آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

آرسنال ۴-۱ کریستال پالاس ؛ بردی برای فراموشی حذف از لیگ اروپا

شاگردان آرتتا با پیروزی پر گل مقابل کریستال‌پالاس ، 69 امتیازی شدند و فاصله‌ با منچسترسیتی را با یک بازی بیشتر به 8 امتیاز رساندند .

آرسنال که حالا از لیگ اروپا هم کنار رفته، عصر امروز موفق شد دیدار هفته بیست و هشتم از چارچوب مسابقات لیگ برتر انگلیس را مقابل کریستال پالاسِ بدون سرمربی با موفقیت پشت سر بگذارد و با 4 گل این تیم بخت برگشته را از امارات بدرقه کرد.

آرسنالی‌ها که هدف گذاری اصلی‌شان در فصل جاری، قهرمانی لیگ برتر انگلیس پس از نزدیک به 2 دهه ناکامی است، طبق گفته‌های میکل آرتتا در هفته گذشته 11 فینال تا فتح جام پیش رو داشته‌اند و کریستال پالاس، مانع نه چندان بلند نخست از فینال‌های 11 گانه بود و با موفقیت پشت سر گذاشته شد. کریستال پالاس اجازه نداد پاتریک ویرا، سرمربی‌اش مقابل تیم سابقش سکان هدایت تیم را در اختیار داشته باشد و برای سیزدهمین بازی متوالی از کسب پیروزی عاجز ماند. پالاس از جام حذفی و اتحادیه هم دستش کوتاه مانده و در رتبه دوازدهم جدول فاصله‌ای کمتر از 3 امتیاز تا حضور در منطقه سقوط جدول دارد.

کریستال در سال 2023، طعم پیروزی را نچشیده. تیم‌های قعرنشین جدول برخی دیدارهایشان را با کسب امتیاز پشت سر می‌گذارند و در فاصله 3 امتیازی پالاس، 2 بازی کمتر انجام داده‌اند. به این ترتیب خطر سقوط برای نخستین بار پس از فصل 13-2012، بیش از پیش این تیم را تهدید می‌کند. آخرین بار پالاس در پایان فصل 05-2004 سقوط کرده بود و به مدت 8 فصل نتوانست به لیگ برتر انگلیس بازگردد. کریستال پالاس پس از وقفه بازی‌های ملی به ترتیب مقابل تیم‌های لسترسیتی، لیدزیونایتد، ساوتهمپتون، اورتون، ولورهمپتون و وستهام به میدان خواهد رفت و اگر موفق نشود از این دیدارها در مجموع حداقل 10 امتیاز کسب کند به احتمال قریب به یقین در منطقه سقوط جدول قرار خواهد گرفت.

ساکا نخستین بازیکن لیگ در فصل جاری است که هم تعداد گل‌ها و هم تعداد پاس‌گل‌های 2 رقمی در کارنامه دارد و برای نخستین بار از فصل 17-2016 (توسط الکسیس سانچس) این رکورد را در جمع توپچی‌ها پشت سر گذاشته. او در این دیدار هم موفق شد گلزنی را نه یک بار، بلکه 2 بار تجربه کند و یک پاس گل هم برای گابریل مارتینلی ارسال کرد تا تعداد گل‌هایش در فصل جاری برای قرمزهای لندن به 13 گل برسد. از این تعداد 12 گل در لیگ برتر به ثمر رسیده است. هر 2 عدد از نطر رکوردشکنی، بهترین آمار در دوران حرفه‌ای ساکا در یک فصل فوتبالی هستند. جوان انگلیسی این شانس را خواهد داشت پس از بازگشت از اردوی تیم ملی، رکوردش را در 10 دیدار آینده هم بهبود بخشد.

آرسنال پس از پایان وقفه فیفادی، در ماه آوریل 6 دیدار پیش رو خواهد داشت و نتیجه عملکرد شاگردان آرتتا در این دیدارها از جمله مقابل منچسترسیتی، سرنوشت قهرمانی را مشخص خواهد کرد. آیا آرسنال پس از پیروزی مقابل چلسی در انتهای ماه آوریل، قادر خواهد بود 4 هفته مانده به پایان رقابت‌های لیگ برتر، قهرمانی‌اش در لیگ برتر را روی کاغذ هم رسمیت بخشد؟ چرا که نه اما آنها ابتدا باید از سد لیدزیونایتد، لیورپول، وستهام، ساوتهمپتون و منچسترسیتی بگذرند!

گروه نرم افزاری ماهور
2 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا