آخرین مطلباخباربازی هاداغمحبوبمهمترین اخبار روز

پر افتخارترین بازیکن دنیا در آمریکا تاج‌گذاری کرد؛ مسی و باز هم موفقیت

تیم اینترمیامی به همراه لیونل مسی به اولین جام تاریخ خودش رسید.

از تغییر حرف بزنیم یا از یک انقلاب بزرگ بگوییم؟ رشد و ترقی را عنوان کنیم یا خیز بلند به سمت پله‌های بزرگ را در عبارات بگنجانیم؟ این است لیونل مسی؛ فوق ستاره‌ای که همیشه جملات را برای انتخاب واژه‌ها در توصیف هنرنمایی‌اش به سردرگمی می‌اندازد. اسطوره آلبی سلسته قصد تمام کردن دوران افتخار و موفقیت را ندارد و در آمریکا هم به فکر سپری کردن تعطیلات پایان دوران حرفه‌ای خودش نیست. مسی هنوز هم مثل همان پسربچه مهاجر آرژانتینی عاشقانه فوتبال بازی می‌کند و سرانجام این عشق همیشگی این بار به فتح یک عنوان دیگر در یک سرزمین جدید رسیده است. بامداد امروز، اینترمیامی با رهبری لیونل مسی درون میدان در ضربات پنالتی حریفش را شکست داد و قهرمان جام لیگزکاپ آمریکا شد. این افتخار لیونل مسی را تبدیل به پرافتخارترین بازیکن دنیا می‌کند.

 

جریان بازی؛ باز هم مسی

از ساعت 4:30 بامداد یک‌شنبه به وقت تهران بود که 2 تیم اینترمیامی و نشویل در فینال رقابت‌های لیگزکاپ آمریکا به مصاف یکدیگر رفتند. بازی با هنرنمایی ستاره‌های تازه وارد اینترمیامی بیشتر در اختیار این تیم بود که بیست و سومین دقیقه را برای ثبت خاص‌ترین لحظه‌اش انتخاب کرد. لحظه‌ای که توپی سرگردان در اختیار اعجوبه آرژانتینی اینترمیامی قرار گرفت و او باز هم مشغول اعجوبه‌گری و درخشش شد. مسی با عبور از یک بازیکن حریف و سرگرم کردن خط دفاع نشویل، موفق شد خودش را در موقعیت شوت‌زنی قرار دهد و سپس این ماموریت را به بهترین و زیباترین شکل ممکن به انجام رساند و قفل دروازه حریف را با گلی تماشایی باز کرد. ضربه مسی به سمت تور دروازه نشویل از آن ضرباتی بود که اکثر حاضران در ورزشگاه و حتی اکثر بازیکنان درون زمین برای تماشای آن دست از هر کار دیگری کشیدند. از آن ضرباتی که دروازه‌بان را برای مهارش در تلاشی نافرجام به پرواز در می‌آورد و از زاویه پشت دروازه صحنه بدیعی از دنیای جذاب فوتبال را خلق می‌کند. اینترمیامی باز هم شاهد گلزنی فوق ستاره‌اش بود و باز هم با درخشش ادامه‌دار و تمام نشدنی لیونل مسی نبض یک بازی دیگر را در اختیار گرفت.

 

بازگشت نشویل

حریف اما دوست داشت در این میدان و در مقابل لیونل مسی خودی نشان دهد. آنها این شانس را داشتند که با مقاومت در مقابل تیم مسی و یارانش در کانون توجه دنیای فوتبال قرار بگیرند و اگر منصفانه به ماجرا نگاه کنیم باید اعتراف کرد قدر این موقعیت را به خوبی دانستند. حملات نشویل که در مواردی به ضد حمله هم شبیه بود در نهایت در نیمه دوم و در پنجاه و هفتمین دقیقه جواب داد و نشویل موفق شد کار را به تساوی بکشاند. با این حال نقطه قابل توجه عملکرد حریف اینترمیامی به بعد از این گل و استقامت در مقابل حملات اینترمیامی باز می‌گردد. 2 تیم در پایان 90 دقیقه به تساوی یک بر یک رضایت دادند و کار به ضربات پنالتی کشیده شد.

گروه نرم افزاری ماهور

 

ضربات جذاب پنالتی

مسی مجددا شروع کننده همه چیز برای اینترمیامی بود. او ضربه اول پنالتی تیمش را تبدیل به گل کرد تا در ادامه و با ناکامی حریف در دومین ضربه، اینترمیامی از رقیبش پیش بیفتد. این برتری در ادامه ضربات پنالتی و با ناکامی ویکتور اولوئا برای تیم مسی از بین رفت و همه چیز مجددا برابر شد. 2 تیم شروع به گل کردن ضربات بعدی خود کردند تا اینکه وقت دوئل سنگربانان از راه رسید. دریک کالندر برای اینترمیامی از روی نقطه پنالتی در یازدهمین ضربه تیمش، دهمین گل را به ثمر رساند تا با ناکامی همتای خود در تیم نشویل، جام قهرمانی لیگزکاپ را برای اینترمیامی به ارمغان بیاورد.

شادی ادامه‌دار مسی

قله فوتبال جهان جایی بود که برخی معتقدند لیونل مسی هنوز هم بر بام آن ایستاده و همچنان در حال شادی برای قهرمانی آرژانیتین در جام جهانی فوتبال است. این ادعا بامداد امروز در نسخه‌ای دیگر ظهور و بروز پیدا کرد و اسطوره آلبی سلسته یک شادی حاصل از موفقیت و قهرمانی دیگری را با یک تجربه گلزنی در فینالی دیگر تجربه کرد تا دامنه شادی‌های مسی به ایالات متحده هم برسد. او شاید در بهترین فرم دوران فوتبال خود نباشد اما یقینا شادترین روزهای زندگی فوتبالی‌اش را تجربه می‌کند و موفقیت در جام جهانی به همراه تیم ملی و هدیه دادن این جام به مارادونای فقید، لیونل مسی را با انرژی سرشاری در این سن و سال همراه کرده است. منتظر درخشش اعجوبه آرژانتینی در سایر رقابت‌ها برای اینترمیامی نیز هستیم و بدون تردید معادلات در ام‌ال‌اس با حضور لیونل مسی تغییر خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا