آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

شب متفاوت میکسدزون آزادی؛ از حمله مربی استقلال به داور تا سرمستی پرسپولیسی‌ها از قهرمانی

اعضای تیم استقلال با چهره‌ای مغموم و درهم ورزشگاه آزادی را ترک کردند اما در نقطه مقابل، پرسپولیسی‌ها شادمان از قهرمانی به‌دست آمده اظهارات جالب‌توجهی داشتند.

فینال جام حذفی فوتبال ایران بعد از یک رقابت جذاب و نفسگیر که نزدیک به 3 ساعت به طول انجامید با برتری 2 بر یک پرسپولیس در وقت‌های اضافی به پایان رسید تا سرخ‌پوشان پایتخت بعد از قهرمانی در لیگ برتر، حالا قهرمانی در جام حذفی را جشن بگیرند. در نقطه مقابل، آبی‌پوشان پایتخت که امید داشتند تا بتوانند با قهرمانی در جام حذفی جبران‌مافات کنند، با ناامیدی ورزشگاه آزادی را ترک کردند و با چهره‌ای مغموم و البته کارنامه‌ای ناموفق، فصل 02-1401 را به پایان بردند.

 

بازیکنان استقلال بعد از آنکه تیم‌شان در رسیدن به عنوان قهرمانی جام حذفی ناکام بود، بدون آنکه با رسانه‌ها صحبتی داشته باشند، ورزشگاه آزادی را ترک کردند. جالب آنکه پیش از آبی‌پوشان، ریکاردو سا پینتو با ماشین شخصی از ورزشگاه آزادی خارج شد و هیچ صحبتی با رسانه‌ها انجام نداد تا برخلاف دیدارهای قبلی استقلال، خبری از مصاحبه‌های متعدد آبی‌پوشان در میکسدزون ورزشگاه آزادی نباشد.

 

حرف مشترک دو استقلالی با اسم رمز داور

روی ماتا دستیار ریکاردو سا پینتو در هنگام ترک ورزشگاه آزادی، گفت‌وگوی کوتاهی با خبرنگاران داشت و گفت: «ما همه تلاش‌مان را انجام دادیم که این بازی را ببریم اما نشد. در اطراف تیم ما در این فصل همه‌چیز آن‌طور که باید نبود و در واقع می‌توان گفت که همه‌چیز علیه‌مان بود. با توجه به شرایطی که داشتیم، همین‌که اینجا هستیم به نظر من کار بزرگی را انجام دادیم. ما فرصت برنده شدن در 90 دقیقه را داشتیم اما موقعیت‌هایمان به گل تبدیل نشد».

گروه نرم افزاری ماهور

 

ماتا با گلایه از عملکرد داور مسابقه گفت: «داور بازی تیم ما را کشت. گل دوم پرسپولیس، روی اشتباه داور به‌دست آمد و اصلا روی ترابی خطا نشد و ترابی خودش را خوب زمین انداخت. درباره صحنه اخراج ریکاردو سا پینتو، من نمی‌دانم چرا سا پینتو بعد از گل اول ما اخراج شد. درباره آینده هم چیزی نمی‌دانم و نمی‌دانم چه اتفاقی قرار است درباره تمدید قرارداد بیفتد».

 

رضا میرزایی وینگر مصدوم تیم استقلال هم که به تازگی دچار پارگی رباط صلیبی شده، تنها بازیکن استقلال بود که در میکسدزون ورزشگاه آزادی با خبرنگاران صحبت کرد و گفت: «داوری را گذاشته بودند که ۶ بازی در لیگ قضاوت کرده بود. تیم ما در حمله است و داور را عوض می‌کنند. سعید مهری اصلا خطا نکرده بود که به نفع پرسپولیس، ایستگاهی گرفتند. دو توپ بعدی که خطا بود را نگرفتند».

 

میرزایی درباره عملکرد تیمش در بازی امشب و البته مصدومیت به‌وجود آمده توضیح داد: «تیم ما امروز خیلی بیشتر از پرسپولیس موقعیت داشت. پرسپولیس را کمک کردند که قهرمان شود. اگر بودم همه توانم را می‌گذاشتم تا به تیم کمک کنم. شرمنده این هواداران شدیم. باید صبر کنیم تا ببینم دکترها چه می‌گویند و چه زمانی می‌توانم به میادین برگردم».

 

پا پس نکشیدیم و قهرمان شدیم!

مهدی ترابی وینگر سرخ‌پوشان پایتخت که گلی تماشایی را در مسابقه دربی به‌ثمر رساند، درباره قهرمانی تیمش در جام حذفی گفت: «امیدوارم هواداران راضی باشند، چون آنها با گلی که در آخرین دقیقه دریافت کردیم، کمی ترسیدند و دلسرد شدند. با این وجود ما پا پس نکشیدیم و مستحق این برد و قهرمانی بودیم».

 

کمال کامیابی‌نیا هافبک باتجربه پرسپولیس با اشاره به قهرمانی‌هایش در این تیم توضیح داد: «من تا به اینجا شش بار قهرمان لیگ برتر شده‌ام، دو بار قهرمان جام حذفی و چهار بار هم قهرمان سوپرجام. خدا را شکر بازی خوبی بود همه لذت بردند، هم هواداران ما و هم استقلالی‌ها. ما شخصیت خودمان را نشان دادیم. در طول فصل خیلی اذیت شدیم، اما زحمت کشیدیم و به قهرمانی لیگ و جام حذفی رسیدیم».

مهدی عبدی که در مسابقه امشب فرصت کوتاهی برای بازی به‌دست آورد، درباره دوئل با استقلال گفت: «این بازی سطح بسیار بالایی داشت و در حد اروپا بود. خدا را شکر که پیروز شدیم و به هواداران باغیرت پرسپولیس تبریک می‌گویم. استقلال تیم بسیار قدرتمندی است. در فاصله هفت هفته مانده به پایان لیگ با هم متحد شدیم و گفتیم هم می‌خواهیم قهرمان لیگ برتر شویم، هم قهرمان جام حذفی که به هر دو جام رسیدیم».

 

مرتضی پورعلی‌گنجی با تبریک قهرمانی سرخ‌پوشان پایتخت به هواداران بعد از دیدار با استقلال در مصاحبه‌ای گفت: «به هواداران پرسپولیس تبریک می‌گویم. لطف خدا شامل حال ما شد، با تمام مشکلات و سختی‌هایی که پشت سر گذاشتیم. متاسفانه مصدومیت‌هایی در طول فصل به وجود آمد و بازیکنانی از ما جدا شدند، اما تمرکزمان را حفظ کردیم و مثل خانواده کنار هم بودیم. این موارد باعث شد ما مزد زحمات‌مان را بگیریم و به قهرمانی لیگ و جام حذفی رسیدیم. ما لایق جام و لایق قهرمانی بودیم».

 

وقت آن است که برای پرسپولیس ایستاده کف بزنید

سروش رفیعی هافبک خلاق پرسپولیس بعد از قهرمانی تیمش در جام حذفی با ستایش عملکرد همبازیان خود با اشاره به برخی رفتارها علیه تیمش گفت: «وقت آن است که همه به تیم پرسپولیس و کار بزرگی که ما انجام دادیم، به احترام بایستند و کف بزنند. ما به دو قهرمانی رسیدم که انصافاً کار بزرگی بود. ما توانایی و لیاقت خود را نشان دادیم».

 

وحید امیری کاپیتان باتجربه سرخ‌پوشان پایتخت با اشاره به اتحاد درون تیمی پرسپولیس بعد از قهرمانی تیمش در جام حذفی توضیح داد: «سال سختی داشتیم و توانستیم خیلی خوب تمام کنیم. قبل از اینکه درباره مسائل فنی حرف بزنم باید درباره اتحاد تیم‌مان صحبت کنم. جا دارد از کل اعضای تیم تشکر کنم و اگر این اتحاد را نداشتیم این موفقیت حاصل نمی‌شد. جا دارد به همه هواداران خسته‌نباشید بگویم و بتوانیم همین‌طور خوشحال‌شان کنیم».

 

گیورگی گولسیانی در واکنش به گلایه‌ها از عملکرد داوران در فصل اخیر پاسخ داد: «شاید کسی بخواهد داوران، باران، آب و هوای خوب یا بد را مقصر بداند. با این حال ما در این فصل عملکرد بهتری داشتیم و به همین خاطر همه جام‌ها را بردیم».

 

ارزش این قهرمانی به خاطر وجود استقلال در فینال است!

دانیال اسماعیلی‌فر درباره قهرمانی تیمش در جام حذفی در جمع خبرنگاران گفت: «استقلال از بهترین تیم‌های ایران و آسیاست و امروز هم خوب کار کردند. ما دقیقه ۹۹ گل خوردیم و این یعنی حریف کیفیت بالایی دارد. اگر این قهرمانی ارزش دارد، ارزشش به خاطر وجود استقلال در فینال است. استقلال به تیم‌ها شخصیت می‌دهد و به این تیم به خاطر داشتن چنین کیفیت بالایی تبریک می‌گویم. متاسفانه یک روی فوتبال باخت است و امروز باخت برای آن‌ها بود. به هواداران هر دو تیم تبریک می‌گویم که همواره از تیم حمایت کردند».

 

علی نعمتی مدافع چپ پرسپولیس با اشاره به روند صعودی تیمش در هفته‌های گذشته توضیح داد: «خیلی خوب بود و امیدوارم ادامه‌دار باشد. هواداران امروز سنگ تمام گذاشتند. به هر حال تیمی که در 10 بازی متوالی پیروز می‌شود و شش هفت جام می‌گیرد، لایق قهرمانی است».

 

امید عالیشاه کاپیتان سرخ‌پوشان پایتخت که گل قهرمانی تیمش در جام حذفی را زد، درباره گل به‌ثمر رسیده در جمع خبرنگاران گفت: «ابتدا می‌خواستم توپ را به تیر اول بزنم؛ بعد با خودم گفتم به زاویه مخالف بزنم تا توپ مستقیماً وارد دروازه شود یا کسی بخواهد توپ را تبدیل به گل کند. دفاع استقلال خیلی عقب بسته شده بود. وقتی دفاع یک تیم در ضربه ایستگاهی عقب بسته می‌شود، احتمال گل شدن توپ بالاست».

فرشاد فرجی در صحبتی کوتاه با اشاره به اتحاد درون تیمی سرخ‌پوشان پایتخت گفت: «امسال از سکو گرفته تا باشگاه و تیم و کادر فنی، همه اتحاد داشتیم و نتیجه این اتحاد را با کسب دو جام گرفتیم. یک جام دیگر هم که با اسنپ می‌آید!»

63 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا