذت بردند. خیلی‌ها می‌گویند قرقیزستان ضعیف است اما اینطور نیست چرا که حدود ۶ ماه پیش با روسیه بازی کردند و تا دقایق آخر بازی یک، یک بود و در نهایت ۲ بر یک شکست خوردند».

گروه نرم افزاری ماهور

 

سرمربی تیم ملی ایران با قدردانی از عملکرد شاگردانش گفت: «از بازیکنان خوب خودم هم تشکر می‌کنم چون که با انگیزه بالایی بازی کردند و آن چیزی که مد نظرم بود را به نحو احسن در زمین پیاده کردند. هم از ایرانیانی که به ورزشگاه آمدند تشکر می‌کنم و هم از میزبانی مردم خوب قرقیزستان. ان‌شاءالله در دوره‌های بعدی کافا، زیرساخت‌های قرقیزستان بهتر شود».

 

به دنبال تغییر نگرش و ارائه فوتبال تهاجمی هستم

امیر قلعه‌نویی در واکنش به سوالی درباره برنامه تیم ملی در فیفادی‌های بعدی گفت: «تیم ملی در ۱۰ سال گذشته با نگرش دیگری بازی می‌کرد ولی در این سه ماهه که من آمده‌ام به دنبال تغییر نگرش و نوع بازی‌مان هستیم. دلیل آن این است که خود من هر جا که مربی‌گری کردم به دنبال فوتبال هجومی بودم. من به دنبال این هستم که این تاکتیک را در تیم‌ملی پیاده کنیم ولی در این بازی‌ها دو گل خوردیم که باید آنالیز شود تا ضعف‌هایمان را برطرف کنیم. ما به دنبال بهتر شدن در هر بازی هستیم و در این راه بازیکنان بزرگ تیم باید به ما کمک کنند».

 

قلعه‌نویی با اشاره به شرایط مسابقات کافا 2023 توضیح داد: «در این تورنمنت به ما نشان داده شد که بازیکنان بزرگی داریم که با تمام توان‌شان بازی کردند. پس هدف‌گذاری ما، اول فوتبال هجومی و پیروزی با یک ساختار منظم است که باید مشکلات‌مان را در ساختار تیمی برطرف کنیم. در آخر از مسئولان کافا، مردم خوب قرقیزستان و میزبانی‌شان تشکر می‌کنم. ازبکستان در ۱۰ سال گذشته هم در زیرساخت‌ها سرمایه‌گذاری داشته و هم از نظر فنی روی تیم‌های پایه‌اش کار کرده است. آن‌ها به دنبال ارتقا در آسیا هستند».

ان‌شاءالله دفعه بعدی که آمدم، پیشرفت قرقیزستان را ببینم!

سرمربی تیم ملی درباره عملکرد متفاوت قرقیزستان مقابل تیم‌های ایران و روسیه گفت: «فوتبال چرا ندارد. مثلا شما می‌بینید که برزیل در جام جهانی در کشور خودش هفت گل از آلمان دریافت می‌کند. قشنگی و جذابیت فوتبال به همین نتایج است. ما جلوی روسیه درست است که یک، یک به تساوی رسیدیم اما در آن بازی موقعیت‌های زیادی برای رسیدن به پیروزی داشتیم. این چیزی که من در این چند روز در قرقیزستان دیدیم، تلاش برای پیشرفت در فوتبال بوده است. ورزش و خصوصا فوتبال برای پیشرفت نیاز به سه شاخصه دارد، یک، اقتصاد فوتبال و سرمایه‌گذاری، دو، ساختن زیرساخت‌ها مانند استادیوم‌هاست. برای مثال دو روز پیش برای یک تمرین یک ساعت مسافت طی کردیم».

 

امیر قلعه‌نویی در بخش پایانی صحبت‌هایش درباره مشکلات زیرساختی قرقیزستان توضیح داد: «قرقیزستان برای پیشرفت باید زیرساخت‌هایش را درست کند. سوم هم برنامه‌ریزی و چشم انداز در تیم‌های پایه و بزرگسالان است. این برنامه‌ریزی باید از باشگاه‌ها شروع شود. من نیروی انسانی را در فوتبالیست‌های قرقیزستانی دیدم. ان‌شاءالله دفعه بعد که آمدم این پیشرفت را ببینم».

 

قرقیزستان در آینده حرف‌های زیادی برای گفتن در آسیا دارد

مهدی طارمی هم در واکنش به دیدار تیم‌های ملی ایران و قرقیزستان گفت: «بازی خوب و سختی بود و انتظار چنین بازی‌ای از قرقیزستان نداشتم. به نظرم قرقیزستان پیشرفت قابل ملاحظه‌ای نسبت به قبل داشته و بابت این موضوع به هواداران‌شان تبریک می‌گویم. فکر می‌کنم در آینده حرف‌های بیشتری برای گفتن در آسیا داشته باشند».

 

طارمی درباره سطح فنی تیم قرقیزستان توضیح داد: «قرقیزستان تیم قابل احترامی بود. ما هم شرایط خودمان را داشتیم و به این جا آمدیم تا از شرایط موجود استفاده کنیم و برای جام ملت‌های آسیا آماده شویم. ما در همه بازی‌ها با تمام توان و انگیزه کامل به میدان می‌رویم. ما توانستیم ۵ بر یک بازی را ببریم و به نظرم از لحاظ برنامه تهاجمی، بازی خوبی پشت سر گذاشتیم. ما توانستیم بازی را به خوبی کنترل کنیم و در کل بازی قابل قبولی برای تیم ما بود».

 

ستاره تیم ملی ایران درباره رویارویی با ازبکستان در فینال کافا هم گفت: «ازبکستان هم تیم بسیار خوبی است ولی به هر حال ما شرایط خودمان را داریم و به آن بازی می‌رویم تا بازی خودمان را انجام دهیم. ما برای برد به بازی می‌رویم چون هدف ما قهرمانی در این مسابقات است. قطعا با تمام توان در آن بازی حاضر می‌شویم تا قهرمان شویم».

56 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا