آخرین مطلباخبارمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

اردن ۲-۰ کره‌جنوبی؛ غول‌کش ها به فینال رسیدند

تیم ملی اردن با ارائه یک نمایش درخشان موفق به شگفتی‌سازی شد و با کسب پیروزی 2گله مقابل کره‌جنوبی به مرحله فینال جام ملت‌های آسیا 2023 راه یافت.

جام ملت‌های آسیا 2023 به مرحله نیمه‌نهایی رسید؛ آن‌هم در حالی‌که تیم‌های سرشناس قاره کهن از جمله استرالیا، عربستان و ژاپن نتوانستند به این مرحله برسند و 4 تیم اردن، کره‌جنوبی، قطر و اردن توانستند خود را به این مرحله برسانند. پیش از آنکه دوئل تیم‌های ملی ایران و قطر در مرحله نیمه‌نهایی به انجام برسد، طبق برنامه‌ریزی انجام شده از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا، امشب نخستین مسابقه از مرحله نیمه‌نهایی میان تیم‌های ملی اردن و کره‌جنوبی برگزار شد.

 

اردنی‌ها که در قامت شگفتی‌ساز جام ملت‌های آسیا 2023 کارشان را پیش می‌برند، در حالی برای نخستین‌بار توانستند به مرحله نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا برسند که در مرحله حذفی توانستند مقابل تیم‌های ملی عراق و تاجیکستان به پیروزی برسند. در طرف مقابل، کره‌ای‌ها مسیری دشوار را برای رسیدن به مرحله نیمه‌نهایی پشت سر گذاشتند؛ به‌طوری‌که آن‌ها مقابل تیم‌های ملی عربستان و استرالیا پیروز شدند و با کنار زدن 2 تیم مدعی، به جمع 4 تیم برتر قاره آسیا رسیدند. جالب آنکه این 2 تیم در مرحله گروهی هم مقابل هم قرار گرفته بودند که آن مسابقه با تساوی 2-2 به پایان رسیده بود.

 

شگفت‌انگیزان به فینال رسیدند!

محمد عبدالله حسن از امارات قضاوت نبرد حساس امشب بر برعهده داشت و 2 تیم از ساعت 18:30 به وقت تهران در ورزشگاه احمد بن علی کار خود را آغاز کردند؛ آن‌هم در حالی‌که بخش اعظمی از ورزشگاه در اختیار هواداران اردنی‌ها قرار داشت. شاگردان حسین عموته در تیم ملی اردن شروعی طوفانی در مسابقه امشب داشتند و به دنبال رسیدن به گل زودهنگام بودند که با وجود خلق موقعیت‌های خطرناک، نتوانستند به گل برتری برسند و ناکام در رسیدن به گل زودهنگام بودند تا بازی با تساوی بدون گل دنبال شود.

گروه نرم افزاری ماهور

 

شاگردان یورگن کلینزمن به مانند دیدارهای قبلی با مالکیت بر توپ‌ومیدان به دنبال خلق موقعیت گل بودند که سون هیونگ مین در دقیقه 19 موفق به گلزنی شد اما او در موقعیتی آفساید دروازه اردن را باز کرد و همین مسئله باعث شد تا گل کره‌ای‌ها مردود اعلام شود. در ادامه نمایش مالکانه کره‌ای‌ها، آن‌ها توانستند در دقیقه 29 یک ضربه پنالتی به‌دست آورند که بعد از بررسی صحنه به کمک (VAR)، داور مسابقه خطای مهاجم کره‌جنوبی را اعلام کرد تا پنالتی اعلام شده، رد شود و بازی ادامه پیدا کند.

 

لی جائه سونگ در دقیقه 32 بهترین فرصت گلزنی برای تیم ملی کره‌جنوبی را به‌دست آورد که ضربه سر دیدنی او به تیرک دروازه اردن برخورد کرد تا همچنان خبری از ردوبدل‌شدن گل نباشد! رفته‌رفته شاگردان حسین عموته برای رسیدن به گل برتری حملات پردامنه خود را آغاز کردند که درخشش جو هیون وو سد راه گلزنی یزن النعیمات در دقیقه 42 شد و در دقایق پایانی نیمه نخست هم تلاش اردنی‌ها بی‌ثمر بود تا بازی با تساوی بدون گل در نیمه اول به پایان برسد و 2 تیم بدون گل زده به رختکن بروند.

 

اردنی‌ها به مانند نیمه نخست، نیمه دوم را هم تهاجمی آغاز کردند و روی اشتباه خط دفاعی کره‌جنوبی، یزن النعیمات با یک ضربه چیپ دیدنی توانست در دقیقه 53 گل برتری اردنی‌ها را به‌ثمر برساند. جالب آنکه کره‌ای‌ها که در نیمه نخست بدون شوت در چارچوب کار خود را به پایان رسانده بودند، در نیمه دوم هم با کارهای تیمی به دنبال خلق موقعیت گلزنی بودند که تلاش‌شان بی‌ثمر بود. در دقیقه 60 از روی نقطه کرنر یک موقعیت خوب گلزنی برای کره‌ای‌ها به‌وجود آمد اما بازهم شاگردان کلینزمن در تهدید دروازه حریف ناموفق بودند! روی یک ضدحمله سرعتی، موسی التعمری با حرکت انفرادی و دیدنی خود توانست در دقیقه 66 اختلاف را به 2 گل برساند.

شاگردان کلینزمن بعد از دریافت گل دوم، در تلاش برای ثبت کامبک بودند اما عملکرد بی‌نقص دفاع چند لایه اردن اجازه خلق موقعیت جدی را به کره‌ای‌ها نداد. لی کانگ‌این در دقیقه 70 به دنبال گلزنی بود که شوت او با تک فوق‌العاده ابوحشیش برگشت داده شد. جالب آنکه در دقایق پایانی مسابقه، کره‌ای‌ها مالکیت توپ‌ومیدان را در اختیار داشتند اما خبری از خلق موقعیت جدی گلزنی نبود و با وجود اعلام 8 دقیقه وقت اضافی هم، نتیجه مسابقه تغییر نکرد تا شگفتی‌سازی اردنی‌ها در جام ملت‌های آسیا 2023 تکمیل شود و آن‌ها به مرحله فینال راه یابند.

 

تیم ملی اردن در حالی برای نخستین‌بار توانست به مرحله فینال جام ملت‌های آسیا 2023 صعود کند و شاگردان یورگن کلینزمن در تیم ملی کره‌جنوبی ناکام در فینالیست‌شدن بودند که امشب کره‌ای‌ها حتی یک شوت هم در چارچوب حریف نزدند! اردنی‌ها برای شناخت حریف خود در مرحله فینال، باید چشم‌انتظار برگزاری دوئل تیم‌های ملی ایران و قطر باشند؛ مسابقه‌ای که فردا (چهارشنبه) از ساعت 18:30 به وقت تهران به میزبانی ورزشگاه الثمامه برگزار خواهد شد. شاگردان عموته بعد از تاریخ‌سازی و رسیدن به مرحله فینال، باید روز شنبه بیست‌ویکم بهمن‌ماه در ورزشگاه لوسیل مسابقه خود در مرحله فینال را برگزار کنند.

10 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا