آخرین مطلباخبارمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

احتمال خداحافظی با ساوت‌گیت بعد از یورو؛ رویای پپ!

اتحادیه فوتبال انگلیس قصد دارد بعد از یورو به سراغ مربی دیگری برود.

گرت ساوت گیت در دوران مربیگری برای انگلیس، روزهای نسبتا خوبی برای سه‌شیر رقم زده. او از زمان روی کار آمدن در سال 2016 تا اینجای کار، توانسته به نیمه‌نهایی جام جهانی 2018 راه پیدا کند و همچنین فینالیست یورو 2020 باشد اما انگلیسی‌ها تشنه‌ کسب جام هستند و در جست‌وجوی مربی بهتر به هرجایی سر خواهند زد.

 

همراه ساوت گیت تا پایان قرارداد

گفته می‌شد بعد از جام جهانی، اتحادیه قصد داشت ساوت گیت را اخراج کند اما در نهایت تصمیم به ادامه‌ همکاری تا پایان قرارداد گرفته شد. مشخص شده جان مک‌درموت، مدیر فنی اتحادیه فوتبال انگلیس با دیگر مدیران و همکارانش ملاقات‌هایی برای جانشینی ساوتگیت قبل و بعد از جام جهانی داشته‌اند. آنها برای این پست در نگاه اول ادی هاو را در نظر گرفته بودند که او مشغول کار با نیوکاسل بود. گزینه‌ بعدی اتحادیه، گراهام پاتر نام داشت اما او هم به تازگی در چلسی مشغول شده بود. آنها گزینه‌های دیگری مانند راجرز سرمربی وقت لسترسیتی و پوچتینوی در آن زمان بیکار را هم بررسی کردند اما در نهایت تصمیم به ادامه‌ همکاری تا پایان قرارداد با گرت ساوتگیت گرفتند.

 

پپ گواردیولا، رویایی محال یا گزینه‌ای در دسترس؟

تصمیم حال حاضر اتحادیه فوتبال انگلیس این است که تا بعد از یورو با ساوت گیت ادامه دهند و سپس برای جذب مربی جدید اقدام کنند. در حال حاضر هاو، پاتر، راجرز و پوچتینو هنوز میان گزینه‌ها هستند اما انگلیس رویایی دارد و می‌خواهد اوضاع را برای به خدمت گرفتن پپ گواردیولا بسنجد. البته رسیدن به این هدف بسیار سخت است.

گروه نرم افزاری ماهور

 

انگلیسی‌ها فکر می‌کنند اوضاع برای آنها بسیار مناسب خواهد بود. آنها با توجه به حمایت گواردیولا از استقلال کاتالونیا، رفتن او به تیم ملی اسپانیا را از نظر سیاسی انجام نشدنی می‌دانند و فکر می‌کنند پپ بعد از پایان قراردادش با سیتیزن‌ها، احتمالا خروج را ترجیح خواهد داد.

 

اوضاع برای به خدمت گرفتن پپ گواردیولا آنچنان خوب نیست. آنها اگر بخواهند پپ را به تیم بیاورند، بزرگ‌ترین مشکل قیمت قرارداد با او خواهد بود و با توجه به ضررهای مالی در دوران کووید، پرداخت مبلغ زیاد می‌تواند برای آنها غیرممکن باشد. همچنین خود پپ هیچ گاه احتمال تمدید قراردادش با منچسترسیتی را رد نکرده و بسیار بعید به نظر می‌رسد منچسترسیتی به سادگی از مربی فوق‌العاده‌اش دست بکشد. با تمام این تفاسیر، انگلیس برای چشیدن طعم جام‌های مختلف رویای بزرگی در سر دارد و هرچقدر هم این رویا دست‌نیافتنی باشد، نمی‌خواهد از تلاش برای رسیدن به آن دست بکشد.

52 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا