آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

اروپا هنوز برای بارسلونا بزرگ است

در شبی تاریخی و با کامبک در مقابل بارسا، منچستریونایتد به دور بعدی لیگ اروپا صعود کرد در حالی که این بازی کیفیتی در سطح لیگ قهرمانان داشت.

دست خالی ژاوی درتغییر عناصر تهاجمی و جو وحشتناک اولدترافورد ، در صعود یونایتد به دور بعدی لیگ اروپا بی تاثیر نبود .

 

بازی منچستریونایتد – بارسلونا ، یکی از باکیفیت ترین ، زیباترین و جذابترین بازی هایی بود که در حال حاضر در سطح اروپا انجام شده است . فوتبالی روان و تماشاگرپسند از سوی هر دو تیم که ۹۰ دقیقه پرالتهاب و شورانگیز را برای هواداران دو تیم و تماشاگران تلویزیونی پدید آورد . هر دو تیم با تمام توان بازی کردند و در نهایت این شاگردان اریک تن هاگ بودند که موفق شدند برنده این مسابقه تماشایی شوند . سرعت بازی در این مسابقه به حدی زیاد بود که به نظر می رسید تماشاگران داخل ورزشگاه اولدترافورد فرصتی برای نشستن رو صندلی هایشان در طول ۹۰ دقیقه را نداشتند . منچستر یونایتد با عزمی راسخ و مصمم پا به زمین گذاشت و مزد زحمات خود را گرفت و از آن طرف هم بارسا و ژاوی چیزی کم نگذاشتند .

 

این بازی از آن دست فوتبال هایی بود که علاقه مندان به فوتبال دوست داشتند بازی ساعت ها ادامه داشته باشد و یا حداقل امکانی وجود داشت که هیچ کدام از این دو تیم دوست داشتنی در آخر مسابقه حذف نمی شدند . نبود مهره های تهاجمی بارسا از جمله پدری و دمبله و محرومیت گاوی ، تاثیر به سزایی در روند بازی بارسا داشت . اوج دست های خالی ژاوی را در تعویض آرائوخو با مارکوس آلونسو می توان مشاهده کرد . جایی که هیچ مهره هجومی روی نیمکت نداشت که بتواند به روند تهاجمی این تیم کمک کند . هرچند که فرانک کسیه ، دی یانگ و سرخیو بوسکتس بازی قابل قبولی ارائه دادند ولی رافینیا شب پرفروغی را سپری نکرد . اشتباه و یا بهتر است بگوییم عدم تلاش مناسب او روی گل دوم یونایتد ، خیلی زود منجر به تعویض او شد . گرچه تعویض او و جایگزینی آنسو فاتی هم تاثیر چندانی روی روند بارسا نداشت . هر چه بارسا در اسپانیا کم گل میخورد و موفق ظاهر شده است در بازی های اروپایی اصلا آمار خوبی ندارد. آنها در ماههای اخیر از همه رقابت های اروپایی حذف شده اند .

گروه نرم افزاری ماهور

 

اما آن طرف ، جو وحشتناکی که هواداران یونایتد در اولدترافورد به وجود آورده بودند ، نوید یک شب به شدت سخت را برای بارسا میداد که همانطور هم شد .

یونایتد قهرمانانه بازی کرد و حتی پس از دریافت گل از روی نقطه پنالتی از لواندوفسکی، هم پا پس نکشید و به شدت جنگید . سیو تماشایی دخیا که مانع گلزنی ژول کنده و گل تساوی بخش بارسا ، یکی از بهترین صحنه های این بازی بود که در تاریخ ثبت خواهد شد . تاثیر بی چون و چرای کاسمیرو در روند رو به رشد یونایتد غیرقابل کتمان است . همچنین بازی خوب برونو فرناندز هم در کسب این نتیجه تاثیر خیلی زیادی داشت . البته در کنار این ها از تاثیر سرمربی موفق این تیم ، تن هاگ نمی توان غافل شد که باعث تحولی شگرف در یونایتد و شکوفایی این تیم و بازیکنان این تیم از جمله مارکوس رشفورد شده است . القای یک روند سیستمی مناسب که یونایتد را به یک تیم منسجم و متحد تبدیل کرد.

آنها آمار بی نظیری در بازی های اخیر به جا گذاشته اند و در ۱۸ بازی اخیر ، ۱۶ پیروزی و دو تساوی داشته اند و در هر چهار جامی که در آن شرکت دارد که شامل لیگ اروپا ، پریمیر لیگ ، جام حذفی و اتحادیه انگلیس شانس قهرمانی دارند . اگرچه در این میان یک قربانی بزرگ به اسم کریس رونالدو افسانه ای هم داشته است . تعویض های تن هاگ و دست باز او روی نیمکت در مقابل چشمان سرآلکس فرگوسن باعث جشن پیروزی یونایتد شد که انگار به فلسفه خود یعنی کسب قهرمانی برگشته است . گارناچو و آنتونی دو تعویضی بسیار تاثیرگذار این تیم بودند و ضربه استثنایی و بی نقص آنتونی که متخصص گل کردن چنین ضرباتی هست ، شبی به یاد ماندنی برای طرفداران این شهر منچستری رقم زد.

 

در این مسابقه برزیلی های یونایتد غوغا کردند ، آنتونی و فرد با زدن گل و کاسمیرو با بازی تاثیرگذارش . با این تفاسیر به جرات می توان گفت که غول یونایتد دوباره بیدار شده است و سودای قهرمانی را در سر دارد واین تورنمنت شاید فرصت بسیار مناسبی برای کسب یک عنوان تازه اروپایی باشد که خیلی هم دور از ذهن نیست.

به نظر شما آیا در نهایت یونایتد موفق می شود در لیگ اروپا با وجود رقبای قدرتمندی مثل آرسنال ، لورکوزن ، یونیون برلین، رم ، یونتوس و فاینورد و دیگران تیم های حاضر در این مرحله قهرمان شود؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا