آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

آغاز فصل جدید لیگ قهرمانان اروپا؛ هیجان فوتبال در نقطه جوش

بعد از دیدار افتتاحیه بین میلان و نیوکاسل، منچسترسیتی فصل دفاع از عنوان قهرمانی را آغاز خواهد کرد.

رقابت‌های فصل ۲۴-۲۰۲۳ لیگ قهرمانان اروپا امشب با برگزاری ۸ مسابقه از گروه‌های پنجم تا هشتم آغاز می‌شود و بار دیگر شب‌های داغ سه‌شنبه و چهارشنبه به تقویم هفتگی فوتبالدوستان جهان اضافه خواهد شد. در حالی که رقابت‌های فصل گذشته با افول تیم‌های اسپانیایی و آلمانی، اوج‌گیری نمایندگان سری آ و قهرمانی تاریخی منچسترسیتی در ورزشگاه المپیک آتاتورک استانبول به پایان رسید، باید دید قدرت‌های سنتی فوتبال در قاره سبز در چه وضعیتی مهیای آغاز فصل جدید خواهند شد. حتی در سال‌هایی که فوتبال بیشتر از هر زمان دیگر با ناپاکی‌های حاصل از فساد، قدرت‌طلبی، نابرابری، تمامیت‌خواهی، ورزش‌شویی و تبلیغات سیاسی آمیخته شده، باز هم می‌توان در دل مستطیل سبز، انعکاسِ جنبه‌های مثبت زندگی فردی و اجتماعی انسان‌ها را به نظاره نشست. ما آغاز لیگ قهرمانان اروپا را در آخرین سال برگزاری آن با روش و ساختار فعلی جشن می‌گیریم. این عالی‌ترین و مهیج‌ترین رقابت باشگاهی بین‌المللی است که از راه رسیده.

 

افتتاحیه داغ در گروه مرگ

۲۰:۱۵؛ میلان – نیوکاسل

رقابت‌های فصل جدید لیگ قهرمانان اروپا از ساعت ۲۰:۱۵ امشب با برگزاری ۲ مسابقه آغاز می‌شود که طی آن میلان در ورزشگاه سن سیرو میزبان نیوکاسل یونایتد خواهد بود. این همان ورزشگاهی است که روسونری ۳ روز قبل تحقیر ۵گله مقابل اینتر را تجربه کرد و پیولی با خاطره‌ای بد به مصاف رقبایش در یکی از دشوارترین گروه‌های تاریخ لیگ قهرمانان اروپا خواهد رفت. این مسابقه جشن بازگشت کلاغ‌ها به فوتبال اروپا بعد از یک دهه خواهد بود و روز تجدید دیدار میلانی‌ها با ساندرو تونالی. پیولی گفته: «تونالی و دوناروما تا وقتی اینجا بودند با تمام توان به من کمک کردند. اوقات خوبی کنار هم داشتیم و از دیدار دوباره با آنها خوشحالم.»

 

گروه نرم افزاری ماهور

در جست‌وجوی جام دور از دسترس

۲۲:۳۰؛ پاری‌سن ژرمن – دورتموند

 

پاری‌سن ژرمن در حالی که نیمار و لیونل مسی، ۲ ستاره اصلی فصل گذشته‌اش را راهی ۲ قاره متفاوت کرده و طی پنجره تابستانی نقل و انتقالات امسال در آستانه از دست دادن کیلیان امباپه قرار داشت، حالا با تیمی متفاوت و همزمان با لغزش در لیگ داخلی، برای رسیدن به نخستین قهرمانی اروپایی تلاش خواهد کرد. مسابقه امشب مقابل دورتموند یادآور خاطرات پاریسی‌ها در فصل ۲۰-۲۰۱۹ است که زیر نظر توماس توخل با عبور از سد زنبورها نخستین گام را در راه نخستین صعود به فینال لیگ قهرمانان برداشتند‌. مارکینیوش می‌گوید: «حریف ما می‌داند آمدن به پارک دپرنس و بازی در آنجا کار دشواری خواهد بود. برگزاری بازی‌های بزرگ بخشی از زیبایی این ورزش و این تورنمنت است.»

حریفی آسان برای قهرمان

۲۰:۱۵؛ یانگ بویز – لایپزیش

۲۲:۳۰؛ منچسترسیتی – ستاره سرخ

 

شاگردان پپ گواردیولا در منچسترسیتی فصل دفاع از قهرمانی به یاد ماندنی سال گذشته را در گروهی نسبتاً آسان آغاز خواهند کرد. ارلینگ هالند که فصل گذشته با ۱۲ گل بهترین گلزن این رقابت‌ها بود و عنوان مرد سال فوتبال اروپا را از آن خود کرد، خطری جدی در مقابل دروازه ستاره سرخ بلگراد خواهد بود. گواردیولا قبل از مسابقه گفت در طول فصل فرصت استراحت به هالند نخواهد داد؛ بازیکنی که سریع‌تر از هر بازیکن دیگر به رکورد ۳۵ گل زده در لیگ قهرمانان اروپا دست یافته. در دیگر دیدار این گروه از ساعت ۲۰:۱۵ یانگ بویز میزبان لایپزیش خواهد بود. فابین لوستن‌برگر، کاپیتان یانگ بویز بعد از ۱۲ سال حضور در فوتبال آلمان به باشگاه سوئیسی پیوسته و خطر اصلی تیم میزبان در مسابقه امشب است.

 

بارسا و فراموشی خاطرات تلخ پیشین

۲۲:۳۰؛ بارسلونا – آنتورپ

۲۲:۳۰؛ شاختار دونتسک – پورتو

 

آبی اناری‌ها از فصل ۰۲-۲۰۰۱ به بعد ۲ دهه متوالی یکسره قادر به صعود از دور گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا شده بودند اما این سنت ۲ فصل متوالی با قرارگیری در گروه‌های دشوار قطع شده. این بار اما با تقویت تیم و همگروهی با رقبای آسان‌تر، کار ژاوی هرناندز برای فرار از سه‌گانه نخواستنی سقوط و دستیابی به مرحله حذفی، هموار به نظر می‌رسد. بلوگرانا امشب در نخستین مسابقه اروپایی آنتورپ، مهیای میزبانی از این تیم خواهد بود. تقابل ژاوی با مارک فن بومل از این نظر جذاب است که این 2 در کنار هم با غلبه بر آرسنال در فینال دراماتیک ۲۰۰۶، قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا را با بارسلونا جشن گرفتند. در دیگر دیدار این گروه، شاختار دونتسک میزبان اوکراین خواهد بود. شاختار در هیچ یک از ۶ مسابقه قبلی خود مقابل یاران مهدی طارمی به پیروزی نرسیده و در این فصل برای فرار از ششمین حذف متوالی از دور گروهی تلاش خواهد کرد. پاتریک فن لیوون، سرمربی قهرمان لیگ اوکراین می‌گوید: «بارسا و پورتو احتمالاً مدعیان اصلی صعود از این گروه خواهند بود و این موضوع تمرکز و انرژی زیادی از بازیکنان ما می‌طلبد. همه تیم‌ها می‌خواهند فوتبال بازی کنند و ما باید قدر فرصت‌هایمان را بدانیم.»

 

خاطرات خوش سیمئونه با لاتزیو

۲۲:۳۰؛ لاتزیو – اتلتیکو مادرید

۲۲:۳۰؛ فاینورد – سلتیک

 

اتلتیکو مادرید در شرایطی امشب به خانه لاتزیو می‌رود که سرمربی آرژانتینی این تیم خاطرات شیرین زیادی با پایتخت‌‌نشینان ایتالیا دارد. سیمئونه در فصل ۰۰-۱۹۹۹ با پیراهن لاتزیو موفق به قهرمانی دوگانه داخلی لیگ و جام حذفی شد و ۱۲ سال بعد در نخستین مسابقه اروپایی خود روی نیمکت اتلتیکو، پیروزی رفت و برگشت مقابل این تیم را جشن گرفت؛ فصلی که در نهایت با قهرمانی به یادماندنی سرخ و سفیدها در لیگ اروپا به پایان رسید. در ۶ مسابقه لاتزیو مقابل حریفان اسپانیایی جمعاً ۲۵ گل به ثمر رسیده. فاینورد در دیگر دیدار این گروه میزبان سلتیک خواهد بود. تکرار فینال فصل ۷۰-۱۹۶۹ جام باشگاه‌های اروپا در شرایطی برگزار می‌شود که فاینورد بعد از قهرمانی دراماتیک با گل دیرهنگام اووه کیندوال در آن مسابقه، هرگز در این رقابت‌ها مقابل حریفی اسکاتلندی به میدان نرفته.

61 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا