آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

معمای آینده ستاره‌های پرسپولیس؛ تابستانِ سخت در انتظار سرخ‌ها

پیش از ورود به بازار تابستانه، به نظر می‌رسد که پرسپولیسی‌ها ماموریت دشواری برای حفظ ستاره‌های خود دارند.

پرسپولیس در قامت تیم قهرمان لیگ برتر به کارش در دوره بیست‌ودوم پایان داد اما هنوز ماموریت شاگردان یحیی گل‌محمدی به پایان نرسیده و آن‌ها در سودای آن هستند تا بتوانند با قهرمانی در جام حذفی، این افتخار را هم نصیب خود کنند و با توجه به قهرمانی در لیگ برتر و جام حذفی، فاتح سوپرجام هم بشوند تا فصل را در رویایی‌ترین شکل ممکن با کسب 3 جام به پایان برسانند. در کنار حساسیت کسب جام، یحیی گل‌محمدی که هنوز یک فصل دیگر با پرسپولیس قرارداد دارد، نسبت به فصل آینده تیمش دغدغه‌هایی دارد.

 

سرمربی سرخ‌پوشان پایتخت در کنار موضوع تهیه لیست خرید برای تیمش در بازار تابستانه، دل‌نگران حفظ ستاره‌های کلیدی تیمش برای فصل آینده است. بازیکنانی مانند علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی‌گنجی، گیورگی گولسیانی، مهدی ترابی و سروش رفیعی که نقش مهمی در قهرمانی پرسپولیس در لیگ بیست‌ودوم داشتند، برای فصل آینده قرارداد دارند و می‌توانند تیم‌شان را همراهی کنند اما پایان قرارداد چند ستاره باعث شده تا سرمربی سرخ‌ها نسبت به بازار تابستانه دل‌نگرانی‌هایی را داشته باشد.

 

2 مدافع محبوب «یحیی» در نقطه پایان؟

پرسپولیسی‌ها در خط دفاعی امسال فصل موفقی را پشت سر گذاشتند و صاحب برترین خط دفاعی فصل هم شدند. برای حفظ این ترکیب، یحیی گل‌محمدی دغدغه ادامه همکاری با گیورگی گولسیانی، مرتضی پورعلی‌گنجی، دانیال اسماعیلی‌فر و علی نعمتی را ندارد و این 4 بازیکن کلیدی و تاثیرگذار در بیشتر مقاطع فصل در ترکیب اصلی پرسپولیس حضور داشتند، با توجه به مهلت قراردادشان همچنان در جمع سرخ‌پوشان پایتخت برای فصل آینده باقی می‌مانند اما 2 مدافع قراردادشان به پایان رسیده است.

گروه نرم افزاری ماهور

 

فرشاد فرجی که با اصرار ویژه یحیی گل‌محمدی جذب شد و البته وحدت هنانوف که یکی از بازیکنان خارجی پرسپولیس محسوب می‌شود و در واقع تنها سهمیه آسیایی سرخ‌ها به شمار می‌آید. گل‌محمدی به هر 2 بازیکن علاقه ویژه‌ای دارد اما با توجه به فرصت کم بازی که به آن‌ها در طول فصل اخیر رسید، این احتمال وجود دارد که فرجی و هنانوف را به جدایی از پرسپولیس ترغیب کند و به نظر می‌رسد که مدیران باشگاه برای حفظ این 2 مدافع محبوب یحیی ماموریت سختی دارند.

 

ستاره‌های کلیدی در مسیر جدایی

یحیی گل‌محمدی در خط میانی 2 دل‌نگرانی بزرگ دارد. کمال کامیابی‌نیا در کنار سینا اسدبیگی و سروش رفیعی بازیکنانی هستند که در خط میانی می‌توانند در فصل آینده هم در جمع سرخ‌پوشان پایتخت بمانند و مشکلی به لحاظ قراردادی ندارند اما شرایط برای میلاد سرلک متفاوت است و هافبک دفاعی باتجربه سرخ‌ها قراردادش با پرسپولیس به پایان رسیده و او که در بازار تابستانی در فصل گذشته هم در کانون توجهات بود، به نظر می‌رسد که تابستان پرماجرایی را در پیش داشته باشد.

 

مهدی ترابی در پست وینگر همچنان تحت قرارداد باشگاه پرسپولیس است و محمد عمری هم با توجه به قراردادی که دارد، در جمع سرخ‌پوشان پایتخت خواهند ماند اما در این پست، دغدغه یحیی گل‌محمدی حفظ سعید صادقی است. صادقی در نقل‌وانتقالات فصل گذشته شاه‌ماهی بازار بود و بعد از گذراندن روزهای پرماجرا در نهایت به پرسپولیس پیوست و فصل پرنوسان اما موفقی را پشت سر گذاشت و حالا به نظر می‌رسد که مدیران باشگاه پرسپولیس چالش بزرگی برای حفظ این بازیکن دارند.

2 مهاجم پرسپولیس و پایان قرارداد

لیاندرو پریرا هنوز یک فصل دیگر با پرسپولیس قرارداد دارد و مهدی عبدی هم همچنان تحت قرارداد باشگاه پرسپولیس است. البته که احتمال جدایی پریرا به واسطه اعلام عدم رضایت احتمالی کادرفنی وجود دارد اما به نظر می‌رسد که عبدی در جمع سرخ‌پوشان پایتخت خواهد ماند و در لیگ بیست‌وسوم هم در تیم پرسپولیس حضور خواهد داشت. با وجود قرارداد داشتن پریرا و عبدی، شرایط برای 2 مهاجم دیگر پرسپولیس متفاوت است و آن‌ها قراردادشان با این باشگاه به پایان رسیده است.

 

عیسی آل‌کثیر که در بازار زمستانه به جمع شاگردان یحیی گل‌محمدی بازگشت، حالا در سودای تمدید قرارداد خود برای فصل آینده است و با توجه به چراغ سبز گل‌محمدی به نظر می‌رسد که این مهاجم باتجربه در پرسپولیس می‌ماند. برای شیخ دیاباته شرایط متفاوت است و مصدومیت‌های سریالی این مهاجم باتجربه، دیاباته را به نقطه پایان همکاری با سرخ‌پوشان پایتخت رسانده و گفته می‌شود که فعلاً سرخ‌ها برنامه‌ای برای تمدید قرارداد دیاباته ندارند و در صورت عدم جذب یک مهاجم تمام‌کننده در بازار پیش‌رو، دیاباته در پرسپولیس خواهد ماند و در غیر این‌صورت، او از جمع شاگردان یحیی گل‌محمدی جدا می‌شود.

64 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا