آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

چک نیمه‌نهایی چمپیونزلیگ با امضای دو مرد عنکبوتی!

عملکرد فوق العاده دو دروازه‌بان آماده این روزهای فوتبال اروپا نقش پررنگی در صعود پرافتخارترین تیم‌های اروپا به نیمه نهایی UCL داشت.

در نخستین شب از دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، دو تیم برنده دور رفت و میهمان دور برگشت، موفق شدند با شکست ناپذیری در بازی‌های خود به دور نیمه نهایی مسابقات صعود کنند. اما این صعود در سایه درخشش دو گلر بسیار آماده، مایک مانیان و تیبو کورتوا به دست آمد.

 

در دیدار ناپولی و میلان که از حساسیت بیشتری نسبت به مسابقه همزمان برخوردار بود و دلیل آن هم پیروزی شکننده تر میلان به نسبت رئال بود، روسونری موفق شد با ارائه یک نمایش قابل قبول پس از سالها به نیمه نهایی چمپیونزلیگ راه پیدا کند. صعودی که بی تردید پیولی و تیمش آن را تا حدود زیادی مدیون مایک مانیان هستند. گلر فرانسوی تیم میهمان با ارائه یک دروازه‌بانی در کلاس بالای جهانی، پرافتخارترین تیم ایتالیا در چمپیونزلیگ را به سلامت از ورزشگاه دیگو مارادونا خارج کند.

 

او که در بازی رفت هم چندین بار مانع از فروپاشی دروازه تیمش شده بود، در بازی برگشت هم مقاومت جانانه ای داشت و در اوج کار خود، پنالتی کواراتسخلیا را هم مهار کرد تا پروژه بازگشت ناپولی کلید نخورد. البته نمایش تحسین برانگیز مانیان به همین جا ختم نشد و او در سایر دقایق بازی هم بارها سد راه ستاره‌های تیم اسپالتی شده بود که شاید اصلی ترین آن در دقایق پایانی و مهار ضربه سر ناپلی ها باشد.

گروه نرم افزاری ماهور

اما در سمت دیگر جدول هم رئال مادرید، پادشاه فوتبال اروپا، در یک بازی دیدنی موفق شد بار دیگر چلسی را شکست داده تا با یک نتیجه قاطع راهی جمع چهار تیم پایانی شود. نتیجه ای که با یک کلین شیت دیگر از سوی تیبو کورتوای بلژیکی همراه بود تا بار دیگر تاثیرگذاری این سنگربان آماده در موفقیت‌های رئال نمایان شود.

 

در شرایطی که بازی دو تیم با نتیجه تساوی بدون گل در جریان بود، او از فاصله کم ضربه کوکوریا را مهار کرد تا با یک سوپرسیو، مانع از پیش افتادن میزبان از کهکشانی ها شود.

 

کورتوا که تا سال‌ها عملکردش در فینال دوره گذشته مسابقات و کلین شیت تاریخی اش مقابل لیورپول بر سر زبان‌ها خواهد بود، در بازی رفت هم چند بار با مهارهای خود جلوی گلزنی آبی‌های لندن را گرفته بود.

با این حساب، نقش دروازه‌بان‌ها در موفقیت رئال مادرید و میلان در این دو بازی و صعود آنها به نیمه نهایی مسابقات بار دیگر اهمیت این پست کلیدی در دنیای فوتبال را به رخ کشید و باید دید این دو سنگربان آماده در مرحله بعدی رقابت‌ها چه نمایشی برابر حریفان خود که احتمالا منچسترسیتی و اینتر خواهد بود، ارائه خواهند کرد.

56 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا