آخرین مطلباخبارمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

آغاز طوفانی هفته جدید فوتبال آلمان؛ جدال بزرگان در آلیانز

بایرن مونیخ و بایرلورکوزن امشب در مهم‌ترین مسابقه هفته چهارم بوندسلیگا به مصاف هم می‌روند.

تعطیلات مربوط به بازی‌های ملی به پایان رسیده و امشب فوتبال باشگاهی اروپا با یک نبرد جذاب در لیگ آلمان از سر گرفته می‌شود. در چارچوب چهارمین هفته از رقابت‌های فصل جدید بوندس لیگای یک آلمان، از ساعت ۲۲:۰۰ امشب ۲ تیم بایرن مونیخ و بایرلورکوزن در ورزشگاه آلیانز به مصاف هم می‌روند تا حداقل یکی از این ۲ تیم رکورد صددرصد پیروزی خود در ابتدای فصل را از دست بدهد. هم بایرن مونیخ و هم بایرلورکوزن در هر ۳ مسابقه نخست خود در رقابت‌های لیگ به پیروزی رسیده‌اند و باید دید قهرمان هر ۱۱ دوره اخیر لیگ آلمان در مقابل احتمالاً تنها رقیب خود در راه فتح مجدد بوندس لیگا چه عملکردی بروز خواهد داد.

 

تیمی که هنوز جا برای کار دارد

با وجود تقویت نسبی در پنجره تابستانی نقل و انتقالات و خرید هری کین، اسطوره گلزن تاتنهام هاتسپر و تیم ملی انگلیس که یک خرید موفق به نظر می‌رسد، همچنان ابهاماتی در مورد توانایی توماس توخل برای مدیریت و راهبری تیمی در حد بایرن مونیخ در ذهن جامعه هوادارای تیم وجود دارد. بایرن در هر ۳ مسابقه نخست فصل به پیروزی رسیده اما گیر افتادن در گرداب تدافعی مونشن گلادباخ در آخرین مسابقه قبل از تعطیلات ملی نگران‌کننده به نظر می‌رسید. ۲۳ شوت باواریایی‌ها در بروسیا پارک راهی به دروازه موریتس نیکولاس نیافت و آنها در نهایت با ضربه سر دیرهنگام ماتیاس تل، فرشته نجات جوان تیم به ۳ امتیاز دست یافتند. در آستانه آغاز دور گروهی رقابت‌های فصل جدید لیگ قهرمانان اروپا باید دید توماس توخل چگونه با مصدومیت تدریجی مهره‌هایش کنار می‌آید.

 

شروع رویایی شورازروتن

بایر لورکوزن بعد از فصل ۰۴-۲۰۰۳ و ۱۴-۲۰۱۳ برای سومین بار در تاریخ خود لیگ را با ۳ پیروزی آغاز کرده ‌و ژابی آلونسو با ارائه عملکرد تهاجمی بی‌نظیر این آمار را به ثبت رسانده. هیچ باشگاه دیگری در رقابت‌های این فصل به اندازه لورکوزن (۱۱) موفق به گلزنی نشده و همچنین خود این تیم در تاریخ خود هرگز به این تعداد گل در ۳ مسابقه نخست دست نیافته بود. از آخرین افتخار معتبر لورکوزن که در جام حذفی ۹۳-۱۹۹۲ به دست آمد، حالا ۳۱ سال گذشته اما در صورت گذر از سد بایرن مونیخ در مسابقه امشب، هواداران به یک فصل داغ، جذاب و توأم با رقابت امیدوار خواهند بود.

گروه نرم افزاری ماهور

 

مهاجم آتش به اختیار

ویکتور بونیفاس، یکی از مهره‌های تهاجمی خطرناک نسل جدید فوتبال نیجریه در نوک خط حمله لورکوزن برای خود آقایی می‌کند. مصدومیت پاتریک شیک در اکثر بازی‌های فصل گذشته، باعث شد قوت هجومی سرخ و سیاه‌ها کاهش پیدا کند و بازی فلورین ویرتز و آمینه عدلی در جایگاه ۹ کاذب پاسخگوی نیاز تیم نبود. حداقل در ۲ دهه گذشته که این آمار ثبت می‌شود، تنها ۳ بازیکن موفق به تأثیرگذاری مستقیم روی حداقل ۶ گل در ۳ مسابقه نخست خود در لیگ آلمان شده‌اند؛ پاکو آلکاسر، ارلینگ هالند و ویکتور بونیفاس. او در این فصل ۲۱ بار توپ را به سمت دروازه رقبا شلیک کرده و با اختلاف برترین رکورد کل لیگ به حساب می‌آید. رده دوم با ۱۴ شوت در اختیار هری کین، گلزن بالفطره حاضر در ترکیب رقیب امشب بایرلورکوزن است.

ترکیب آشنای بایرن

توماس توخل برای مسابقه امشب همچنان مانوئل نویر را به همراه نخواهد داشت و از حضور رافائل گوئررو و جمال موسیالا، زننده گل منجر به قهرمانی و بهترین بازیکن بایرن در فصل گذشته، بی‌بهره است. سرمربی سابق چلسی و قهرمان فصل ۲۱-۲۰۲۰ رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا تغییر زیادی در ترکیب تیمش مقابل گلادباخ نخواهد داد و احتمالاً با همان سیستم ۱-۳-۲-۴ به میدان خواهد آمد. در قلب دفاع کیم مین جائه، خرید تابستانی و ماتیاس دلیخت حضور دارند و مزروعی و دیویس را در ۲ طرف خود خواهند دید. گورتزکا و کیمیش در مقابل خط دفاعی جا می گیرند و سانه و کومان ۲ طرف خط تهاجم را در اختیار خواهند داشت؛ در حالی که توماس مولر پشت سر هری کین به سمت دروازه رقیب یورش می‌برد. بایرن در هر ۳۳ مسابقه خانگی اخیر خود در لیگ آلمان به گل رسیده و باید دید هری کین بعد از ناکامی در گلزنی مقابل گلادباخ و اثر مستقیم روی ۲ گل در تعطیلات ملی چه چیزهایی برای عرضه خواهد داشت.

49 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا