آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

کریستیانو رونالدو در طول دوران حرفه ای خود چند گل به ثمر رسانده است

 

کریستیانو رونالدو در طول 20 سال دوران حرفه ای خود، در هر جایی که بازی می کرد رکوردها را شکسته است و او حتی در 37 سالگی نیز به همین کار ادامه می دهد.

در حالی که رونالدو عمدتاً به خاطر حضور در رئال مادرید و منچستریونایتد شناخته می شود، او در بازی برای یوونتوس و اسپورتینگ سی پی نیز درخشید.

رقابت او با لیونل مسی مهاجم پاری سن ژرمن در دهه گذشته باعث ارتقای کل فوتبال شد و نمایش هایی را برای تماشاگران به ارمغان آورد که شاید دیگر هرگز دیده نشوند. انتقال او به عربستان سعودی پس از جدایی اش از منچستریونایتد، نشان دهنده فصل جدیدی در زندگی حرفه ای رونالدو بود.

کریستیانو رونالدو و گل‌ها مترادف یکدیگر هستند و مهاجم النصر معیاری برای هر مهاجم جوانی است که قدم در این راه می گذارد می‌خواهد اما این ستاره پرتغالی در طول دوران حرفه ای خود چند گل زده است؟

گروه نرم افزاری ماهور

بیایید نگاهی بیندازیم.

کریستیانو رونالدو چند گل برای منچستریونایتد به ثمر رسانده است

کریستیانو رونالدو الهام بخش بسیاری از هواداران است، برخی از آنها در آکادمی منچستریونایتد پیشرفت کرده اند و با بت خود بازی کرده اند.

زمانی که رونالدو در سال 2003 به عنوان یک جوان 18 ساله وارد زمین شد، واقعاً به خاطر مهارت های گلزنی اش شناخته شده نبود. بلکه بیشتر به خاطر دریبل زدن و استعدادش معروف بود.

از سال 2006 به بعد رونالدو به سرعت تبدیل به گلزن شد. او در سه فصل آخر اولین حضورش در اولدترافورد، بهترین گلزن یونایتد بود و در نتیجه توپ طلا را در سال 2008 به دست آورد، پیش از اینکه در سال 2009 به عنوان گران قیمت ترین بازیکن آن زمان به رئال مادرید برود.

دوازده سال بعد، پسر ولخرج به خانه بازگشت با این حال، رونالدو با وجود سنش، باز هم با 24 گل بهترین گلزن یونایتد بود.

رونالدو چند گل برای یوونتوس زد

انتقال رونالدو به یوونتوس در سال 2018 برای بسیاری شوکه کننده بود. با این حال، چیزی که مردم را شگفت زده نکرد این بود که او با چه سرعتی فرم خود را برای رئال مادرید ایتالیا تکرار کرد.

رونالدو در دومین فصل حضور خود به دومین بازیکن سریعی تبدیل شد که به 50 گل در سری آ می رسد و از روی کاستا پیشی می گیرد و به پرتغالی ترین پرتغالی تاریخ این رقابت ها تبدیل می شود.

رونالدو تا سومین فصل حضورش به یک قرن گل رسیده بود و با 29 گل بهترین گلزن لیگ بود.

کریستیانو رونالدو چند بار برای رئال مادرید گل زد

انتقالی که فوتبال را تغییر داد.

در حالی که نقل و انتقالات نیمار و پل پوگبا با تغییر پویایی نقل و انتقالات همراه است، انتقال 80 میلیون پوندی رونالدو به رئال مادرید در سال 2009 کل ورزش را متحول کرد.

دوران حضور رونالدو در مادرید توجه بیشتری را به لالیگا و در کل فوتبال جلب کرد. برای بسیاری، این دوره طلایی فوتبال مدرن است که با رقابت او با لیونل مسی، ستاره وقت بارسلونا تعریف می شود.

کسی نمی داند از کجا باید با موفقیت های رونالدو در دوران حضورش در اسپانیا شروع کرد.

در جبهه جام، رونالدو چهار بار مادرید را به قهرمانی در لیگ قهرمانان رساند و در عین حال به آنها کمک کرد تا دو قهرمانی لالیگا را کسب کنند. در سطح انفرادی، او چهار بار توپ طلا را از آن خود کرد که بالاترین رکورد یک بازیکن اروپایی بود.

در مورد گلزنی، او بیشترین رکوردها را در زمان بازی برای لوس بلانکوس شکست. به طور خاص، فصل 16-2015 او را به برترین گلزن تاریخ باشگاه و بهترین گلزن تاریخ لیگ قهرمانان اروپا تبدیل کرد.

رکورد رونالدو در اسپورتینگ سی پی

چه کسی می دانست که وینگر 17 ساله که اولین بازی خود را برای اسپورتینگ سی پی در سال 2002 انجام داد، تبدیل به یکی از بهترین بازیکنان تمام دوران خواهد شد؟

رونالدو تنها یک فصل را در سطح بزرگسالان برای اسپورتینگ سپری کرد بدون اینکه گلزن زیادی داشته باشد، با این حال همه از مربی دوران جوانی او تا سرالکس فرگوسن بزرگ می‌توانستند پتانسیل او را ببینند.

گل های رونالدو برای پرتغال

اغلب مهاجمان نمی توانند فرم باشگاهی خود را برای تیم ملی خود تکرار کنند. با این حال، رونالدو یک استثنا است، که به آرامی بین بازی برای باشگاه های خود و پرتغال گذر کرد.

در حالی که او در اولین سال حضورش برای تیم ملی بدون گلزنی رفت، از آن زمان رونالدو گلزنی را متوقف نکرده است و تبدیل به بهترین گلزن پرتغال و بازیکنی با بیشترین گل در فوتبال بین المللی شد.

گل های او به پرتغال کمک کرد تا در یورو 2016 و لیگ ملت ها در سال 2019 قهرمان شود.

مجموع گل های دوران حرفه ای کریستیانو رونالدو برای باشگاه و کشور

رونالدو به طور گسترده یکی از بهترین گلزنان تمام دوران در نظر گرفته می شود و به طور معمول در حالی که در بالاترین سطح بازی می کند، رکورد شکسته است.

بیشتر موفقیت های او چه در سطح فردی و چه در سطح باشگاهی با رئال مادرید به دست آمد، اما دوران حضور او در منچستریونایتد و یوونتوس چیزی است که حتی بهترین بازیکنان نیز رویای آن را دارند.

برای کشورش، رونالدو بازیکنی فوق العاده بوده و بهترین گلزن تاریخ پرتغال شده است. مدتی طول کشید، اما در دهه گذشته، گل‌های او در بازی‌های بین‌المللی به جام‌ها نیز تبدیل شد، با موفقیت یورو ۲۰۱۶ که احتمالاً بالاتر از پیروزی‌های او در لیگ قهرمانان اروپا بود.

با ظهور ستاره‌های جوان‌تری مانند ارلینگ هالند و کیلیان امباپه، رونالدو دیگر مانند سال‌های اخیر در خط مقدم فوتبال نیست، اما تنها زمان نشان خواهد داد که آیا ستاره‌های جدید می‌توانند به آنچه که او دارد نزدیک شوند یا خیر.

منبع:www.goal.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا