آخرین مطلباخبارمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

پپ و یک مدافع گران‌قیمت دیگر؛ گواردیول، شاگرد گواردیولا

یوشکو گواردیول شاگرد گواردیولا می‌شود.

روبن دیاس، ژائو کانسلو، آیمریک لاپورته و جان استونس، همگی ستاره‌هایی هستند که سیتی برای به خدمت گرفتنشان مبالغ هنگفتی را هزینه کرده است. با این وجود ظاهرا عطش پپ برای خریدهای جدید تمام شدنی نیست. آنها این بار در تلاش برای جذب یوشکو گواردیول از لایپزیش هستند و ظاهرا این تلا‌ش‌ها جواب داده است. رومانو مدعی است منچسترسیتی و گواردیول بر سر بندهای مربوط به بازیکن به توافق رسیده‌اند و ستاره کروات و جوان لایپزیش آماده است تا با پاسخ مثبت باشگاهش شاگرد فصل آینده پپ گواردیولا باشد و در تیم قهرمان اروپا و برنده 3 گانه توپ بزند. رومانو همچنین ادامه می‌دهد لایپزیش از نگه داشتن گواردیول نا امید نیست و با کمتر از صد میلیون یورو این بازیکن جوان را از دست نخواهد داد؛ مبلغی که به نظر نمی‌رسد سیتیزن‌ها برای پرداختش مشکلی داشته باشند. آنها قدرتمند هستند و با خرج بیشتر روی استحکامات دفاعی قدرتمندتر خواهند شد. پپ در تدارک جذب یکی از مستعدترین ستاره‌های جوان فوتبال دنیاست؛ بازیکنی که یک دور کامل به تمام بزرگان قاره سبز نزدیک عنوان شده و همه دوست داشتند چنین ستاره‌ای را برای سال‌های طولانی در اختیار داشته باشند.

 

گران‌ترین مدافع تاریخ

گفته می‌شود لایپزیش علاقه‌مند است گواردیول را به عنوان گران‌ترین مدافع تاریخ فوتبال در اختیار گواردیولا بگذارد. چیزی که پپ هم ثابت کرده استعداد آن را دارد. تیم او یک تیم سراپا حمله است. سیتیزن‌ها درست پس از شروع هر مسابقه فقط به رسیدن به دروازه حریف فکر می‌کنند. در این میان باید باشند ستاره‌های نخبه‌ای که استحکامات دفاعی را حفظ و خیال هم‌تیمی‌ها را از دروازه خودی راحت کنند. این دیگر تبدیل به شگرد گواردیولا شده و همه می‌دانند او بهترین مدافعان را جذب می‌کند تا تیمش با خیال راحت به جان مدافعان حریف بیفتد. عنوان گران‌ترین مدافع تاریخ البته می‌تواند برای یک بازیکن در سن و سال گواردیول پرفشار و جدید باشد. با این حال پپ هم ثابت کرده برای رساندن مهره‌هایش به تمرکز کافی برای گام برداشتن درون زمین، تبحر ویژه‌ای دارد. همه چیز به سمت یک اتفاق مثبت و بزرگ برای خط دفاع قهرمان اروپا و انگلیس پیش می‌رود.

 

ترافیک مدافع

شاید اگر گواردیول قرار بود در لیگ دیگری و حتی در تیم دیگری توپ بزند، مساله ترافیک مدافع و کم شدن شانس بازی برایش دردسرساز می‌شد. او اما به لیگ برتر انگلیس می‌آید؛ جایی که جام اتحادیه، جام حذفی، باکسینگ‌ دی و بازی‌های نزدیک و پرفشار دارد. اضافه بر اینها جام جهانی باشگاه‌ها و لیگ قهرمانان اروپا منتظرند تا ستاره‌های پپ را خسته کنند. به این ترتیب گواردیول و حتی مدافعی در سطحی پایین‌تر از او هم در صورت پیوستن به سیتی شانس بازی خواهد داشت. ضمن اینکه پپ گواردیولا با به کار گرفتن جان استونس در پست هافبک دفاعی نشان داده می‌تواند از بازیکنانش در ماموریت‌های متنوع بهره ببرد. در حقیقت پپ پیش از آمدن گواردیول جای او را خالی کرده و فرش قرمزی برای این مدافع جوان و با استعداد پهن کرده است. خبرگزاری‌ها مدعی هستند انتقال گواردیول به منچسترسیتی در روزهای آینده نهایی خواهد شد و مانعی جدی بر سر این انتقال وجود ندارد. گران‌ترین مدافع تاریخ دنیا قرار است پشت سر هالند و دی‌بروینه، خیال آنها را از دروازه راحت کند تا سیتی باز هم تیم خطرناک‌تر و رو به جلوتری باشد.

گروه نرم افزاری ماهور
49 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا