آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

پرسپولیس ۴-۰ گل‌گهر؛ یک قدم تا قهرمانی با هت‌تریک «ترابی»

شاگردان «یحیی گل‌محمدی» با ارائه نمایشی تهاجمی موفق شدند بردی پرگل را در خانه به‌دست بیاورند و یک گام دیگر به سوی جام قهرمانی بردارند.

پرسپولیس بعد از 5 برد پیاپی در لیگ برتر و رسیدن به صدر جدول، در حساس‌ترین تقابل هفته بیست‌ونهم لیگ برتر فوتبال ایران در ورزشگاه آزادی تهران میزبان گل‌گهر سیرجان بود. شاگردان یحیی گل‌محمدی که در جام حذفی موفق شده بودند تیم گل‌گهر را از گردونه رقابت‌ها حذف کنند، برای حفظ موقعیت خود در صدر جدول در سودای شکست دادن دوباره گل‌گهر بودند؛ آن‌هم در شرایطی که کسب 3 امتیاز در مسابقه امروز می‌توانست سرخ‌ها را به یک‌قدمی فتح جام قهرمانی برساند.

 

شاگردان سعید الهویی هم بعد از 4 بازی پیاپی ناکامی در کسب پیروزی در لیگ برتر و همچنین کنار رفتن از جام حذفی و از دست دادن رتبه‌های چهارم و پنجم جدول، امروز (جمعه) در تهران به دنبال جبران‌مافات بودند و امید داشتند تا بتوانند هم شکست در دور رفت و البته جام حذفی را تلافی کنند و هم اینکه با کسب پیروزی در ورزشگاه آزادی تهران مقابل پرسپولیس، روی سرنوشت تیم قهرمان لیگ بیست‌ودوم تاثیرگذار باشند.

 

ترکیب پرسپولیس 

علیرضا بیرانوند، گیورگی گولسیانی، مرتضی پورعلی‌گنجی، دانیال اسماعیلی‌فر، علی نعمتی، میلاد سرلک، سروش رفیعی (از دقیقه 74: سینا اسدبیگی)، سعید صادقی (از دقیقه 84: محمد عمری)، مهدی ترابی (از دقیقه 74: امید عالیشاه)، وحید امیری (از دقیقه 75: لیاندرو پریرا) و عیسی آل‌کثیر (از دقیقه 84: مهدی عبدی)

گروه نرم افزاری ماهور

 

سرمربی: یحیی گل‌محمدی

 

ترکیب گل‌گهر سیرجان

محسن فروزان، علیرضا آرتا، مسیح زاهدی، مهدی تیکدری‌نژاد (از دقیقه 46: امین پورعلی)، شایان مصلح (از دقیقه 71: امیر جعفری)، علیرضا علیزاده، محمد خدابنده‌لو، علی‌اصغر عاشوری (از دقیقه 46: بهنام برزای)، محمدرضا حسینی، رضا شکاری (از دقیقه 46: امین قاسمی‌نژاد) و مرتضی تبریزی (از دقیقه 46: یونس شاکری)

 

سرمربی: سعید الهویی

 

یحیی گل‌محمدی تغییرات قابل‌انتظاری در ترکیب تیمش داشت و بعد از اتمام دوره مصدومیت گیورگی گولسیانی و محرومیت میلاد سرلک، این 2 ستاره کلیدی را به ترکیب اصلی تیمش بازگرداند و فرشاد فرجی و سینا اسدبیگی را نیمکت‌نشین کرد. تصمیم جالب‌توجه گل‌محمدی برای مسابقه امروز، حذف نام شیخ دیاباته و سیامک نعمتی از لیست پرسپولیس بود. در سوی مقابل، الهویی بعد از محرومیت ایجاد شده برای آرمین سهرابیان به سراغ مسیح زاهدی رفت و در کنار این تغییر، بهنام برزای و یونس شاکری هم جای خود را به مهدی تیکدری‌نژاد و رضا شکاری در ترکیب اولیه سرمه‌ای‌پوشان دادند.

 

محمدحسین زاهدی‌فر قضاوت دوئل حساس امروز پرسپولیس و گل‌گهر را برعهده داشت و در شرایطی که نزدیک به 30 هزار تماشاگر علاقه‌مند به تیم پرسپولیس در ورزشگاه آزادی حضور داشتند و حتی مجوز حضور آن‌ها روی سکوهای طبقه دوم هم صادر شده بود، زاهدی‌فر سوت آغاز نبرد شاگردان گل‌محمدی و الهویی را از ساعت 18 به صدا در آورد تا حساس‌ترین تقابل هفته در تهران آغاز شود. شاگردان یحیی گل‌محمدی به دنبال رسیدن به گل زودهنگام بودند که در دقیقه 8 روی ارسال مهدی ترابی، ضربه سر گیورگی گولسیانی جایی در چارچوب دروازه گل‌گهر نداشت تا مدافع سرخ‌ها ناکام در گلزنی باشد.

پرسپولیسی‌ها نمایش مالکانه‌ای داشتند و به دنبال رسیدن به گل بودند که در دقیقه 23 روی ریباند شوت سعید صادقی، مهدی ترابی از مهار ضعیف محسن فروزان بهره برد و موفق به گلزنی شد. در ادامه حملات شاگردان گل‌محمدی، چند موقعیت نصفه‌ونیمه روی دروازه گل‌گهر خلق شد تا اینکه سرانجام در دقیقه 33، ضربه ایستگاهی دیدنی مهدی ترابی بدون تاثیرگذاری محسن فروزان به گوشه دروازه گل‌گهر رفت تا با درخشش ترابی، سرخ‌پوشان پایتخت با 2 گل از حریف خود پیش بیفتند.

 

علیرضا بیرانوند در دقیقه 38 اشتباه مهلکی را در محوطه خودی انجام داد که رضا شکاری موفق به بازیابی توپ شد اما مرتضی تبریزی موفق نشد روی پاس شکاری گلزنی کند و شوت مهاجم گل‌گهر از بالای دروازه پرسپولیس به بیرون رفت تا شاگردان الهویی ناکام در گلزنی باشند. عیسی آل‌کثیر مهاجم جنوبی سرخ‌ها با سماجت خود در دقیقه 45 موفق به توپ‌گیری شد و در محوطه جریمه این توپ را به سعید صادقی رساند که وینگر پرسپولیس از زاویه بسته دروازه گل‌گهر را هدف قرار داد و توانست با استفاده از اشتباه محسن فروزان گل سوم را وارد دروازه سیرجانی‌ها کند تا نیمه نخست با برتری قاطع شاگردان یحیی گل‌محمدی به پایان برسد.

 

سعید الهویی در بین دو نیمه 4 تعویض همزمان انجام داد تا بلکه شرایط به سود گل‌گهر تغییر کند اما در نیمه دوم هم پرسپولیسی‌ها بازی را بهتر آغاز کردند. سرخ‌پوشان پایتخت نیمه دوم را با انگیزه رسیدن به گل چهارم آغاز کردند که روی یک کار تیمی زیبا با پاس سعید صادقی توپ به مهدی ترابی رسید که ستاره پرسپولیس با یک ضربه چیپ فوق‌العاده دروازه گل‌گهر را هدف قرار داد که توپ ترابی با اشتباه عجیب محسن فروزان در دقیقه 49 وارد دروازه گل‌گهر شد تا گل چهارم به سود شاگردان گل‌محمدی به‌ثمر برسد.

 

سرمه‌ای‌پوشان بعد از دریافت گل چهارم در تلاش بودند تا از سنگینی شکست تیم‌شان در مقابل پرسپولیس کم کنند. امین قاسمی‌نژاد که در نیمه دوم به ترکیب گل‌گهر اضافه شده بود، به دنبال گلزنی بود اما درخشش علیرضا بیرانوند باعث شد تا دروازه سرخ‌ها بسته بماند. تعویض‌های تهاجمی یحیی گل‌محمدی باعث شد تا پرسپولیسی‌ها در 30 دقیقه پایانی مسابقه نمایش تهاجمی را از خود نشان بدهند اما موقعیت‌های به‌وجود آمده برای سرخ‌ها یکی پس از دیگری از دست رفت و تیرک دروازه هم به کمک گل‌گهری‌ها آمد تا آن‌ها شکست سنگین‌تری را در تهران متحمل نشوند.

 

شاگردان گل‌محمدی با کسب شصت‌وسومین امتیاز فصل در جدول رده‌بندی صدرنشین باقی ماندند تا همچنان بخت اول قهرمانی در لیگ بیست‌ودوم باشند. گل‌گهر سیرجان هم برای پنجمین بازی پیاپی ناکام در کسب پیروزی بود تا سرمه‌ای‌پوشان با 45 امتیاز در رتبه ششم جدول باقی بمانند و روزهای بحرانی‌شان ادامه پیدا کند. پرسپولیس در دیدار پایانی خود در لیگ بیست‌ودوم باید روز پنجشنبه بیست‌وهشتم اردیبهشت‌ماه به مصاف نساجی مازندران برود؛ مسابقه‌ای که به میزبانی ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر برگزار خواهد شد. گل‌گهر سیرجان هم در دیداری خانگی و حساس مقابل صنعت‌نفت آبادان باید صف‌آرایی کند.

نتایج کامل هفته بیست‌ونهم لیگ برتر فوتبال ایران

جمعه بیست‌ودوم اردیبهشت‌ماه

 

پرسپولیس 4-0 گل‌گهر سیرجان

 

سپاهان اصفهان 5-0 پیکان

 

مس رفسنجان 1-2 استقلال

 

تراکتور تبریز 1-0 نساجی مازندران

 

صنعت‌نفت آبادان 1-1 ذوب‌آهن اصفهان

 

آلومینیوم اراک 0-0 نفت مسجدسلیمان

 

ملوان بندرانزلی 0-0 مس کرمان

 

هوادار  0-0 فولاد خوزستان

 

هفته بیست‌ونهم لیگ برتر فوتبال ایران با صدرنشینی پرسپولیس با 63 امتیاز به پایان رسید و سپاهان اصفهان با 62 امتیاز در رتبه دوم قرار دارد و استقلال تهران با 59 امتیاز تیم سوم جدول رده‌بندی است. نفت مسجدسلیمان با 17 امتیاز سقوطش به لیگ یک قطعی شد و تیم‌های صنعت‌نفت آبادان و مس کرمان با 22 امتیاز در تلاش برای تثبیت جایگاه خود در لیگ برتر هستند. هفته سی‌ام روز پنجشنبه بیست‌وهشتم اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد که در مهم‌ترین دیدارها، پرسپولیس میهمان نساجی است و سپاهان اصفهان باید در کرمان مقابل مس قرار گیرد. استقلال هم در آخرین بازی خود در لیگ بیست‌ودوم میزبان تراکتور تبریز است.

71 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا