آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

به جا مانده از برتری شیرین ۴ گله؛ آتش تیز کهکشانی‌ها

کریم بنزما به چهارمین گلزن برتر تاریخ لالیگا تبدیل شد.

یک هفته مانده به فینال جام حذفی اسپانیا، رئال مادرید با کسب یک پیروزی شیرین مقابل آلمریا، خاطره غم‌انگیز شکست ۴گله هفته گذشته مقابل خیرونا را به فراموشی سپرد. این بار هم مسابقه با نتیجه ۴ بر ۲ به اتمام رسید اما طرف پیروز متفاوت بود. کریم بنزما با هت‌تریک در این مسابقه، ضمن نزدیک شدن به روبرت لواندوفسکی در صدر جدول گلزنان این فصل، به چهارمین گلزن برتر تاریخ لیگ اسپانیا تبدیل شد‌.

 

بازی با حملات مداوم کهکشانی‌ها آغاز شد. هنوز ۵ دقیقه از ابتدای کار نگذشته بود که حرکت تکنیکی وینیسیوس و پاس عرضی دقیق او، کریم بنزما را داخل محوطه شش قدم، پشت سر دروازه‌بان تنها گذاشت تا گل نخست رئال را به ثمر برساند. ۱۰ دقیقه بعد رودریگو پس از انجام یکی از برترین حرکات تکنیکی این فصل لالیگا و محو‌ کردن مدافع مستقیم خود با دریبل دو‌طرفه، با پاس کات‌بک بنزما را در موقعیت گلزنی صاحب توپ کرد. مهاجم فرانسوی به راحتی برتری لوس بلانکوس را دوبرابر کرد. او برای تکمیل ۳گله نسبتاً ساده خود تنها به یک پنالتی احتیاج داشت و خطای رمضانی، چسبیده به خط عرضی و در گوشه محوطه این فرصت را در اختیار مهاجم قهار میزبان قرار داد. این پایان کار در نیمه نخست نبود و تنها چند دقیقه بعد در صحنه‌ای کاملاً شبیه به گل اول کهکشانی‌ها، کلین شیت کورتوا بر باد رفت. رمضانی بلژیکی ۵ دقیقه بعد از مرتکب شدن خطایی منجر به پنالتی حریف با یک پاس عالی، لازارو، مهاجم ۲۲ ساله برزیلی را به گل رساند. در ابتدای نیمه دوم، رودریگو عملکرد درخشان خود را با یک شلیک محشر از پشت قوس محوطه جریمه تکمیل کرد و تعداد گل‌های تیم کارلتو را به ۴ رساند؛ پیش از آنکه روی اشتباه عجیب رودیگر و لو رفتن توپ در محوطه جریمه، لوکاس روبرتونه حساب کار را ۴ بر ۲ کند.

 

رکورد تاریخی بنزما 

کریم بنزما، برنده توپ طلای ۲۰۲۲ فوتبال جهان، همچنان به کنار زدن مرزها و شکستن رکوردها ادامه می‌دهد. او دیشب با ثبت نخستین گل مسابقه با هوگو سانچس در رده چهارم برترین گلزنان تاریخ لالیگا برابر شد و تنها ۱۲ دقیقه بعد از او عبور کرد. جاگیری مناسب و هوش در لحظه باعث شد بنزما کار سختی برای به ثمر رساندن هیچ‌یک از گل‌ها نداشته‌ باشد و حالا آمار خارق‌العاده ۲۳۶ گل لالیگایی را در اختیار دارد. بنزما حالا فقط ۱۷ گل با رکورد ۲۵۳ گل تلمو زارا در رده سوم فاصله دارد؛ هرچند دستیابی به کریستیانو رونالدو (۳۱۱) و لیونل مسی (۴۱۷) دور از دسترس به نظر می‌رسد. بنزما همچنین به فاصله یک قدمی روبرت لواندوفسکی در صدر جدول گلزنان رسید اما استراحت احتمالی او در بازی‌های باقی‌مانده لیگ شانس رقابت برای جایزه آقای گلی را کاهش می‌دهد. بنزما تا همین‌جای فصل ۱۱ مسابقه را از دست داده و با ۱۷ گل پشت سر لواندوفسکی (۱۹) قرار گرفته.

گروه نرم افزاری ماهور

 

کارت زرد دهم برای وینیسیوس 

تعداد کارت‌های زرد این فصل وینیسیوس در دقیقه ۳۷ دورقمی شد و به این ترتیب او یک مسابقه از همراهی تیمش محروم خواهد ماند. ستاره برزیلی رئال مسابقه سه‌شنبه این هفته مقابل سوسیداد را از دست می‌دهد و قادر خواهد بود با انرژی بیشتری مهیای ۲ مسابقه حساس هفته آینده، مقابل اوساسونا در فینال جام حذفی و مقابل منچسترسیتی در دور رفت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا خواهد شد. نکته جالب توجه البته این است که ۶ مورد از ۱۰ اخطار این فصل وینیسیوس به دلیل اعتراض شدید به داور داده شده و دیشب هم اعتراض او به کوادرا فرناندس، داور مسابقه، برای دادن اخطار به بازیکن خطاکار حریف بی‌مورد به نظر می‌رسید. تا پیش از آغاز فصل جاری، وینیسیوس در ۶۸۸۵ دقیقه تنها ۱۳ کارت زرد گرفته بود و میانگین یک اخطار در ۵۳۰ دقیقه او به تنها ۲۶۲ دقیقه کاهش یافته. مسلماً بی‌اخلاقی گاه و بی‌گاه هواداران در کاهش تمرکز و خونسردی بال برزیلی جوان رئال بی‌تأثیر نبوده. غیبت در سن سباستین برای هیچکس اهمیتی ندارد اما فصل آینده حساسیت‌ها در مورد یار ثابت و تعیین‌کننده رئال بیشتر خواهد بود. وینیسیوس دیشب با عملکرد فصل گذشته خود در تمام رقابت‌ها (۲۲ گل و ۲۰ پاس گل) برابری کرد و در ادامه فصل مسلماً به آمار بهتری دست خواهد یافت.

شب درخشان سبایوس 

عملکرد خط میانی رئال مادرید در این مسابقه عالی بود و سبایوس را با ۱۰ دوئل موفق و ۸ بار باز پس‌گیری توپ می‌توان موثرترین مهره دانست. او ۲ تکل موفق ثبت کرد و یاران آلمریا برای عبور از این بازیکن به دردسر شدیدی می‌افتادند. درخشش او باعث شد عمده حملات اندک آلمریا از سمت چپ اتفاق بیفتد. سبایوس با ۴ دریبل موفق بهترین عملکرد تیم در این زمینه را ثبت کرد و از نظر دریافت خطا هم با ۴ مورد بهترین بود. ۹۳ درصد پاس‌های او، از جمله ۱۲ پاس در یک سوم دفاعی حریف به مقصد رسید و حضورش در ترکیب تیم برای بازی شنبه آینده مقابل اوساسونا قطعی به نظر می‌رسد.

49 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا