آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

انفجار هیجان در هفته آخر بوندس‌لیگا؛ آلمان آماده اتمام امپراتوری بایرن

عصر امروز رقابت در سرتاسر جدول بوندس‌لیگا به نقطه جوش می‌رسد.

هفته پایانی رقابت‌های بوندس لیگای آلمان عصر امروز با برگزاری ۹ مسابقه به صورت همزمان به اتمام می‌رسد که طی آن یکی از ۲ تیم دورتموند و بایرن مونیخ عنوان قهرمانی را از آن خود خواهد کرد.

 

قهرمان تمام لیگ‌های معتبر اروپایی عملاً پیش از این مشخص شده و بوندس لیگا که به تک قطبی تخطی‌ناپذیر بایرن در یک دهه گذشته شهرت داشت، تنها لیگ سطح اول اروپایی است که رقابت قهرمانی آن تا هفته آخر به طول می‌انجامد. مسابقات هفته سی و چهارم در شرایطی آغاز می‌شود که تنها سرنوشت ۲ رده از ۱۸ رده جدول از قبل مشخص شده و جنگ بر سر قهرمانی، سهمیه‌های اروپایی و رقابت برای بقا، باعث شده هیچ یک از ۹ مسابقه هفته آخر از هیجان خالی نباشد. امروز در آلمان خبری از مسابقه تشریفاتی نیست‌ هیجان ناب فوتبال تا آخرین ثانیه از تمام بازی‌ها ادامه خواهد داشت و باید دید در پایان چرخش‌ها و بازگشت‌ها و حادثه‌ها، جنون ۹۰ دقیقه‌ای فوتبال کدام تیم‌ها را به رستگاری می‌رساند.

 

برتری شیرین هفته گذشته لایپزیش در آلیانز آرنا مقابل بایرن مونیخ، علاوه بر سپردن سرنوشت قهرمانی به دستان ترزیچ، جایگاه این تیم در رده سوم جدول و صعود به دور گروهی رقابت‌های فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا را قطعی کرد. همچنین گل اشلوتربک در دقیقه ۹۴ مسابقه هفته گذشته مقابل هرتابرلین، حکم به سقوط پایتخت‌نشین‌ها و قطعی شدن رده آخر این تیم در جدول داد. با این حال سرنوشت ۱۶ جایگاه دیگر لیگ هنوز مشخص نیست. ۲ تیم بر سر قهرمانی می‌جنگند، ۲ تیم بر سر آخرین سهمیه باقی‌مانده لیگ قهرمانان اروپا به رقابت می‌پردازند. جدالی سه‌جانبه بر سر ۲ سهمیه اروپایی بر جای مانده شکل خواهد گرفت و ۴ تیم برای فرار از خطر جدی سقوط به میدان خواهند آمد. از ساعت ۱۷:۰۰ امروز بوندس لیگا به نقطه جوش می‌رسد.

گروه نرم افزاری ماهور

 

آخرین جرعه جام 

در آستانه تعطیلات زمستانی بوندس لیگا، دورتموند با ۹ امتیاز اختلاف نسبت به بایرن حتی در خواب هم به قهرمانی لیگ فکر نمی‌کرد اما دست سرنوشت، آنها را در صدر جدول و با ۲ امتیاز اختلاف نسبت به باواریایی‌ها به هفته آخر بوندس لیگا می‌فرستد. تکلیف قهرمانی فصل پر تب و تاب و مهیج لیگ آلمان بعد از چرخش‌ها و تغییرات فراوان در صدر جدول، عصر امروز بالاخره مشخص می‌شود. فرایبورگ یک هفته، یونیون برلین ۷ هفته و بایرن مونیخ ۲۲ هفته رده اول جدول را در اختیار داشتند اما در انتهای ماراتن سنگین رقابت، این شاگردان ادین ترزیچ در دورتموند هستند که با تنها ۳ هفته صدرنشینی در آستانه قهرمانی لیگ قرار گرفته‌اند. این ممکن است سی و سومین قهرمانی بایرن در بوندس لیگا باشد و ممکن است نهمین قهرمانی زنبورها را در پیش داشته‌ باشیم. درست زمانی که باواریایی‌ها را در ۲ قدمی جام می‌دیدیم، نمایش تأثیرگذار لشکر جنگجوی لایپزیش با کسب برتری ۳ بر یک مقابل بایرن، همه‌چیز را تغییر داد و حالا این توماس توخل است که باید برای اما و اگرهای نامحتمل رویاپردازی کند. با توجه به اختلاف ۲ امتیازی در صدر جدول، شکست یا تساوی بایرن مونیخ در خانه کلن، دورتموند را با کسب هر نتیجه‌ای به قهرمانی خواهد رساند. اختلاف تفاضل گل اما به گونه‌ای است که در صورت پیروزی بایرن در ورزشگاه مرسدس بنز آرنا، تساوی خانگی برای شاگردان ترزیچ کارگشا نخواهد بود و آنها تنها در صورت پیروزی مقابل ماینتس به عنوان قهرمانی دست پیدا می‌کنند. دورتموند فرصتی را به دست آورده که ۱۱ سال تمام در انتظار آن بود و از دست دادن این فرصت، زنبورها را به عنوان یک تیم یکسره بازنده در خاطر هواداران فوتبال باقی خواهد گذشت.

۱- دورتموند ۷۰ امتیاز

۲- بایرن مونیخ ۶۸ امتیاز 

۱۷:۰۰ کلن – بایرن مونیخ

۱۷:۰۰ دورتموند – ماینتس

 

نزدیک‌ترین رقابت ممکن 

صعود دورتموند، بایرن مونیخ و لایپزیش به دور گروهی لیگ قهرمانان اروپا قطعی شده اما رقابت بر سر آخرین سهمیه باقی‌مانده بوندس لیگا بین فرایبورگ و یونیون برلین با قدرت ادامه دارد. هر ۲ تیم با تحمل ۲ شکست در ۳ مسابقه اخیر، فرصت‌های مسلم برای کسب سهمیه اروپایی را از دست دادند و حالا با امتیاز برابر و تفاضل گل نسبتاً نزدیک به دور آخر رقابت می‌رسند. شاگردان اورس فیشر در تیم پایتخت آلمان به لطف تفاضل گل بهتر در رده چهارم قرار گرفته‌اند اما عملکردی شبیه شکست هفته گذشته مقابل هوفنهایم، رویاهای تیم برای نخستین حضور در لیگ قهرمانان را نقش بر آب خواهد کرد؛ مسابقه‌ای که با ۳ گل در وقت‌های تلف‌شده همراه بود و در نهایت با نتیجه ۴ بر ۲ به نفع هوفنهایم به پایان رسید تا آبی و سفیدها از خطر سقوط نجات پیدا کنند. ۲ هفته پیش مسابقه رودرروی این ۲ تیم با برتری ۴ بر ۲ به نفع برلینی‌ها به اتمام رسید و امروز با توجه به اختلاف تفاضل گل، برتری خانگی یونیون برلین مقابل وردر برمن برای قطعی کردن سهمیه کافی خواهد بود؛ مگر آنکه شاگردان کریستین استرایش با گلباران فرانکفورت در ورزشگاه دویچ بانک، اختلاف تفاضل گل را از بین ببرند.

۴- یونیون برلین ۵۹ امتیاز (۱۲+)

۵- فرایبورگ ۵۹ امتیاز (۸+) 

۱۷:۰۰ یونیون برلین – وردربرمن

۱۷:۰۰ فرانکفورت – فرایبورگ

 

سردار در آستانه صعود به لیگ اروپا 

یکی از ۲ تیم یونیون برلین و فرایبورگ که در جنگ بر سر سهمیه لیگ قهرمانان اروپا شکست بخورد، راهی لیگ اروپا خواهد شد و دیگر نماینده فوتبال آلمان در لیگ اروپا از بین لورکوزن، ولفسبورگ و فرانکفورت انتخاب می‌شود. عقاب‌های فرانکفورت به فینال جام حذفی آلمان راه یافته‌اند و در صورت پیروزی مقابل لایپزیش در مسابقه هفته آینده، فارغ از نتایج امروز به دومین و آخرین نماینده بوندس لیگا در رقابت‌های فصل آینده لیگ اروپا تبدیل خواهند شد. در صورت پیروزی لایپزیش اما سهمیه باقی‌مانده به تیم ششم لیگ می‌رسد و تیم هفتم به لیگ کنفرانس اروپا خواهد رسید. در حال حاضر لورکوزن با ۵۰ امتیاز در رده ششم قرار دارد و ولفسبورگ (۴۹) بالاتر از فرانکفورت در جایگاه هفتم جا گرفته. شاگردان ژابی آلونسو برای قطعی کردن رده ششم و سهمیه اروپایی، فارغ از نتایج همزمان به برتری در خانه بوخوم احتیاج دارند؛ تیمی که در بازی رفت با گل‌های تاپسوبا و هلوژک در بای آرنا تسلیم شد اما امروز برای فرار از سقوط خواهد جنگید. ولفسبورگ مقابل تیم حذف‌شده هرتا برلین کار ساده‌تری پیش رو دارد اما به دنبال شکست هفته گذشته مقابل فرایبورگ، سرنوشت شاگردان نیکو کواچ در اختیار خودشان نیست.

۶- لورکوزن ۵۰ امتیاز

۷- ولفسبورگ ۴۹ امتیاز

۸- فرانکفورت ۴۷ امتیاز

۱۷:۰۰ بوخوم – لورکوزن

۱۷:۰۰ ولفسبورگ – هرتا برلین

۱۷:۰۰ فرانکفورت – فرایبورگ

 

جنگ داغ بقا 

بازگشت هرتابرلین به سطح دوم بوندس لیگا هفته گذشته قطعی شد اما سرنوشت دیگر تیم سقوط کننده و همین‌طور تیم حاضر در پلی‌آف سقوط امروز مشخص می‌شود. در بوندس لیگای ۲ صعود دارمشتات قطعی شده و با پایان بازی‌های یکشنبه، احتمالاً هایدنهایم راهی بوندس لیگا می‌شود و هامبورگ مهیای مصاف با تیم شانزدهم جدول خواهد شد. در حال حاضر شالکه با ۳۱ امتیاز در موقعیت سقوط قرار گرفته و برای بقا در لیگ نیاز به کنار زدن یکی از ۲ تیم اشتوتگارت و آگزبورگ (۳۲) در هفته آخر خواهد داشت. تساوی دراماتیک شالکه مقابل فرانکفورت نتوانست این تیم را از ورطه بیرون بکشد چون شاگردان سباستین هوینس در اشتوتگارت با بازگشتی رویایی در خانه ماینتس به برتری ۴ بر یک دست یافته بودند. شالکه از ۴ مسابقه اخیر لیگ ۷ امتیاز کسب کرده و برای بقا نیازمند امتیازات بیشتر و لغزش یکی از ۲ تیم بوخوم و اشتوتگارت خواهد بود. پای آگزبورگ تنها در صورتی به رقابت باز می‌‌شود که هر دوی این تیم‌ها فردا به برتری مقابل حریفان برسند. مسابقات هفته آخر نیم فصل نخست، با تساوی اشتوتگارت و شکست ۲ تیم دیگر مقابل رقبای امروزشان به اتمام رسید.

 

۱۴- آگزبورگ ۳۴ امتیاز

۱۵- اشتوتگارت ۳۲ امتیاز (۱۲-)

۱۶- بوخوم ۳۲ امتیاز (۳۵-)

۱۷- شالکه ۳۱ امتیاز (۳۴-) 

۱۷:۰۰ شالکه – لایپزیش

۱۷:۰۰ بوخوم – لورکوزن

۱۷:۰۰ اشتوتگارت – هوفنهایم

53 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا