آخرین مطلباخبارمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

آخرین اتفاقات نقل و انتقالات؛ قطر هم وارد گود می‌شود

این بار یک باشگاه قطری برای خرید ستاره‌ای مطرح در فوتبال اروپا دست به جیب شده است.

سودای پیشرفت فوتبال در قطر حتی زودتر از تکاپوی عربستان برای مهاجرت ستاره‌های شاغل در اروپا، دنیای فوتبال را معطوف به خودش کرده بود. آنها بزرگ‌ترین آوردگاه بین المللی فوتبال جهان را در کشور کوچک خود به بهترین شکل ممکن میزبانی کردند و قهرمانی آسیا را هم به دست آوردند تا نشان دهند می‌خواهند از قطب‌های فوتبال در قاره زرد نام بگیرند.

 

غوغای مهاجرت ستاره‌های بزرگ دنیا به عربستان اما قطر را در حاشیه رشد لیگ حرفه‌ای عربستان قرار داد. اکنون از قطر خبر می‌رسد باشگاه العربی این کشور گام نخست را برای شروع مهاجرت فوتبالیست‌های بزرگ به این کشور برداشته و العربی در تلاش برای جذب مارکو وراتی است. بازیکنی که به لیگ عربستان «نه» گفت و رفتن او به قطر می‌تواند شروع یک رقابت خاورمیانه‌ای برای جذب بازیکنان بزرگ نام بگیرد. اگر چه خیز قطر برای رسیدن به عربستان چندان بلند نیست اما اگر جذب وراتی را یک نقطه شروع در نظر بگیریم، می‌شود انتظار رقابت 2 کشور در سال‌های بعدی را داشت. وراتی توافق شخصی با باشگاه قطری را انجام داده است.

 

وراتی در العربی

فابریزیو رومانو این خبر را تایید می‌کند و اهالی فوتبال می‌دانند او اعتبارش را به آسانی زیر سوال نمی‌برد. بنا بر ادعای رومانو، باشگاه العربی قطر مذاکره با پاری‌سن ژرمن برای جذب مارکو وراتی را آغاز کرده و به زودی پیشنهادی رسمی برای خرید این بازیکن ارسال خواهد کرد. خبرنگار سرشناس و معتبر ایتالیایی همچنین اضافه کرده هافبک ملی‌پوش ایتالیایی در ماه جولای به توافق شخصی با باشگاه قطری دست یافته اما قراردادی بین 2 باشگاه امضا نشده است. انتظار می‌رود خبرهای مربوط به این انتقال تا روزهای آینده جدی‌تر دنبال شود.

گروه نرم افزاری ماهور

 

رقابت برای کودوس

ستاره 23 ساله غنایی آژاکس که از ابتدای تابستان مورد توجه تیم‌های مطرح قاره سبز بوده در روزهای اخیر با شایعاتی مبنی بر انتقال به وستهام یونایتد مواجه شد. در حالی که باشگاه انگلیسی پیشنهادی رسمی برای خرید محمد کودوس به آژاکس ارائه کرده بود، شب گذشته خبرگزاری‌های انگلیسی و هلندی اعلام کردند این پیشنهاد با پاسخ منفی آژاکس روبه‌رو شده. پیرامون این خبر برخی از خبرنگاران مطرح دنیای فوتبال مدعی هستند احتمال ورود چلسی به رقابت برای خرید کودوس و بالاتر رفتن قیمت این بازیکن باعث شده تیم کنونی‌اش دست رد به سینه وستهام بزند. چلسی با مصدومیت کریستوفر انکونکو همچنان در تدارک تجهیز هر چه بیشتر خط حمله‌اش است و به ادعای رسانه‌های انگلیسی کودوس هم یکی از گزینه‌های این باشگاه به شمار می‌رود. به این ترتیب احتمال به وجود آمدن یک رقابت برای خرید ستاره غنایی اردیویسه در آخرین روزهای پنجره نقل و انتقالات دور از ذهن نیست.

 

ستاره بلژیکی جدید گواردیولا

کار کردن با کوین دی‌بروینه آنقدر برای سرمربی سیتیزن‌ها دلچسب بود که مرد اسپانیایی را برای آماده‌سازی تیمش در فصل جاری به فکر خرید یک استعداد بلژیکی دیگر بیندازد. نزیدک به 2 هفته می‌شود شایعه پیوستن جرمی دوکو به منچسترسیتی در لیست خبرهای مهم مربوط به این باشگاه قرار گرفته و در آخرین به‌روز رسانی در رابطه با این خبر، گفته می‌شود او برای شرکت در تست‌های پزشکی تیم انگلیسی آماده شده است. خبرگزاری‌ها مدعی هستند امضای قرارداد به زودی و با ملاقات طرفین از 2 باشگاه منچسترسیتی و رن فرانسه انجام خواهد شد. به نظر نمی‌رسد مانعی جدی برای این خرید پپ گواردیولا وجود داشته باشد و باید منتظر درخشش یک بلژیکی جدید در خط حمله مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر انگلیس باشیم. با وجود جدی شدن انتقال دوکو، گفته می‌شود سیتی هنوز هم در بازار فعالیت خواهد داشت.

تلاش برای فرانسوی کردن پاریس

آنها ستاره‌های وارداتی را کنار گذاشته‌اند. مسی پاریس را ترک کرد، نیمار از این تیم جدا شد، راموس کارش در فرانسه به اتمام رسید، وراتی در آستانه جدایی است و البته امباپه هم قراردادش را تمدید کرد و دمبله به پاریس پیوست تا شاهد رویکردی جالب توجه از باشگاه فرانسوی در راستای فرانسوی شدن قهرمان لیگ این کشور باشیم. چنین رویکردی با تلاش روز افزون پاریسی‌ها برای خرید رندال کواو موانی بیش از گذشته ظهور و بروز پیدا می‌کند. خط حمله پاریس اکنون نه با امباپه و ستاره‌های دیگر کشورها بلکه با امباپه و همبازیانش در تیم ملی در حال تجهیز است. رومانو گزارش می‌دهد پاری‌سن ژرمن پیشنهاد جدیدی را برای باشگاه اینتراخت فرانکفورت ارسال می‌کند و از سوی دیگر خود این بازیکن به باشگاه آلمانی برای موافقت با انتقالش فشار می‌آورد. پیشنهاد پاریس به کولو موانی 5 ساله خواهد بود و رومانو می‌گوید او با باشگاه فرانسوی به توافق رسیده است.

 

پاوارد در انتظار نراتزوری

ستاره فرانسوی خط دفاع بایرن مونیخ که احتمال دور شدنش از ترکیب با اضافه شدن بازیکنان جدید زیاد به نظر می‌رسد در این تابستان عزم جدایی از باواریایی‌ها را جزم کرده است. بنجامین پاوارد پیش از این مورد توجه 2 تیم لیگ برتری منچستریونایتد و لیورپول بود اما اکنون به نظر می‌رسد مقصد بعدی او سری‌آ ایتالیا باشد. پیشنهاد اینتری‌ها نقدتر و جذاب‌تر از رقبای انگلیسی بود و نراتزوری با رقم 32 میلیون یورو به خرید پاوار نزدیک می‌شود. بایرن هنوز مجوز خروج او را نداده اما اینتر امیدوار است تا روز آینده موافقت بایرن را بگیرد و در خط دفاع با یک مهره جدید به رقابت در ادامه فصل بپردازد. نشریه معتبر گاتزتا دلواسپورت مدعی است توافق اینتر با پاوارد 5 ساله با دستمزدی بالغ بر 4 میلیون یورو در سال خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا