آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

راز نهفته در قهرمانی پرسپولیس؛ جشن‌هایی که در خانه رقبا به پا شد

پرسپولیس در قامت موفق‌ترین تیم فصل در دیدارهای بیرون از خانه کارش را در لیگ بیست‌ودوم به پایان برد.

شاگردان یحیی گل‌محمدی موفق شدند در پایان یک ماراتن جذاب و نفسگیر عنوان قهرمانی لیگ بیست‌ودوم را به‌دست بیاورند و با وجود چند نوبت از دست دادن صدر جدول، در پایان فصل در قامت تیم صدرنشین در قائمشهر جشن قهرمانی گرفتند. پرسپولیسی‌ها در حالی توانستند به عنوان قهرمانی دست پیدا کنند که تا روز پایانی تکلیف تیم قهرمان مشخص نبود اما نمایش سراسر تهاجمی سرخ‌پوشان پایتخت باعث شد تا خیلی زود در قائمشهر، تکلیف تیم قهرمان لیگ بیست‌ودوم مشخص شود و شاگردان گل‌محمدی عنوان قهرمانی را از آن خود کردند.

 

پرسپولیسی‌ها این قهرمانی را مدیون عملکرد درخشان خود در بازی‌های بیرون از خانه هستند؛ به‌طوری که بیش از نیمی از امتیازات به‌دست آمده برای سرخ‌ها در خارج از ورزشگاه آزادی و در خانه رقبا به‌دست آمد. پرسپولیس در لیگ بیست‌ودوم عملکرد کم‌نوسان و موفقی داشت اما نکته جالب‌توجه اینکه از میان 4 باخت پرسپولیس در طول فصل اخیر، 3 شکست سرخ‌پوشان پایتخت در ورزشگاه آزادی در مقابل رقبایش بوده تا عملکرد ضعیف شاگردان یحیی گل‌محمدی در دیدارهای خانگی نمایان شود.

 

یک میهمانِ مقتدر

سرخ‌پوشان پایتخت در طول لیگ بیست‌ودوم در 15 مسابقه در خانه رقبا به میدان رفتند. البته که دوئل رفت با استقلال در شرایطی که آبی‌ها میزبان بودند، در ورزشگاه آزادی برگزار شد و دوئل برگشت با تیم پیکان هم در حالی‌که خودروسازان میزبان این مسابقه بودند، بعد از بحث‌وجدل‌های فراوان سرانجام پرسپولیسی‌ها در ورزشگاه آزادی میهمان پیکان شدند. با این‌حال، نکته مهم درباره دیدارهای بیرون از خانه سرخ‌پوشان پایتخت، موفقیت شاگردان یحیی گل‌محمدی بوده است.

گروه نرم افزاری ماهور

 

شاگردان گل‌محمدی از 45 امتیاز ممکن در بازی‌های بیرون از خانه موفق شدند، 36 امتیاز به‌دست آورند که عملکردی خیره‌کننده است. پرسپولیس در دیدارهای بیرون از خانه در لیگ بیست‌ودوم تنها یک شکست داشت و آن‌هم در ورزشگاه شهدای فولاد اهواز مقابل تیم فولاد خوزستان بود و به جز این شکست، 11 برد و 3 تساوی در کارنامه سرخ‌پوشان پایتخت دیده می‌شود تا آن‌ها با اقتدار بهترین تیم بیرون از خانه لیگ بیست‌ودوم شناخته شوند.

 

از ناکامی سپاهان تا عملکرد فاجعه‌بار سقوط کرده‌ها

استقلال بعد از پرسپولیس دومین تیم برتر لیگ بیست‌ودوم در دیدارهای بیرون از خانه بود؛ به‌طوری که شاگردان ریکاردو سا پینتو در طول 15 مسابقه در بیرون از خانه موفق شدند 32 امتیاز کسب کنند و 3 باخت در کارنامه آبی‌پوشان پایتخت به‌چشم می‌خورد که این 3 شکست در 3 دیدار سرنوشت‌ساز مقابل تراکتور تبریز، سپاهان اصفهان و پرسپولیس تهران به‌ثبت رسیده است. بعد از نام استقلال در جدول برترین تیم‌ها در دیدارهای بیرون از خانه، نام تیم سپاهان به‌چشم می‌خورد.

 

طلایی‌پوشان اصفهانی در 15 بازی بیرون از خانه در لیگ بیست‌ودوم، 29 امتیاز به‌دست آوردند که نکته مهم درباره شاگردان ژوزه مورایس تساوی‌های پرشمار آن‌ها است؛ به‌طوری که سپاهان نسبت به استقلال در بیرون از خانه کمتر شکست خورده و تنها 2 باخت در کارنامه آن‌ها به چشم می‌خورد اما 5 تساوی باعث شده تا معادلات علیه سپاهان تغییر کند.

 

مس کرمان و نفت مسجدسلیمان که به لیگ یک سقوط کرده‌اند، ضعیف‌ترین تیم‌ها در دیدارهای بیرون از خانه بوده‌اند. مسی‌ها بدون کسب حتی پیروزی و با به‌دست آوردن تنها 5 امتیاز از 45 امتیاز ممکن در دیدارهای بیرون از خانه، لیگ بیست‌ودوم را به پایان بردند و نفت مسجدسلیمان هم تنها موفق به کسب 6 امتیاز شد تا این دو تیم سقوط کرده ضعیف‌ترین عملکرد را در بازی‌های بیرون از خانه از خود به‌ثبت برسانند.

57 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا