زندگی نامه
موضوعات داغ

اختصاصی ورزش نیوز ؛ زندگینامه سرخیو راموس

آشنایی با سرخیو راموس ، مدافع اسپانیایی باتجربه پاری سن ژرمن و کاپیتان محبوب سابق رئال مادرید در ورزش نیوز .

سرخیو راموس گارسیا (به اسپانیایی: Sergio Ramos García) (زادهٔ ۳۰ مارس ۱۹۸۶) بازیکن فوتبال اهل اسپانیا است که در پست مدافع برای باشگاه فوتبال پاری سن ژرمن در لیگ ۱ فرانسه بازی می‌کند. او پیش از آن به مدت ۱۶ فصل پیاپی برای رئال مادرید بازی کرد که ۶ فصل از آن را کاپیتان این باشگاه بود. راموس به عنوان بهترین مدافع میانی جهان در نسل خود و یکی از بهترین مدافعان تاریخ فوتبال به‌شمار می‌رود. او که با شیوهٔ بازی پرخاشگرانه شناخته شد، همواره علاوه‌بر مهارت‌های لازم برای یک مدافع، دارای توانایی بالای گلزنی و پاس‌کاری نیز بوده‌است.

سرخیو راموس ابتدا در باشگاه جوانان سویا رشد کرد و به عضویت تیم بزرگسالان این باشگاه درآمد. او در سال ۲۰۰۵ با قراردادی به ارزش۵۶ میلیون یورو از باشگاه سویا به رئال مادرید انتقال یافت. او پس از مدتی یکی از بازیکنان تأثیرگذار و کاپیتان رئال مادرید شد و توانست با رئال ۲۲ قهرمانی شامل چهار قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا و پنج قهرمانی در لالیگا را به دست آورد. راموس همچنین یکی از بهترین گلزنان تاریخ لالیگا در پست مدافع و از بازیکنان کلیدی رئال در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا شد، به گونه‌ای که پس از هر دوره قهرمانی رئال، توسط یوفا در ترکیب برگزیده لیگ قهرمانان قرار گرفت. وی در سال ۲۰۲۱ با اتمام قراردادش از این باشگاه جدا شد و به پاری سن ژرمن پیوست.

راموس در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ به عنوان مدافع سال اروپا برگزیده شد و نیز از فصل ۱۲–۲۰۱۱ تا فصل ۱۷–۲۰۱۶ پنج بار متوالی بهترین مدافع فصل لالیگا شد. او همچنین از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۹، ده بار در ترکیب برگزیده سال فوتبال جهان به انتخاب فیفا و هشت بار نیز در تیم سال اروپا به انتخاب یوفا قرار گرفته‌است که در میان مدافعان جهان، رکورد به‌شمار می‌رود. او با درخشش در جام باشگاه‌های فوتبال جهان سال ۲۰۱۴ با باشگاه فوتبال رئال مادرید به قهرمانی رسید و توپ زرین بهترین بازیکن جام باشگاه‌های جهان را از آن خود کرد.

در رده ملی راموس از سال ۲۰۰۵ و درحالی‌که تنها ۱۹ سال سن داشت، برای تیم ملی فوتبال اسپانیا به بازی رفت و از آن موقع تا زمان خداحافظی از تیم ملی در ۲۰۲۳ در ۱۸۰ بازی ملی به رقابت پرداخت که رکورد بیشترین بازی ملی در اسپانیا را در اختیار دارد. او از سال ۲۰۱۶ کاپیتان اسپانیا بود و با این تیم در جام جهانی فوتبال ۲۰۱۰ و جام ملت‌های اروپا ۲۰۰۸ و ۲۰۱۲ به قهرمانی رسید. راموس در جام جهانی ۲۰۱۰، به عنوان یکی از بازیکنان برگزیده جام در تیم برگزیده جام جهانی بود.

کودکی، زندگی شخصی و ورود سرخیو راموس به فوتبال

گروه نرم افزاری ماهور

این بازیکن در روز 30 مارس 1986 در شهر کامس سویا اسپانیا به دنیا آمد. نام پدر او خوزه ماریا و مادرش پاکوی نام دارد. همچنین Sergio Ramos دارای یک خواهر و یک برادر به نام های رنه و میریام است. این بازیکن مطرح جهان از همان دوران کودکی علاقه زیادی به فوتبال نشان داد که به این واسطه با حمایت خانواده توانست خیلی زود پله های ترقی را طی کند و به یکباره به بازیکنی بزرگ و بین المللی تبدیل شود. راموس در سن 6 سالگی به همراه برادرش در مدارس فوتبال ثبت نام کرد تا در نهایت در 10 سالگی بتواند به آکادمی تیم فوتبال سویا بپیوندد.

همسر و فرزندان سرخیو راموس (Sergio Ramos)

در سال 2012 بود که خبر رابطه راموس با مجری- مدل اسپانیایی معروف پیلار روبیو بر سر زبان ها افتاد. این مدل اسپانیایی متولد سال 1978 و حدود 8 سال از راموس بزرگتر است. آنها پس از یک رابطه عاشقانه و بلند مدت سرانجام در 16 جولای 2018 نامزد و در 15 ژوئن 2019 در یک مراسم مجلل جشن عروسی را برپا کردند.

این زوج در حال حاضر دارای 4 فرزند پسر هستند که البته برخی از آنها پیش از عروسی آنها متولد شدند. نام پسران او سرخیو، مارکو، الخاندرو و ماکسیم آدریانو است که فرزندان آنها به ترتیب 9 و 8 و 5 و آخرین فرزند آنها حدود 2.5 سال سن دارد که در سال 2020 به دنیا آمد.

دوران ابتدایی فوتبال سرخیو راموس

راموس که در حدود 9 سال در تیم سویا بازی کرد و دوران فوتبالی او از آنجا شروع شده است.

تیم سویا (آکادمی 1996 – تیم اصلی 2005)

در حالی که راموس توانست در سن 10 سالگی به آکادمی فوتبال سویا بپیوندد در کنار بزرگانی چون آنتونیو ریس و خسوس ناواس توانست فوتبال خود را ارتقا دهد تا پس از چند سال تلاش بتواند در روز 1 فوریه سال 2004 برای تیم اصلی سویا به میدان برود.

او فصل 2005- 2004 را به خوبی پشت سر گذاشت و توانست 41 بازی برای سویا انجام دهد که در پایان فصل این تیم در رتبه ششم قرار گیرد. در این زمان اما مشتریان زیادی از جمله رئال مادرید خواهان به خدمت گرفتن سرخیو راموس شدند که در نهایت راموس با پیوستن به رئال مادرید به دوران خود در تیم سویا پایان داد.

دوران ورزش حرفه‌ای سرخیو راموس

همان طور که گفته شد دوران حرفه ای راموس در اسپانیا و تیم سویا در سن 18 سالگی در سال 2004 آغاز شد تا مدیران رئال مادرید برای جذب او اقدام کنند.

سرخیو راموس در رئال مادرید (2005 – 2021)

در تابستان سال 2005 رییس باشگاه رئال مادرید فلورنتینو پرز که البته هنوز هم در این سمت حضور دارد، اولین قرارداد یک بازیکن اسپانیایی خود در این سمت برای باشگاه را به ثبت رساند و با عقد قراردادی به ارزش 27 میلیون یورو سرخیو راموس را از سویا به مادرید منتقل کرد. سرخیو راموس پس از این انتقال شماره 4 را برتن کرد که پیش از آن متعلق به کاپیتان اسبق رئال فرناندو هیرو بود.

راموس از همان فصول ابتدایی که در مادرید حضور داشت با درخشش جای خود را در ترکیب اصلی پیدا کرد و همچنین همواره به عنوان یک مدافع گلزن در اسپانیا شاخته می شد. شاهکار راموس برای گلزنی در فینال لیگ قهرمانان اروپا سال 2013 مقابل اتلتیکو مادرید رقم خورد که به دلیل این گلزنی در دقیقه 92:48 ثانیه ، هواداران این زمان را به دلیل اهمیت بالایی که دارد به راموس تایم معروف کردند.

ماجرا ازین قرار بود که در این فینال رئال مادرید در حالی که در آستانه از دست دادن جام قهرمانی و با نتیجه 1 بر 0 از همشهری خود اتلتیکو مادرید عقب بود، سرخیو راموس توانست با ارسال یک توپ از لوکا مودریچ از روی نقطه کرنر و ضربه سر توپ را در دقیقه 92:48 وارد دروازه اتلتیکو کند تا کار به تساوی و وقت های اضافی کشیده شود تا رئالی ها پس از سپری کردن یک بازی رویایی با نتیجه 4 بر 1 پیروز و جام قهرمانی را بالای سر ببرند.

راموس که همواره کاپیتان دوست داشتنی مادریدی ها نزد هواداران و بازیکنان این تیم بود افتخارات زیادی از جمله 5 قهرمانی در لالیگا، 2 قهرمانی در کوپا دل ری، 4 قهرمانی در سوپرجام اسپانیا، 4 قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا، 3 قهرمانی در سوپر جام اروپا و 4 قهرمانی در جام باشگاه های جهان را همراه با این تیم در کارنامه خود ثبت کرد تا در نهایت در سال 2021 به دلیل اختلافاتی که با رئیس باشگاه فلورنتیو پرز داشت پس از 16 سال از تیم محبوب خود جدا و راهی پایتخت فرانسه شود.

سرخیو راموس در پاری سن ژرمن (تاکنون – 2021)

در روز 8 جولای 2021 راموس با عقد قراردادی دو ساله به صورت رایگان به تیم پاری سن ژرمن پیوست. او هم اکنون نیز در این تیم حضور دارد و در اولین فصل حضور خود یعنی 2022- 2021 توانست جام قهرمانی لیگ 1 فرانسه و سوپرجام فوتبال فرانسه را بالای سر برد.

سرخیو راموس در تیم ملی اسپانیا

اولین حضور سرخیو راموس در تیم ملی کشورش یعنی اسپانیا به جام ملت های اروپا زیر 19 ساله ها برمی گردد که وی در قهرمانی اسپانیا عملکرد خوبی را از خود به نمایش گذاشت. همچنین راموس در سال 2004 برای اولین بار توانست به تیم ملی بزرگسالان اسپانیا راه پیدا کند و در آن زمان با سن 18 سال به عنوان جوانترین بازیکن 50 سال اخیر اسپانیا شناخته شد.

اولین گل ملی راموس در یکی از بازی های مقدماتی جام جهانی 2006 مقابل سن مارینو به ثمر رسید که جالب است بدانید او در این بازی توانست دو گل را به نام خود به ثبت برساند. راموس باتوجه به عملکرد خوبی که در بازی های مقدماتی از خود برجای گذاشت توانست در جام جهانی 2006 آلمان به عنوان مدافع ثابت در ترکیب اصلی قرار بگیرد و در آن مسابقات شماره 19 را پوشید.

در جام ملت های اروپا در سال 2008 راموس به همراه تیم اسپانیا توانست جام قهرمانی این تورنومنت را به دست آورد. اوج افتخار راموس در عرصه ملی که اتفاقا نمایش خوبی را از خود برجای گذاشت، به قهرمانی در جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی برمی گردد که تیم ملی اسپانیا توانست با نتیجه 1 بر 0 بر هلند چیره شود و جام قهرمانی را بالای سر ببرد. در جام ملت های 2012 اروپا نیز اسپانیا توانست با غلبه بر ایتالیا بار دیگر قهرمانی را جشن بگیرد تا افتخاری دیگر به کارنامه این مدافع جوان اضافه شود.

رکوردهای مهم و دانستنی‌های جالب در زندگینامه سرخیو راموس

برخی از رکوردها و شنیدنی‌های جالب در بیوگرافی سرخیو راموس به شرح زیر است:

1- قهرمانی در لالیگا همراه با رئال مادرید در سال های ۰۷–۲۰۰۶، ۰۸–۲۰۰۷، ۱۲–۲۰۱۱، ۱۷–۲۰۱۶، ۲۰–۲۰۱۹.

2- قهرمانی در کوپا دل ری همراه با رئال مادرید در سال های ۱۱–۲۰۱۰، ۱۴–۲۰۱۳.

3- قهرمانی در سوپر جام اسپانیا همراه با رئال مادرید در سال های ۲۰۰۸، ۲۰۱۲، ۲۰۱۷، ۲۰۱۹.

4- قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا همراه با رئال مادرید در سال های ۱۴–۲۰۱۳، ۱۶–۲۰۱۵، ۱۷–۲۰۱۶، ۱۸–۲۰۱۷.

5- قهرمانی در سوپر جام اروپا همراه با رئال مادرید در سال های ۲۰۱۴، ۲۰۱۶، ۲۰۱۷.

6- قهرمانی در جام باشگاه های جهان همراه با رئال مادرید در سال های ۲۰۱۴، ۲۰۱۶، ۲۰۱۷، ۲۰۱۸.

7- قهرمانی در لیگ 1 فرانسه همراه با پاری سن ژرمن در سال 2022- 2021.

8- قهرمانی در سوپرجام فرانسه همراه با پاری سن ژرمن در سال 2022- 2021.

9- قهرمانی در جام جهانی 2010 همراه با تیم ملی اسپانیا.

10- قهرمانی در جام ملت های اروپا همراه با تیم ملی اسپانیا در سال های 2008 و 2012.

مهم‌ترین نقل قول‌های راموس

در ادامه برخی از مهم‌ترین نقل قول‌های مربوط به سرخیو راموس طی سالیان مختلف را باهم مرور می‌کنیم:

1- راموس: رونالدو در فرم وحشتناکی قرار دارد.

2- راموس: پشت زیدان را خالی نمی‌کنیم؛ کسی از بردن و قهرمانی خسته نشده است.

3- هر روز حداقل یک گام مطمئن به سمت هدفت بردار.

سرخیو راموس که از سال 1996 فعالیت فوتبالی خود را آغاز کرده، تا سال 2023 با باشگاهش قرارداد دارد و باید دید در ادامه دوران فوتبالی Sergio Ramos دستخوش چه رخدادها و اخباری شده و راموس به کدام یک از عناوین باشگاهی مهم در فوتبال دنیا دست پیدا می‌کند.

58 / 100

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. یادش بخیر دورانی که رئال بود کنار رونالدو و مارسلو و پپه و کاسیاس و … بهترین دوران رئال رو با این اسطوره ها داشتیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا