آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

تنها یک پیروزی تا قهرمانی سیتیزن‌ها؛ نه، امارات خانه آرسنال نیست!

منچسترسیتی در شب شکست سنگین آرسنال در یک قدمی فتح جام قرار گرفت.

عصر یکشنبه در واپسین دیدارهای هفته بیست‌وششم لیگ برتر انگلیس، ابتدا منچسترسیتی با 3 گل از سد اورتون گذشت و سپس آرسنال در خانه شکست سنگین 3-0 مقابل برایتون را پذیرفت تا منچسترسیتی تنها یک پیروزی دیگر تا رسمی کردن قهرمانی‌اش در لیگ برتر فاصله داشته باشد.

شاگردان پپ که با برتری مقابل اورتون در صدر جدول لیگ برتر 85 امتیازی شدند به لطف شکست آرسنال مقابل برایتون فاصله امتیازی‌شان با رتبه دوم به 4 امتیاز افزایش یافت و سیتیزن‌ها قادر خواهند بود هفته آینده با کسب برتری خانگی مقابل چلسی، 2 هفته مانده به پایان مسابقات جشن قهرمانی را برگزار کنند. در نتیجه دیدارها مقابل برایتون و برنتفورد، تشریفاتی خواهند شد و در صورت صعود به فینال لیگ قهرمانان اروپا، آبی‌های شهر منچستر قادر خواهند بود با خیالی راحت از بابت قهرمانی در لیگ برتر به فتح سه‌گانه تا شب دهم ژوئن (20 خرداد) فکر کنند.

پپ در برهه پایانی فصل خطرناک‌تر است

سیتی که مقابل اورتونِ در خطر سقوط با ۲ گل گوندوگان و تک گل ارلینگ هالند 3 امتیاز ارزشمند از گودیسون پارک به ارمغان آورد، یازدهمین پیروزی متوالی در لیگ برتر را جشن گرفت. هر 3 بار اخیر که تیمی مرز این تعداد پیروزی لیگ برتری را رد کرده، تحت هدایت پپ قرار داشته است. سیتیِ پپ علاوه بر این روند خارق‌العاده که از پیروزی مقابل بورنموث در ماه فوریه آغاز شده و ممکن است تا پایان فصل به 14 پیروزی متوالی هم بهبود پیدا کند از مارس 2021 و همچنین از ژانویه 2022 به ترتیب موفق شده بود تعداد 15 و 12 پیروزی متوالی در لیگ برتر انگلیس به ثبت برساند.

پنالتی از دست رفته را فراموش کن

گوندوگان با به ثمر رساندن 2 گل و ارسال یک پاس گل در این دیدار ستاره بی‌چون و چرای سیتی بود و خاطرات عجیب از دست دادن پنالتی و خشم خوفناک پپ گواردیولا را با قرار گرفتن در یک قدمی دفاع از عنوان قهرمانی به دست فراموشی سپرد. او در طول دوران حرفه‌ای خود با پیراهن منچسترسیتی در لیگ برتر تنها یک بار پیش از این سابقه تاثیرگذاری مستقیم روی 3 گل را داشت؛ اکتبر 2016، وقتی نخستین فصل حضورش در لیگ برتر را پشت سر می‌گذاشت و با پیراهن منچسترسیتی مقابل وست‌برومویچ روی 3 گل تیم تاثیر مستقیم داشت.

بقا در رتبه چهاردهم؟ غیرممکن است

با این نتیجه، اورتون که بازیِ بدی هم از خود به نمایش نگذاشت و صرفاً شانس‌های گلزنی‌اش برخلاف دیدار مقابل برایتون به هدف ننشستند در صورت پیروزی لسترسیتی مقابل لیورپول (عصر دوشنبه) بار دیگر به منطقه سقوط جدول تنزل رتبه خواهد داشت و شاگردان شان‌دایچ که تنها 2 دیدار دیگر مقابل ولورهمپتون و بورنموث باقی مانده دارند، شانس صعود به رتبه چهاردهم را از دست داده و برای بقا در لیگ برتر با ایستادن در یکی از رتبه‌های پانزدهم تا هفدهم، محکوم به کسب حداقل 4 امتیاز در 180 دقیقه باقی مانده خواهند بود.

گروه نرم افزاری ماهور

شان دایچ، رقیب موردعلاقه پپ

در این دیدار باز هم زور شان دایچ به پپ گواردیولا نرسید و سرمربی اسپانیایی که تابه‌حال 49 بار بازی‌های تیمش مقابل تیمِ تحت هدایت شان دایچ را پیروز شده و از طرف مقابل تنها 5 بار بازی را واگذار کرده، بیش از هر سرمربی دیگری در طول دوران حرفه‌ای مقابل شان دایچ برنده بوده و شان دایچ در طول دوران حرفه‌ای مقابل هیچ مربی دیگری بیش از گواردیولا به شکست تن نداده است. در این دیدار، پپ برای شانزدهمین بار متوالی مقابل دایچ به شکست تن نداد.

روحی که جا مانده است

در دیگر دیدار هم آرسنال با نتیجه مشابه و با دریافت 3 گل در خانه بازی را به برایتون واگذار کرد و تنها در صورتی قهرمان خواهد شد که در هفته‌های آتی مقابل ناتینگام فارست و ولورهمپتون پیروز شود و از طرف مقابل سیتی از 3 دیدار باقی مانده بیش از یک امتیاز کسب نکند. توپچی‌ها در این دیدار 3 بار در نیمه دوم دروازه‌شان را باز شده دیدند و این بدترین فصل تاریخ آرسنال در بازی‌های خانگی از زمان ترک هایبوری و حضور در ورزشگاه امارات است.

پیش‌تر توپچی‌ها در فصل 20-2019 در بازی‌های خانگی لیگ برتر تعداد 24 گل دریافت کرده و بدترین رکورد را به جا گذاشته بوده‌اند اما این فصل تعداد گل‌های خورده آرسنال در امارات به 25 رسید و آنها مقابل ولورهمپتون هم میزبان خواهند بود. همچنین آرون رمسدیل شانس کسب دستکش طلایی به طور مشترک با دخیا را رسماً از دست داد.

لیگ اروپای برایتون درحالی بارگذاری

تیمِ جذاب دزربی به رتبه ششم جدول رسید و فصل آینده شانس حضور در لیگ اروپا را خواهد داشت. کسب سهمیه تورنمنت درجه دوم فوتبال باشگاهی در اروپا را باید سهمِ آنها بدانیم و 12 امتیاز دیگر تا پایان فصل در چنگ خود خواهند داشت؛ احتمالی که شانس کسب سهمیه کنفرانس لیگ را به استون‌ویلا خواهد داد و مرغان دریایی هنوز روی کاغذ شانس رسیدن به لیگ قهرمانان اروپا را هم دارند.

برایتونِ تاریخ‌ساز

3 از 4 دیدار اخیر خانگی آرسنال از چارچوب تمامی مسابقات که با شکست به پایان رسیده را بازیکنان برایتون رقم زده‌اند و سیگل‌ها در بازی‌های خارج از خانه فصل جاری رتبه چهارم لیگ برتر انگلیس بالاتر از منچستریونایتد را در اختیار خود دارند. برایتون با این وجود که در جام اتحادیه هم آرسنال را شکست داد، پس از ناتینگام فارست (88-1987)، استون‌ویلا (94-1993)، منچسترسیتی (21-2020) و لیورپول (22-2021) تبدیل به پنجمین تیم تاریخ شد که در طول یک فصل ۲ بار توپچی‌ها را در خانه‌شان با شکست مواجه می‌کند.

قهرمانی مقابل تلویزیون؟

با نتایج رقم خورده و باتوجه به همزمان نبودن دیدارهای هفته سی وهفتم لیگ برتر انگلیس، منچسترسیتی حتی شانس قهرمان شدن پیش از به میدان رفتن مقابل چلسی در اتحاد را خواهد داشت و چنانچه آرسنال 20 می (30 اردیبهشت) در خانه ناتینگام فارست امتیاز از دست دهد و موفق به کسب پیروزی نشود، قهرمانی منچسترسیتی پیش از به صدا درآمدن سوت آغاز دیدارش مقابل چلسی در شب 31 اردیبهشت قطعی خواهد شد؛ مگر اینکه توپچی‌ها تساوی به دست آورده و منچسترسیتی در بازی‌های باقی مانده بدون تجربه پیروزی، قصد داشته باشد بیش از 20 گل دریافت کند! شکست آرسنال هم قهرمانی سیتی را 20 ساعت زودتر رسمیت خواهد بخشید.

56 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا