آخرین مطلباخبارمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

آغاز پسا بنزما با برد؛ بازگشت شیرین و پیروزی کهکشانی‌ها مقابل میلان

رئال مادرید در مسابقه‌ای دوستانه ۳ بر ۲ میلان را شکست داد.

در چارچوب رقابت‌های دوستانه پیش‌فصل در خاک آمریکا امروز شاگردان کارلو آنچلوتی در رئال مادرید به مصاف میلان رفتند که این مسابقه در نهایت با برتری ۳ بر ۲ کهکشانی‌ها به اتمام رسید. گل‌های فیاکو توموری و لوکا رومرو در نیمه نخست روسونری را با ۲ گل اختلاف به رختکن فرستاد اما در ادامه مسابقه اوضاع تغییر کرد و با ۲ گل پیاپی فدریکو والورده کار به تساوی کشیده‌ شد؛ پیش از آنکه رئال مادرید با شلیک دیرهنگام وینیسیوس جونیور برتری شیرین خود را قطعی کند. این نخستین مسابقه لوس بلانکوس بعد از قطعی شدن خروج کریم بنزما، برنده توپ‌ طلای سال گذشته فوتبال جهان به مقصد الاتحاد عربستان بود.

 

ترکیب جدید رئال

کارلو آنچلوتی در فاصله ۳ هفته مانده به آغاز رقابت‌های فصل جدید لالیگا در نخستین مسابقه دوستانه پیش‌فصل تیمش را در ورزشگاه «رزبول» با ترکیب ۲-۴-۴ لوزی به زمین فرستاد. جود بلینگام پشت سر خط تهاجم 2 نفره خوسلو و براهیم دیاس قرار گرفت؛ در حالی که ادواردو کاماوینگا و فده والورده جایگاه‌های شماره ۸ را در اختیار داشتند و تونی کروس تنها هافبک دفاعی بود.

بلینگام در نخستین مسابقه‌اش برای رئال عملکرد دلچسبی داشت و در طول نیمه اول با استفاده از سرعت بی‌نظیر و پاس‌های تک‌ضرب با کاماوینگا و والورده بارها ضمن نشان دادن مهارت‌های خود خط دفاع حریف را آزار داد.

گروه نرم افزاری ماهور

کاماوینگا با چند بار نفوذ به پشت دفاع میلان و تکل‌های مناسب هنگام دفاع بار دیگر عملکرد مناسب خود در هر ۲ جهت بازی را به رخ کشید. برنامه ابتدایی آنچلوتی این بود که به کمک لوکاس واسکس در نقش مدافع راست با حمله از این جناح روی محوطه جریمه حریف خطرساز ظاهر شود. براهیم دیاس و والورده در میانه زمین به دنبال ایجاد فضا برای او بودند؛ نقشه‌ای که بارها اجرا و به چندین پاس رو به عقب و ارسال از سمت راست منجر شد اما خبری از گل نبود. اقدامات دفاعی کروس عالی به نظر می‌رسید و بازی نزدیک او در کنار والورده و بلینگام در میانه‌های زمین راه نفوذ را بر هافبک‌های حریف می‌بست.

 

درخشش پولیشیچ

با وجود تسلط رئال مادرید در سرتاسر نیمه نخست، میلان با استفاده از از تک موقعیت‌ها پیش افتاد و پیش از شنیده شدن سوت پایان نیمه اول برتری را به ۲ گل رساند. کریستین پولیشیچ، خرید اصلی روسونری در پنجره تابستانی نقل و انتقالات امسال و سومین بازیکن آمریکایی تاریخ میلان عملکرد مناسبی در این مسابقه از خود به نمایش گذاشت و عمده حملات سرخ و سیاه‌ها از سمت چپ انجام می‌گرفت. نخستین گل میلان روی ارسال بازیکن سابق چلسی از روی نقطه کرنر و ضربه سر محکم فیاکو توموری به ثمر رسید.

پیش از آنکه نیمه اول به پایان برسد، لوکا رومرو، بازیکن تازه به میدان آمده میلان برتری را دوبرابر کرد. اشتباه خط دفاعی رئال مادرید در دفع توپ باعث شد بال ۱۸ ساله آرژانتینی پشت محوطه جریمه در موقعیت شوت‌زنی قرار بگیرد و شلیک پای چپ محکم او پشت سر آندری لونین به تور دروازه لوس بلانکوس لرزه انداخت. برتری ۲ گله میلان در نیمه اول در حالی بود که شاکردان پیولی در سراسر مسابقه تنها موفق به ثبت ۳ شوت در چارچوب شدند.

 

بازگشت باشکوه

رودریگو که در ابتدای نیمه دوم وارد زمین شد، یکی از مهره‌های موثر و پرسرعت رئال مادرید در این مسابقه بود. دریبل و ورود از سمت راست چیزی بود که در سال گذشته کمتر از او دیده بودیم. نفوذ مهاجم برزیلی به داخل محوطه جریمه حریف و ضربه فنی بیرون پای راست او با واکنش به موقع اسپورتیلو راهی به دروازه میلان پیدا نکرد اما رئال مادرید خیلی زود به گل تساوی رسید. کهکشانی‌ها نیمه دوم را با ۸ تعویض آغاز کرده بودند و علاوه بر رودریگو، وینیسیوس جونیور، لوکا مودریچ، اورلین شوامنی، فران گارسیا، داوید آلابا، آنتونی رودیگر و دنی کارواخال وارد مسابقه شدند. ازدحام در بین بازیکنان تهاجمی رئال مادرید باعث شد فرصت بازی به آردا گولر، خرید پر سر و صدای ترکیه‌ای نرسد. با وجود تعویض‌های گسترده، فدریکو والورده جریان مسابقه را یک‌تنه تغییر داد.

گل اول او در دقیقه ۵۷ با فرار سریع به زمین حریف و یک شلیک زمینی کاملاً مهارشدنی به ثمر رسید. اشتباه مرگبار اسپورتیلو، خرید جدید روسونری در مهار توپ منجر به چسبیدن توپ به تور دروازه میلان شد و تنها یک و نیم دقیقه بعد والورده کار را به برابری کشاند؛ این بار بعد از توپ‌گیری و با یک شلیک پشت محوطه دیدنی به گوشه سمت چپ دروازه. این پایان کار نبود و در غیاب کریم بنزما، وینیسیوس جونیور، بال تکنیکی برزیلی در دقایق پایانی کار را تکمیل کرد. فرار دیدنی او به پشت دفاع میلان با فریب سنگربان حریف و یک ضربه فنی کنترل شده به سمت چپ او همراه شد تا رئال مادرید در نخستین مسابقه دوستانه تابستان به پیروزی دست پیدا کند. رئالی‌ها بامداد پنج‌شنبه این هفته به مصاف منچستریونایتد می‌روند؛ در حالی که بارسلونا و یوونتوس رقبای هفته آینده کهکشانی‌ها خواهند بود. از سوی دیگر میلان صبح جمعه به مصاف یوونتوس می‌رود و ظهر سه‌شنبه هفته آینده رویاروی بارسلونا می‌ایستد.

60 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا