آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

آبی و اناری‌ها و داستان یک برد دراماتیک؛ ۳ امتیاز از زیر دریا!

بارسلونا و ویارئال حساس‌ترین بازی این هفته لیگ اسپانیا را انجام دادند.

فرم خوب رئال مادرید و کسب حداکثر امتیاز ممکن توسط این تیم در 3 بازی اول فصل برای بارسلونایی که تا قبل از جدال عصر امروز 2 امتیاز را از دست داده بود، نگران کننده جلوه کرد. شاید همین 2 امتیاز بتواند در روزهایی حساس در پایان فصل، سرنوست را برای رتبه پایانی 2 رقیب سنتی فوتبال اسپانیا تغییر دهد. به همین خاطر و پس از اولین توقف، تمام بازی‌های بارسا از اهمیت یکسان و بالایی برخوردارند. با نظر به چنین اهمیتی رقابت امروز آبی و اناری‌ها در مقابل تیم کیکه ستین هم حساسیت خودش را داشت. بارسلونا برخلاف سرمشق فصل گذشته ارکان دروازه‌اش را محکم نگه نداشت و حریف می‌خواست از این بازی خانگی دستکم یک امتیاز را به غنیمت بگیرد. توقف مجدد بارسلونا مسیر را برای پیش افتادن و فاصله گرفتن رئال مادرید هموار می کرد اما در نهایت بارسا در پایان یک بازی جذاب هر چند ابتدا ۲ گل برتری را از دست داد اما روی بازگشت حریف، یک بازگشت دیگر رو کرد و ۴ بر ۳ پیروز شد‌.

 

ویارئال و تاوان تابستان تلخ

پنجره نقل و انتقالات تیم کیکه ستین را به تاراج برد و شاخص‌ترین مهره‌های ترکیب زیر دریایی زرد لالیگا را از این تیم گرفت. ویارئال مثل فصل گذشته از موهبتی بزرگ در خط دفاعی به نام پائو تورس بهره نمی‌برد. این تیم نیکلاس جکسون را هم به چلسی فروخته و ساموئل چوکوزه نیز اردوی ویارئال را به مقصد میلان ترک کرده است. این از دردسرهای تیم متوسط بودن و معرفی بازیکنان با کیفیت است. آنها باید بنشینند و از نو بسازند و در تمام پست‌هایی که بازیکن از دست داده‌اند، ستاره‌های جدیدی را معرفی کنند. با این حال این موضوع هم باعث نشد میزبان مسابقه امشب لالیگا در مقابل مدافع عنوان قهرمانی دست و پا بسته باشد. میزبان امشب بارسا بالاخره چهره جدیدش را کاملا معرفی کرد. ویارئال از حیث فنی تیمی به شمار می‌رود که روی ضربات ایستگاهی حساب ویژه‌ای باز کرده و با پاس‌های پر شمار و از سر حوصله بازی می‌کند. این رویکرد در مقابل بارسلونایی که مالکیت توپ را با اقتدار در اختیار دارد و کمتر اجازه رسیدن حریف به یک سوم دفاعی‌اش را می‌دهد چندان جذاب جلوه نکرد. سرمربی ویارئال در رویکرد غالب تیمش تغییری اعمال نکرد و ورزشگاه خانگی را با دست خالی ترک کرد‌.

 

بارسلونا، برخلاف سرمشق گذشته

تیم ژاوی در اقدامی نمادین و مهم قرارداد دروازه‌بان وفادار و مطمئن خود را تمدید کرد. مارک آندره تراشتگن از دروازه‌ای حراست می‌کند که نقطه قوت بارسلونا به شمار می‌رود؛ هر چند در این بازی ۳ گل دریافت کرد. آنها فصل گذشته در لالیگا عملکردی خیره کننده در تعداد گل‌های خورده داشتند اما انگار این فرم را به فصل جدید تعمیم نداده اند‌. دروازه کاتالان‌ها در این فصل سرانجام باز شد و به نظر می‌رسد تجربه مثبت ژاوی از ارائه چنین رویکردی، او را به تکرار فرم فصل گذشته راغب می‌کند. بارسلونا اما به لطف این پیروزی با تکاپوی بیشتری به خانه رقبا پا می‌گذارد. آنها تا همین جا هم 2 امتیاز از دست داده‌اند و توقف بعدی یعنی دور شدن رئال مادرید در صدر جدول! ژاوی به اتکای سابقه حضورش در دوران بازی و با پشتوانه یک فصل موفق می‌داند نباید امتیاز دیگری را در این مقطع ابتدایی فصل از دست بدهد. سرمربی جوان بارسلونا برای اثبات شایستگی خودش دستکم نیاز به یک جام معتبر و بزرگ دیگر دارد. ژاوی هم مثل دوران فوتبال خود در حال مهندسی یک بارسلونای جدید است. تیمی که هر چند برخلاف فصل قبل در این بازی راحت گل خورد اما راه پیروزی را بلد است. بارسا با هر نتیجه‌ای به جز پیروزی از ورزشگاه لاسرامیکا سرافکنده و غمگین خارج می شد.

گروه نرم افزاری ماهور

به رنگ آبی و اناری

بارسلونا در ۳۱ بازی آخر خود مقابل ویارئال در تمام رقابت‌ها فقط یک بار بازنده میدان بوده است. آنها در طول سال‌های هزاره سوم، تاریخ تقابل خود با حریف امشب را عرصه تاخت و تاز بی‌رحمانه‌ای کرده‌اند که تا همین 2 فصل پیش طلسمی 14 ساله از نباختن در برابر میزبان امشب را رقم زده بود. به جز اندک نتایج مثبت ویارئال در برابر بارسلونا، تاریخ این تقابل استیلای کامل بارسایی‌ها را نشان می‌دهد. در ۵۳ مسابقه 2 تیم، بارسلونا فقط 7 بازی را برای گلزنی از دست داده و این 7 بازی هم بیشتر به سمت سال‌های دور و گذشته می‌رود. آخرین سرمربی ویارئال که بارسلونا را مغلوب کرد، اونای امری بود که 2 فصل پیش موفق به چنین دستاوردی شد. لیونل مسی با 16 گل زده بهترین گلزن تاریخ این مسابقه به شمار می‌رود.

49 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا