آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

ابهامات خط میانی پرسپولیس برای دربی؛ بر مدار خلاقیت

«یحیی گل‌محمدی» با توجه به در اختیار داشتن هافبک‌های متعدد، به دنبال انتخاب بهترین ترکیب برای تیمش در مسابقه با استقلال است.

پرسپولیس در بازار نقل‌وانتقالات تابستانی و پیش از آنکه لیگ بیست‌ودوم آغاز شود، تمرکز اصلی‌اش را بر تقویت خط هافبک گذاشت و یحیی گل‌محمدی نظرش بر این بود که باید ساختار میانه زمین پرسپولیس ترمیم شود و با اضافه شدن چاشنی خلاقیت، سرخ‌پوشان پایتخت بتوانند عملکرد فنی بهتری را در لیگ بیست‌ودوم از خود نشان بدهند. پافشاری یحیی بر تصمیم مهم خود در زمینه تقویت خط هافبک باعث شد تا سیمای خط میانی سرخ‌ها در بازار تابستانه تغییر جالب‌توجهی داشته باشد.

 

میلاد سرلک و مهدی ترابی با وجود اتمام مهلت قراردادشان در پرسپولیس ماندنی شدند و محمد عمری هم از آکادمی باشگاه به تیم بزرگسالان پیوست و در کنار این 3 بازیکن، سرخ‌پوشان پایتخت به سراغ جذب سینا اسدبیگی، سروش رفیعی و سعید صادقی رفتند تا با حضور مثلث ترابی، رفیعی و صادقی، خلاق‌ترین هافبک‌های لیگ برتر در سالیان گذشته در دسترس یحیی گل‌محمدی باشند. هر چند این خط هافبک خلاق، آن‌طور که انتظار می‌رفت نتوانسته بدرخشد اما حالا در آستانه دربی پایتخت، آمادگی بالای هافبک‌های پرسپولیس باعث شده تا گل‌محمدی برای انتخاب ترکیب اصلی تیمش دچار تردیدهای مهمی شود.

 

یحیی گل‌محمدی همواره نشان داده که علاقه ویژه‌ای به استفاده از آرایش 2-4-4 دارد و در بخش مهمی از فصل جاری هم سرمربی پرسپولیس توانسته با اتکا به این آرایش مورد علاقه‌اش، نتایج دلخواه را کسب کند و به موفقیت برسد. البته که در دیدار اخیر پرسپولیس مقابل مس کرمان، آرایش سرخ‌پوشان پایتخت به 3-3-4 تغییر کرد اما به نظر می‌رسد که برای دربی، پرسپولیسی‌ها به آرایش قبلی خود در لیگ بیست‌ودوم بازخواهند گشت.

گروه نرم افزاری ماهور

 

زوج «سرلک»-«رفیعی» در میانه زمین؟

سرلک که با 28 سال سن یکی از نمایندگان تیم پرسپولیس در تیم ملی محسوب می‌شود، در فصل جاری در 23 مسابقه از 26 بازی تیمش در ترکیب اصلی قرار گرفته و توانسته عملکرد خوبی را از خود نشان بدهد. هافبک دفاعی باتجربه سرخ‌پوشان پایتخت که در خطر محرومیت از حضور در دربی بود، در کرمان توانست روز کم‌اتفاقی را بگذراند تا با آمادگی کامل برای حضور در مصاف با استقلال در دسترس کادرفنی باشد و به نظر می‌رسد که گزینه بی‌جانشین ترکیب پرسپولیس است.

 

یحیی گل‌محمدی اگر بخواهد از 2 هافبک دفاعی در ترکیب تیمش بهره ببرد، بازیکنانی مثل سینا اسدبیگی، کمال کامیابی‌نیا و البته سروش رفیعی را در اختیار دارد که رفیعی در هفته‌های گذشته فرم ایده‌آل را از خود نشان داده و به نظر می‌رسد که نسبت به سایر رقبا شانس بیشتری برای حضور در ترکیب سرخ‌پوشان پایتخت دارد. گل‌محمدی بعد از شکست مقابل سپاهان، در 3 بازی گذشته سروش رفیعی را به ترکیب تیمش اضافه کرده که هر 3 مسابقه با برتری سرخ‌ها به پایان رسیده تا تاثیرگذاری ویژه هافبک شماره 7 پرسپولیس در عملکرد فنی تیمش نمایان باشد.

 

مهندسان پرسپولیس، آماده برای درخشش در دربی

مهدی ترابی ستاره بی‌چون‌وچرای پرسپولیس در هفته‌های گذشته و در 3 بازی اخیر که سرخ‌پوشان پایتخت توانسته‌اند به 3 پیروزی دست پیدا کنند، بوده است. ترابی یک گل زده و یک گل برای تیمش ساخته و عملکرد فنی موثری در ترکیب سرخ‌ها داشته است. ترابی با وجود عملکرد درخشان در هفته‌های گذشته و حضور در 25 بازی از 26 مسابقه فصل، به نظر می‌رسد جایگاهی مطمئن در ترکیب پرسپولیس برای مسابقه حساس روز یکشنبه سوم اردیبهشت‌ماه مقابل استقلال خواهد داشت.

سعید صادقی هم در بازگشت از مصدومیت توانسته ستاره دلخواه یحیی گل‌محمدی باشد و در 2 بازی اخیر پرسپولیس توانسته در قامت گلزن بدرخشد و آمادگی فنی بالای خود را نشان بدهد تا در رقابت با محمد عمری، باتوجه به تجربه بیشتر و البته شم بالای گلزنی و گل‌سازی، صادقی که یکی از خریدهای جنجالی پرسپولیس در بازار زمستانه بود، شانس بالایی برای حضور در دربی داشته باشد تا 2 جای خالی ترکیب پرسپولیس با حضور سعید صادقی در پست وینگر راست و مهدی ترابی در پست وینگر چپ پر شود.

 

«عمری»، ذخیره طلایی یحیی می‌شود؟

گل‌محمدی در طول لیگ بیست‌ودوم از محمد عمری در پست‌های مختلف استفاده کرده و به او در قامت وینگر و مهاجم هدف میدان داده است. عمری در بازی گذشته پرسپولیس به دلیل مصدومیت حضور نداشت اما با گذر از روزهای مصدومیت به تمرینات سرخ‌پوشان پایتخت بازگشته و مشکلی برای همراهی تیمش ندارد. با این‌حال به نظر می‌رسد آمادگی بالای ترابی و صادقی باعث شده تا یحیی گل‌محمدی به دنبال استفاده از عمری در پستی دیگر باشد که احتمال حضور ستاره جوان سرخ‌ها در خط حمله وجود دارد.

 

سرمربی پرسپولیس البته می‌تواند استراتژی دیگری را هم در پیش گیرد و امکان نیمکت‌نشینی محمد عمری در مسابقه دربی و حضور او در نقش یار جانشین هم در ترکیب سرخ‌پوشان پایتخت وجود دارد. در صورت چینش ترکیب 4 نفره خط میانی پرسپولیس با حضور سرلک، رفیعی، ترابی و صادقی بازیکانی مثل کمال کامیابی‌نیا، سینا اسدبیگی، امید عالیشاه، سیامک نعمتی و محمد عمری می‌توانند ذخیره‌های طلایی ترکیب سرخ‌پوشان در مسابقه دربی باشند که نگاهی به فهرست این بازیکنان نشان می‌دهد که گل‌محمدی برای چینش خط میانی تیمش با دردسری شیرین مواجه بوده و بازیکنان پرشمار و آماده‌ای را در خدمت دارد.

61 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا