آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

مس کرمان ۱-۳ پرسپولیس؛ سرخ‌ها بدون تلفات به دربی رسیدند

تیم پرسپولیس در دیداری بیرون از خانه پیش از دربی پایتخت توانست با ارائه نمایشی تهاجمی با نتیجه 3 بر یک از سد مس کرمان بگذرد.

پرسپولیس در مهم‌ترین تقابل شب نخست هفته بیست‌وششم لیگ برتر امشب (جمعه) در ورزشگاه شهید باهنر به مصاف مس کرمان رفت. شاگردان یحیی گل‌محمدی در حالی به کرمان سفر کرده بودند که 10 بازیکن پرسپولیس در خطر محرومیت از حضور در دربی پایتخت قرار داشتند اما با این‌حال سرمربی پرسپولیس با توجه به اهمیت کسب 3 امتیاز دیدار حساس مقابل مس تصمیم گرفت تا با فهرستی پرستاره تیمش را در مسابقه امشب چینش کند. مسی‌ها هم بعد از شکست در آبادان مقابل صنعت‌نفت، برای تثبیت جایگاه خود در لیگ بیست‌ودوم امشب در خانه به دنبال آن بودند تا بتوانند شگفتی‌سازی کرده و برابر پرسپولیس امتیاز بگیرند.

 

ورزشگاه شهید باهنر کرمان از ساعتی پیش از برگزاری تقابل تیم‌های مس و پرسپولیس مملو از جمعیت بود و در حضور حداکثری تماشاگران، باید شاگردان فرزاد حسین‌خانی و یحیی گل‌محمدی به میدان می‌رفتند. نکته جالب‌توجه، استقبال ویژه هواداران پرسپولیس از تیم‌شان در کرمان بود که باعث شد تا بخش مهمی از ظرفیت ورزشگاه در اختیار هواداران سرخ‌پوش قرار گیرد.

 

ترکیب مس کرمان

آرمان شهدادنژاد، رون تونگیک، میلاد خدایی، محمد ستاری، احمد نصیری (از دقیقه (1+90): سامان تورانیان)، جورج برایم کنده، علیرضا قادری، معین عباسیان (از دقیقه 46: حسین دوستدار (از دقیقه (1+90): محمد صبوری))، محمدامین کاظمیان، محمد قاسمی‌نژاد (از دقیقه 80: محمدصالح محمدی) و عارف رستمی

گروه نرم افزاری ماهور

 

سرمربی: فرزاد حسین‌خانی

 

ترکیب پرسپولیس

علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی‌گنجی، گیورگی گولسیانی، دانیال اسماعیلی‌فر، علی نعمتی، میلاد سرلک (از دقیقه (1+90): کمال کامیابی‌نیا)، سروش رفیعی (از دقیقه 70: سینا اسدبیگی)، مهدی ترابی (از دقیقه 83: عیسی آل‌کثیر)، سعید صادقی (از دقیقه 83: امید عالیشاه)، وحید امیری و مهدی عبدی (از دقیقه 70: لیاندرو پریرا)

 

سرمربی: یحیی گل‌محمدی

 

فرزاد حسین‌خانی بعد از شکست تیمش در آبادان تصمیم به 3 تغییر در ترکیب اولیه مس کرمان در مسابقه امشب گرفت و به جای حسن مرادی‌فر، فرزاد جعفری و محمد صبوری در ترکیب اصلی نارنجی‌پوشان، محمد ستاری، محمدامین کاظمیان و علیرضا قادری مقابل پرسپولیس به میدان رفتند. یحیی گل‌محمدی با وجود در خطر محرومیت بودن 10 ستاره پرسپولیس از حضور در دربی، ریسک نکرد و تنها تغییر ترکیب پرسپولیس نسبت به دیدار قبلی، حضور مرتضی پورعلی‌گنجی به جای محمد عمریِ مصدوم بود که باعث شد تا با حضور پورعلی‌گنجی در ترکیب اصلی، علی نعمتی به دفاع چپ برود و وحید امیری به خط هافبک تیمش اضافه شود.

 

علیرضا بیرانوند، گیورگی گولسیانی، علی نعمتی، میلاد سرلک، سروش رفیعی، مهدی ترابی و وحید امیری 7 بازیکن ترکیب اولیه پرسپولیس بودند که امشب در خطر محرومیت از دربی قرار داشتند و دریافت کارت زرد می‌توانست باعث محرومیت آن‌ها شود. ضمن آنکه وحدت هنانوف و سینا اسدبیگی هم بازیکنان 3 اخطاره حاضر روی نیمکت پرسپولیس بودند که خطر محرومیت از حضور در دربی را احساس می‌کردند.

 

2 تیم با قضاوت کوپال ناظمی قرار بود از ساعت 19:30 کارشان را در ورزشگاه شهید باهنر کرمان آغاز کنند اما اعتراض یحیی گل‌محمدی به عدم آبیاری زمین مسابقه پیش از شروع بازی باعث شد تا بازی با تاخیر 13 دقیقه‌ای آغاز شود. نارنجی‌پوشانِ میزبان در دقایق ابتدایی مسابقه مالکیت توپ را در اختیار داشتند و به دنبال تهدید دروازه پرسپولیس بودند اما خیلی زود توپ‌ومیدان در اختیار شاگردان یحیی گل‌محمدی قرار گرفت و آن‌ها با انگیزه رسیدن به گل برتری حملات خود را آغاز کردند.

مهدی عبدی که حالا دوباره به مهاجم اول پرسپولیس تبدیل شده، اولین موقعیت خطرناک مسابقه امشب را ایجاد کرد و بعد از عبدی، نوبت به میلاد سرلک رسید تا با شوتی خطرناک دروازه مس را تهدید کند اما ایستادگی دروازه‌بان و البته مدافعان نارنجی‌پوش باعث شد تا دروازه شاگردان حسین‌خانی در 20 دقیقه ابتدایی مسابقه بسته بماند.

 

دانیال اسماعیلی‌فر در دقیقه 22 با ارسالی بلند توپ را به محوطه جریمه رساند که سعید صادقی با یک حرکت دیدنی مدافع مس را از پیش برداشت و توپ را وارد دروازه آرمان شهدادنژاد کرد تا گل اول بازی به سود پرسپولیس به‌ثبت برسد. بعد از گلزنی صادقی، شاگردان یحیی گل‌محمدی به نمایش تهاجمی خود ادامه دادند که این مسئله باعث شد تا در موقعیت بعدی حمله، مهدی عبدی در مصافی تک‌به‌تک با آرمان شهدادنژاد در مسیر عبور از دروازه‌بان مس کرمان با شهدادنژاد برخورد کند که کوپال ناظمی نقطه پنالتی را نشان داد.

 

گیورگی گولسیانی مدافع باتجربه پرسپولیس در دقیقه 26 پشت ضربه پنالتی به‌دست آمده ایستاد و برخلاف جهت حرکت دروازه‌بان مس توپ را به گل تبدیل کرد تا اختلاف به 2 گل برسد و پرسپولیسی‌ها بتوانند در فاصله 4 دقیقه خیال خود را از پیروزی در کرمان آسوده کنند. بعد از گلزنی گولسیانی، بازی متعادل‌تر دنبال شد و مصدومیت آرمان شهدادنژاد دروازه‌بان مس کرمان هم باعث ایجاد وقفه در جریان بازی شد.

 

مهدی ترابی وینگر سرعتی پرسپولس با فرار از کمند خط دفاعی مس کرمان در در دقیقه 35 موقعیتی ایده‌آل برای گلزنی قرار گرفت اما ضربه ترابی جایی در چارچوب دروازه مس نداشت و از کنار دروازه شهدادنژاد به بیرون رفت تا همچنان نتیجه بازی 2 بر صفر به سود پرسپولیس باقی بماند. 2 تیم در دقایق پایانی نیمه نخست موقعیت‌هایی برای گلزنی داشتند که ابتدا شوت معین عباسیان از روی ضربه ایستگاهی به شکلی خطرناک از کنار دروازه علیرضا بیرانوند به بیرون رفت و در واپسین دقایق مسابقه در نیمه نخست هم ضربه مهدی عبدی روی پاس سعید صادقی به تیرک دروازه مس برخورد کرد تا نیمه اول با برتری 2 گله شاگردان گل‌محمدی به پایان برسد.

 

پرسپولیسی‌ها در نیمه دوم بازی را بهتر آغاز کردند و حتی توانستند در دقیقه 54 توسط دانیال اسماعیلی‌فر به گل سوم هم دست پیدا کنند اما اسماعیلی‌فر در موقعیتی آفساید توانست برای تیمش گل بزند و همین مسئله باعث شد تا گل مدافع راست پیش‌تاخته پرسپولیس مردود اعلام شود. بعد از این گل مردود، شاگردان فرزاد حسین‌خانی از لاک دفاعی خارج شدند و درصدد آن بودند تا شکست 2 گله در خانه را جبران کنند و با حملات پردامنه به دنبال فروپاشی دروازه پرسپولیس بودند.

 

حسین‌خانی که در بین 2 نیمه با انجام یک تغییر ترکیب تیمش را تهاجمی‌تر کرده بود، سرانجام در دقیقه 63 به خواسته‌اش رسید و روی بازگشت پرتاب اوت بلند محمدامین کاظمیان، شوت محمد قاسمی‌نژاد در میانه راه به علی نعمتی برخورد کرد و مدافع شماره 6 پرسپولیس به اشتباه دروازه خودی را باز کرد تا اختلاف به حداقل برسد. بعد از رسیدن به گل اول، حملات مسی‌ها روی دروازه پرسپولیس ادامه داشت که روی ریباند شوت عارف رستمی، تیرک دروازه شاگردان گل‌محمدی به لرزه در آید اما گل دوم مس کرمان به‌ثمر نرسید تا همچنان پرسپولیس برنده مسابقه امشب باشد.

 

مهدی ترابی که با فرارهای سرعتی خود به دنبال خارج کردن تیمش از زیر حملات تیم مس بود، توانست یک ضربه ایستگاهی به سود پرسپولیس بگیرد و در دقیقه 72 ضربه به صورت مستقیم به سوی دروازه شهدادنژاد نواخته شد که این‌بار تیرک دروازه مس کرمان لرزید و در ریباند بازیکنان سفیدپوش نتوانستند از این فرصت استفاده کنند و گل سوم پرسپولیس را به‌ثمر برسانند تا همچنان نبرد تیم‌های مس کرمان و پرسپولیس در اوج حساسیت و هیجان دنبال شود.

 

2 تیم در 15 دقیقه پایانی مسابقه نمایش جذاب و تهاجمی را از خود به اجرا در آوردند. عیسی آل‌کثیر که در نقش یار جانشین به ترکیب پرسپولیس در مسابقه امشب آمد، در دقیقه 84 موفق به کسب پنالتی برای تیمش شد تا بار دیگر فرصت گلزنی برای گیورگی گولسیانی فراهم شود که این‌بار آرمان شهدادنژاد مسیر ضربه گولسیانی را درست تشخیص داد اما شوت مدافع گرجستانی پرسپولیس به تیرک دروازه مس برخورد کرد و به گل تبدیل شد تا با دبل گلزنی گیورگی گولسیانی، نتیجه بازی 3 بر یک شود.

آل‌کثیر که انگیزه‌های زیادی برای گلزنی در مسابقه امشب داشت، در دقیقه 88 صاحب فرصتی ایده‌آل برای گلزنی شد اما ضربه او به تیرک دروازه مس کرمان اصابت کرد و به بیرون رفت تا شاگردان یحیی گل‌محمدی در رسیدن به گل چهارم در مسابقه امشب ناکام باشند. کوپال ناظمی برای پایان مسابقه امشب 6 دقیقه وقت اضافی اعلام کرد که با وجود تحرک بازیکنان 2 تیم و فرصت‌سوزی عجیب لیاندرو پریرا و عیسی آل‌کثیر در لحظات پایانی مسابقه و از دست دادن فرصت تک‌به‌تک، نتیجه مسابقه تغییری نکرد تا پرسپولیس در کرمان بتواند بردی 3 بر یک را مقابل مس کرمان به‌دست آورد.

 

پرسپولیس در مسابقه امشب 9 بازیکن در خطر محرومیت از دربی را داشت که نگاهی به آمار و ارقام مسابقه نشان می‌دهد که علیرضا بیرانوند، گیورگی گولسیانی، علی نعمتی، میلاد سرلک، سروش رفیعی، مهدی ترابی و وحید امیری در کنار سینا اسدبیگی و وحدت هنانوف توانستند بدون دریافت کارت زرد به کار خود در مسابقه امشب پایان بدهند تا مشکلی برای همراهی تیم‌شان در دربی پایتخت نداشته باشند. همچنین محمد عمری هم دیگر بازیکن 3 اخطاره پرسپولیس بود که در بازی امشب به دلیل مصدومیت حضور نداشت و در صورت رفع مصدومیت، می‌تواند در دربی پایتخت برای سرخ‌پوشان پایتخت به میدان برود.

 

سرخ‌پوشان پایتخت با کسب 3 امتیاز مسابقه بیرون از خانه امشب در جدول رده‌بندی 54 امتیازی شدند و با انجام یک بازی بیشتر نسبت به سپاهان و استقلال صدر جدول را به تسخیر خود در آوردند. مس کرمان هم با 21 امتیاز در رتبه چهاردهم جدول باقی ماند تا همچنان نارنجی‌پوشان خطر سقوط به لیگ یک را احساس کنند. شاگردان حسین‌خانی در هفته بیست‌وهفتم، روز دوشنبه چهارم اردیبهشت‌ماه در دربی استان کرمان باید به مصاف مس رفسنجان بروند و پرسپولیس هم روز یکشنبه سوم اردیبهشت‌ماه در دربی پایتخت برابر استقلال قرار خواهد گرفت.

 

در سایر دیدارهای هفته بیست‌وششم لیگ برتر، نفت مسجدسلیمان با یک گل از سد ذوب آهن اصفهان گذشت  و نساجی مازندران و آلومینیوم اراک هم تساوی 0-0 رضایت دادند. گفتنی است که ادامه دیدارهای هفته بیست‌وششم فردا (شنبه) به انجام می‌رسد که در مهم‌ترین دیدارها، استقلال در ورزشگاه آزادی تهران از ساعت 19:30 میزبان هوادار تهران است و سپاهان هم در دیداری خانگی از ساعت 21:30 به مصاف مس رفسنجان خواهد رفت.

72 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا