آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

بمب منفجر شد: دکلان رایس در آرسنال

سرانجام انتقالی که آرسنالی‌ها منتظرش بودند نهایی شد و دکلان رایس با قراردادی تا سال 2028 به ارزش 105 میلیون پوند، به جمع توپچی‌ها پیوست.

دکلان رایس با درخشش در وستهم به یکی از چهره‌های شاخص نقل و انتقالات تابستانی تبدیل شد. آرسنال و منچسترسیتی دو مشتری جدی این بازیکن بودند که در نهایت توپچی‌های لندن با پیشنهادی که نمی‌شد آن را رد کرد دوئل یادشده را به سود خود به پایان رساندند. آنها سرانجام امروز رسما از دکلاین رایس به عنوان خرید جدیدشان رونمایی کردند.

خرید گران‌قیمت توپچی‌ها پس از پشت سر گذاشتن تست‌های پزشکی، قرارداد نهایی خود را امضا کرد. دو طرف از هفته گذشته به توافق رسیده بودند ولی تنها جزئیاتی برای نهایی شدن انتقال باقی مانده بود.

رایس قراردادی تا سال 2028 امضا کرده و آرسنال برای او 100 میلیون پوند به علاوه پنج میلیون پوند بندهای متغیر به وستهام پرداخت خواهد کرد. ساعاتی پیش رایس رسما از باشگاه وستهم خداحافظی کرده بود. به این ترتیب او حالا گران‌ترین بازیکن انگلیسی تاریخ فوتبال است. رایس در آرسنال پیراهن شماره 41 را بر تن خواهد کرد.

گروه نرم افزاری ماهور

حالا مجموع هزینه آرسنال در این تابستان به 208 میلیون پوند رسید تا به نوعی میکل آرتتا امسال بهانه‌ای برای قهرمان نشدن نداشته باشد. او سومین خرید آرسنال پس از انتقال کای هاورتز از چلسی به مبلغ 65 میلیون پوند و یورین تیمبر از آژاکس به مبلغ 38 میلیون پوند است.

رایس اکنون انتقال 72 میلیون پوندی نیکولاس په‌په از لیل به آرسنال در سال 2019 را نیز تحت الشعاع قرار داده، در حالی که این یک رکورد انتقال بین دو باشگاه بریتانیایی است.

 

با این حال رقم انتقال رایس همچنان کمتر از رکورد نقل و انتقالات بریتانیاست. رکوردی که به به انتقال انزو فرناندز به چلسی در ژانویه 2023 تعلق دارد. چلسی برای این ستاره آرژانتینی 106.8 میلیون پوند به بنفیکا پرداخت کرد.

 

رایس 10 سال در وستهام بود و از یک بازیکن تیم جوانان به کاپیتان باشگاه تبدیل شد. او پس از اولین بازی خود در تیم اصلی در سال 2017، 245 بازی برای چکش‌ها انجام داد و در آخرین بازی برای وستهام، با این باشگاه قهرمانی لیگ کنفرانس اروپا را به دست آورد (اولین جام پس از 43 سال).

میکل آرتتا در مورد انتقال رایس گفت: «ما واقعا خوشحالیم که دکلان به ما ملحق شده است. او بازیکنی با توانایی فوق العاده است که چند فصل در سطح بالایی در لیگ برتر و برای انگلیس بازی کرده است. دکلان کیفیتی بالا به تیم اضافه خواهد کرد. او یک استعداد استثنایی است که پتانسیل موفقیت در اینجا را دارد.

 

دکلان تنها با 24 سال سن تجربه زیادی در لیگ برتر دارد. او کاپیتان تیم بسیار خوب وستهام بوده و همان‌طور که همه دیدیم، اخیراً یک جام اروپایی را بالای سر برده است. مسئولیت و نقشی که او بر عهده گرفته بسیار چشمگیر بوده و ما واقعا از اینکه او به ما ملحق شده، هیجان‌زده هستیم.»

59 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا