آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

آمار و ارقام شب پر اضطراب اولدترافورد؛ تداوم رکوردهای بی‌نظیر شیاطین سرخ

منچستریونایتد در هیچ یک از ۳۰ دیدار اخیر خانگی خود شکست نخورده است.

آخرین مسابقه هفته نخست رقابت‌های فصل جدید لیگ برتر انگلیس با برتری میلی‌متری و دشوار منچستر یونایتد مقابل ولورهمپتون به پایان رسید. در حالی که قبل از آغاز فصل از ولورهمپتون به عنوان یکی از ضعیف‌ترین تیم‌های فصل جاری یاد می‌شد، شاگردان گری اونیل با بازی دلیرانه خود در خانه حریف، چشم‌ها را خیره کردند. حملات گرگ‌ها در نیمه دوم شدت گرفت و دروازه اونانا بعد از به ثمر رسیدن گل برتری یونایتد به شکل جنون‌آمیزی بارها تهدید شد. با این حال مقاومت سنگربان سابق اینتر که با اختلاف بهترین بازیکن تیمش بود، مانع دستیابی تیم میهمان به گل تساوی شد تا ضربه سر به موقع رافائل واران که روی ارسال آرون فن بیساکا از فاصله نزدیک انجام شد در حضور هواداران نگران حاضر در ورزشگاه اولد ترافورد، حکم به برتری منچستر یونایتد و کسب ۳ امتیاز شیرینِ نخستین مسابقه فصل بدهد. ناهماهنگی دائمی، بی‌خطر بودن مهره‌های هجومی، ناکامی در خلق موقعیت و از دست دادن مکرر توپ مسلماً نشان از آشفتگی ذهنی و فنی تیم دارد؛ هرچند هنوز برای قضاوت در مورد دستپخت اریک تن هاخ در دومین فصل حضورش روی نیمکت طرف سرخ شهر منچستر خیلی زود است.

 

بازی برتر ولوز

عملکرد تهاجمی ولورهمپتون در این مسابقه به مراتب بهتر از میزبان نامدار بود. یاران ولوز در این مسابقه ۲۳ بار توپ را به سمت دروازه اونانا شلیک کردند.از این تعداد ۶ مورد در چارچوب دروازه قرار گرفت و اونانا را ناچار به واکنش کرد. در طرف دیگر اما بازیکنان یونایتد ۱۵ شوت و تنها ۳ شوت در چارچوب در کل مسابقه به ثبت رساندند. بررسی تعداد گل‌های مورد انتظار از شوت‌های بازیکنان ۲ تیم نشان می‌دهد امید گل ولورهمپتون ۲.۲۷ بوده؛ در حالی که این آمار برای شاگردان اریک تن هاخ از ۱.۴۶ بالاتر نمی‌رود. در واقع در مسابقه‌ای شبیه به این، تیمی که در جایگاه ولورهمپتون قرار دارد به طور میانگین ۲.۲۷ گل به ثمر می‌رساند اما گری اونیل تئاتر رویاها را با کابوس شکست ناسزاوارانه ترک کرد.

 

بهترین شروع‌کنندگان

منچستر یونایتد به رکورد فوق‌العاده پیروزی در هفته اول ۲۱ فصل مختلف در تاریخ رقابت‌های لیگ برتر انگلیس رسید که از هر تیم دیگری بیشتر است. تن هاخ سال گذشته کارش را با شکست خانگی مقابل برایتون آغاز کرد اما این بار به هر نحو ممکن از مهلکه گریخت.

گروه نرم افزاری ماهور

 

رکورد منفی ۳ دهه‌ای

ولورهمپتون برای سومین فصل متوالی لیگ را با شکست آغاز کرد. این اتفاق ناگوار آخرین بار در حد فاصل فصل ۸۹-۱۹۸۸ و ۹۱-۱۹۹۰ رخ داده بود و تاریخ برای گرگ‌ها بعد از ۳۳ سال بار دیگر تکرار شد.

 

روند خانگی فوق‌العاده

منچستر یونایتد بعد از شکست خانگی تلخ مقابل برایتون در هفته اول فصل گذشته لیگ برتر در هیچ یک از مسابقات خانگی خود در لیگ شکست نخورده و در ۱۹ مسابقه متوالی لیگ در اولد ترافورد به ۱۶ پیروزی و ۳ تساوی رسیده. یونایتد حالا هر ۷ مسابقه خانگی اخیر خود را با برد پشت سر گذاشته و یک پیروزی دیگر می‌تواند بهترین روند خانگی ۶ سال اخیر باشگاه را رقم بزند. یونایتد همچنین در هیچ یک از ۳۰ مسابقه خانگی اخیر خود در تمام رقابت‌ها شکست نخورده.

اولین پاس گل فن بیساکا

آرون فن بیساکا در چهل و یکمین مسابقه خود در لیگ برتر موفق شد پاس منجر به گل رافائل واران را به نام خود به ثبت برساند. این نخستین تأثیرگذاری مدافع راست ۲۵ ساله روی یک گل لیگ برتری بود.

 

برگه سفید میسن مانت

هافبک سابق چلسی در نخستین مسابقه‌اش برای باشگاه جدید عملکرد غم‌انگیزی به جا گذاشت و خیلی زود تعویض شد. مانت بازی را با صفر گل، صفر پاس گل، صفر ارسال توپ، صفر موقعیت ایجاد شده، صفر تکل موفق و صفر دوئل هوایی موفق به پایان رساند. تنها نقطه مثبت کارنامه او ۷ بار توپ‌گیری از بازیکنان حریف بود.

 

۹ مسابقه بدون برد

ولورهمپتون در هیچ‌یک از ۹ مسابقه اخیر خارج از خانه خود در لیگ برتر به پیروزی نرسیده و آمار ۲ تساوی و ۶ شکست برای این تیم به ثبت رسیده. گرگ‌ها در هر ۵ دیدار خارج از خانه لیگ برتری خود با نتیجه مجموع ۱۶ بر یک شکست خورده‌اند.

 

برتری عجیب در دوئل‌ها

بررسی عملکرد نبردهای تن به تن مسابقه نشان می‌دهد شاگردان اونیل در زمین و هوا یکسره در حال شکست یاران رودرروی خود از تیم مقابل بوده‌اند. بیش از ۶۱ درصد نبردهای تن به تن با برتری یاران ولوز به اتمام رسید، در حالی که این سلطه در نبردهای هوایی به ۷۰.۸ درصد می‌رسید.

 

ارسال‌های ناکام

بازیکنان منچستر یونایتد در این مسابقه مجموعاً ۱۶ بار توپ را روی دروازه حریف ارسال کردند. از این تعداد تنها ۲ مورد به بازیکنان خودی رسید و البته یک مورد به گل تبدیل شد. از دست رفتن ۸۷.۵ درصد ارسال‌های شاگردان تن هاخ در حالی است که ۴۳.۵ درصد از ارسال‌های تیم مقابل به بازیکنان خودی رسیده بود.

 

گرگ‌های آتش‌بار

دروازه منچستر یونایتد در مقابل ولورهمپتون با ۲۳ شوت تهدید شد. در تمام طول فصل گذشته تنها آرسنال با شلیک ۲۵ شوت در ورزشگاه امارات عملکرد بهتری به جا گذاشته بود.

 

شب خاموش فرناندز و رشفورد

عملکرد ضعیف برونو فرناندز و مارکوس رشفورد در حالی بود که از این ۲ به عنوان پرامیدترین مهره‌های تهاجمی تیم تن‌هاخ یاد می‌شد. فرناندز در هر ۳ مسابقه رسمی قبلی خود برای یونایتد موفق به گلزنی شده بود و رشفورد با آمار محشر ۲۰ گل خانگی در رقابت‌های خانگی فصل گذشته پا به این بازی گذاشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا