آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

آشنایی با حریف آفریقایی تیم ملی؛ نبرد با اسب‌های نر در آستانه جام ملت‌ها

تیم ملی ایران برای آماده‌سازی خود در آستانه جام ملت‌های آسیا به مصاف یک تیم آفریقایی خواهد رفت.

تیم ملی ایران دیروز (چهارشنبه) برای اردویی چند روزه در آستانه جام ملت‌های آسیا راهی جزیره کیش شد. شاگردان امیر قلعه‌نویی در جریان این اردو روز جمعه 15 دی، دیداری دوستانه با تیم ملی بورکینافاسو برگزار خواهند کرد تا در فاصله یک هفته تا آغاز جام ملت‌های آسیا محکی جدی بخورند. این نخستین بازی تاریخ ایران و بوکینافاسو است و 2 تیم تاکنون به مصاف هم نرفته‌اند.

 

تیم ملی ایران پس از ورود به قطر قصد دارد دیداری دوستانه مقابل اندونزی هم برگزار کند تا آماده شروع جام ملت‌های آسیا شود.

 

تقابل تیم ملی ایران با تیم 57 جهان

تیم ملی بورکینافاسو در آخرین رده‌بندی فیفا در رده پنجاه‌وهفتم جهان و دهم آفریقا قرار دارد و نسبت به دیگر رقبای تیم ملی در سال‌های اخیر شرایط قابل قبولی دارد. آن‌ها این روزها مشغول آماده‌سازی خودشان برای حضور در جام ملت‌های آفریقا هستند و شرایط مشابهی با تیم ملی ایران دارند.

گروه نرم افزاری ماهور

 

بورکینافاسو که با لقب اسب‌های نبر شناخته می‌شود، در جام ملت‌های آفریقا با الجزایر، آنگولا و موریتانی همگروه است و یکی از مدعیان صعود به دور حذفی به حساب می‌آید. آن‌ها در جام ملت‌های آفریقا سال 2013 به مقام نایب‌قهرمانی رسیدند که این بهترین رتبه‌شان در تاریخ این رقابت‌ها محسوب می‌شود.

 

مرد فرانسوی روی نیمکت بورکینافاسو

هدایت تیم ملی بورکینافاسو بر عهده هوبرت ولود، سرمربی 64 ساله فرانسوی است که از آوریل 2022 تاکنون هدایت این تیم را بر عهده دارد. او از سال 1990 وارد عرصه مربیگری شده و سابقه هدایت تیم‌هایی چون کلرمونت، سرتیل، (USM) الجر الجزایر، ساحل تونس، مازمبه کنگو. الکویت کویت و تیم‌های ملی توگو و سودان را در کارنامه دارد. مرد فرانسوی 2 بار همراه با تیم‌های وفاق سطیف و ساحل قهرمان لیگ الجزایر شده و به همراه مازمبه کنگو قهرمانی سوپرجام آفریقا را هم کسب کرده است.

 

ولود تاکنون 13 بار روی نیمکت تیم ملی بورکینافاسو نشسته و موفق به کسب 7 برد و 5 تساوی شده و 2 بار هم تن به شکست داده است.

 

ستاره بوندسلیگایی در ترکیب رقیب تیم ملی

مجموع ارزش بازیکنان تیم ملی بورکینافاسو در سایت ترانسفرمارکت 99 میلیون یورو است که تقریبا 2 برابر لیست 51 میلیون یورویی تیم ملی ایران ارزش دارد. ارزشمندترین بازیکن تیم ملی بورکینافاسو ادموند تاپسوبا، مدافع 24 ساله بایرلورکوزن است که این فصل در بوندسلیگا عملکرد درخشانی داشته و در صدرنشینی این تیم نقشی کلیدی ایفا کرده است.

 

دانگو اوآتارا، وینگر 21 ساله بورنموث انگلیس هم یکی دیگر از ستارگان ترکیب بورکینافاسو محسوب می‌شود که سال 2023 از لورینت راهی این تیم شده و 20 میلیون یورو ارزش دارد. برتراند ترائوره بازیکن سابق چلسی و لیون که اکنون در استون‌ویلا حضور دارد هم یکی دیگر از بازیکنان مطرح رقیب جمعه تیم ملی است که البته اخیرا مصدوم بوده و به تازگی شرایط مصدومیت را به‌دست آورده است.

 

دیگر مهره تاثیرگذار و مطرح ترکیب بورکینافاسو، عیسی کابوره، مدافع راست 24 ساله تیم لوتون انگلیس است که ابه صورت قرضی از مارسی فرانسه راهی لیگ برتر شده است.

57 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا