آخرین مطلباخبارمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

تمجید خاص قلعه‌نویی از ستاره‌های تیم ملی؛ بازیکنان‌مان با قلب‌شان بازی می‌کنند

سرمربی تیم ملی ایران بعد از رسیدن به موفقیت در مسابقات کافا 2023 در نشست خبری نسبت به این قهرمانی واکنش نشان داد.

تیم ملی ایران بعد از شکست دادن تیم‌های ملی افغانستان و قرقیزستان در مرحله گروهی مسابقات کافا 2023، امشب توانست در مرحله فینال رقابت‌ها مقابل تیم ملی ازبکستان نمایش خوبی داشته باشد. شاگردان امیر قلعه‌نویی با وجود آنکه موقعیت جدی پرشماری روی دروازه حریف خود نداشتند اما توانستند با تکیه بر مالکیت توپ بیشتر، بردی اقتصادی را به‌دست آورند و گلزنی سردار آزمون برای رسیدن به عنوان قهرمانی در کافا 2023 کافی بود.

 

امیر قلعه‌نویی بعد از آنکه جشن قهرمانی تیم ملی ایران در مسابقات کافا برگزار شد، به همراه سردار آزمون در نشست خبری بعد از مسابقات حضور پیدا کرد تا به سوالات خبرنگاران ازبکستانی درباره مسابقه فینال و البته موفقیت به‌دست آمده در رقابت‌های کافا پاسخ بدهد. قلعه‌نویی در صحبت‌های خود به طور ویژه از شاگردانش قدردانی کرد و البته توضیحاتی را هم درباره وضعیت رو به پیشرفت فوتبال ازبکستان ارائه کرد.

 

حریف هم می‌توانست برنده بازی باشد اما بردیم!

قلعه‌نویی در آغاز صحبت‌هایش با اشاره به مسابقه برگزار شده گفت: «باید از تماشاگران دو تیم به ویژه تماشاگران ایرانی قدردانی کنم. ایرانی‌ها امشب ما را تنها نگذاشتند و قدردان آن‌ها هستم. در همان دقایق ابتدایی با آن مصدومیت به تیم ما شوکی وارد شد و در طول بازی نگران وضعیت علیرضا بیرانوند بودیم. در بین دو نیمه با صحبت‌هایی که با بازیکنان داشتیم سعی کردیم آن‌ها را از فضای ایجاد شده در نیمه نخست خارج کنیم، ضمن اینکه وظایف تاکتیکی را به آن‌ها گوشزد کردیم».

گروه نرم افزاری ماهور

 

سرمربی تیم ملی ایران درباره شرایط فنی تیمش در مسابقه امشب توضیح داد: «یک گل به ثمر رساندیم و می‌توانستیم یکی دو گل دیگر بزنیم و البته از آن طرف در بعضی صحنه‌ها هم حریف موقعیت‌های خوبی داشت. این دیدار، بازی بود که حریف هم می‌توانست پیروز شود اما خدا را شکر ما برنده شدیم. وز گذشته هم در نشست خبری گفتم که فوتبال ازبکستان در حال پیشرفت است. این پیشرفت چه در فوتبال پایه است و چه در سطح بزرگسالان».

 

من با این بازیکنان مربی ثروتمندی هستم

امیر قلعه‌نویی با ستایش عملکرد شاگردانش گفت: «به غیر از نتیجه‌ای که به دست آمد ما امروز یک پیروزی دیگر هم کسب کردیم. وقتی بیرانوند و عزت‌اللهی مصدوم شدند، به عزت‌اللهی گفتیم برای سلامتی‌ات تعویض‌ات کنیم اما او گفت که ادامه می‌دهم. وقتی شما چنین بازیکنانی دارید که با قلب‌شان برای تیم کشورشان بازی می‌کنند، شما مربی ثروتمندی هستید و من از بازیکنانم تشکر می‌کنم».

 

قلعه‌نویی با قدردانی از میهمان‌نوازی ازبکستانی‌ها، درباره سیر پیشرفت فوتبال این کشور پاسخ داد: «من از سال ۲۰۰۶ فوتبال ازبکستان را پیگیری می‌کنم و با فوتبال این کشور در ارتباط هستم و نزدیک ۱۰ بار به اینجا آمده‌ام. ازبکستان چه به لحاظ ورزشی و چه به لحاظ اجتماعی پیشرفت کرده است. یادم می‌آید در آن سال شما استادیومی مثل ورزشگاه بنیادکار نداشتید. در آن سال‌ها از ورزشگاه پاختاکور که در حال تعمیر بود بازدید کردم و در این مدت فوتبال شما پیشرفت زیادی داشته است».

ازبکستان راه پیشرفت را پیدا کرده است

سرمربی تیم ملی ایران در ادامه صحبت‌های خود درباره پیشرفت کشور ازبکستان گفت: «یک کشور برای پیشرفت ورزشی به چهار محور نیاز دارد. امنیت، اقتصاد، برنامه‌ریزی و زیرساخت‌ها چهار موضوعی است که باید برای پیشرفت در یک کشور وجود داشته باشد. فکر می‌کنم ازبکستان این‌ها را دارد. با لحاظ نیروی انسانی هم بین ایران و ازبکستان شباهت زیادی وجود دارد و مطمئنم شما راه پیشرفت را پیدا کرده‌اید و سال به سال بهتر می‌شوید».

 

امیر قلعه‌نویی درباره پیشرفت موازی زیرساخت‌ها در کشور ازبکستان و سطح فنی فوتبال این کشور توضیح داد: «صد در صد از نظر فنی فوتبال ازبکستان پیشرفت کرده است. در فوتبال پایه نتایج خیلی خوبی گرفته‌اید و نسل جدید فوتبال شما خودش را جایگزین نسل طلایی گذشته خواهد کرد اما تغییرات یک هفته یا دو هفته ایجاد نمی‌شود و به چند سال کار نیاز دارد. در آخر برای همه عزیزان به ویژه کشور عزیزم ایران آرامش و سلامتی آرزو می‌کنم».

 

شوکی بدی به ما وارد شد اما توانستیم از آن خارج شویم

سردار آزمون که امشب موفق به گلزنی برای تیم ملی ایران شد و عنوان بهترین بازیکن زمین را از آن خود کرد، در نشست خبری بعد از دیدار با ازبکستان گفت: «بازی خوبی بود. دو تیم از ابتدای بازی با احترام به یکدیگر بازی می‌کردند. همان‌طور که سرمربی تیم پس از پایان بازی گفت در ابتدای بازی با مصدومیتی که ایجاد شد، شوک بدی به تیم وارد شد چون دو بازیکن مهم‌مان مصدوم شدند اما با صحبت‌هایی که بین دو نیمه توسط کادرفنی انجام شد، شرایط روحی تیم تغییر کرد و توانستیم از شوک آن اتفاق بیرون بیاییم و بازی خودمان را انجام دادیم».

 

آزمون در واکنش به شرایط فنی تیم ازبکستان و درگیری‌های پایان مسابقه گفت: «به تیم ازبکستان هم تبریک می‌گویم. آن‌ها نمایش قابل‌احترامی ارائه کردند. هواداران این تیم هم در طول بازی فقط تیم خودشان را حمایت کردند و این قابل تقدیر است. درگیری ایجاد شده در آخر بازی طبیعی بود. ما با بازیکنان ازبکستان چه در داخل زمین چه بیرون از زمین رفیق هستیم و دیدید که برای آن‌ها تونل تشکیل دادیم که وظیفه‌مان بود. قطعا این احترام دوطرفه بود. اگر این اتفاق‌ها در فوتبال نباشد فوتبال جذاب نمی‌شود».

 

مهاجم تیم ملی ایران در بخش پایانی صحبت‌هایش در واکنش به سوالی درباره مسیر پیشرفت فوتبال ازبکستان گفت: «سرمربی تیم ما به عنوان بزرگ‌تر به این سوال جواب دادند اما چیزی که برای من قابل احترام است سوال‌هایی است که شما خبرنگاران درباره پیشرفت فوتبال ازبکستان می‌پرسید».

56 / 100

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا