آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

اروپا لرزید: بازگشت نسخه ترسناک بارسلونا

بارسلونای ژاوی تنها به پنج هفته زمان نیاز داشت تا به اسپانیا و اروپا ثابت کند که به نسخه ترسناک و واقعی سال‌های گذشته خود برگشته است.

تنها پس از پنج هفته از لالیگا، خریدهای جدید تابستانی بارسلونا نشان داده اند که حساب کردن روی آن‌ها سودآور بوده است. به جز اینیگو مارتینز، که هنوز نتوانسته در ترکیب ثابت برای خود جای محکمی پیدا کند و در این راه البته مصدومیت او نیز دخیل بوده، دیگر بازیکنان جدید تبدیل به قهرمانان بارسا شده اند.

در بازی دیشب مقابل بتیس (5-0)، هر دو ژائو (فلیکس و کانسلو) اولین بازی خود را به عنوان شروع کننده انجام دادند و حضوری درخشان و نقشی غیرقابل انکار در پیروزی آبی و اناری ها داشتند. 

 

در گل اول، کانسلو نزدیک به میانه های توپ ربایی کرد و همان توپ در نهایت به فلیکس ختم شد که به پشت دروازه پس از دریافت پاس از اوریول رومئو، یکی دیگر از چهره های جدید، توانست گل نخست خود و بارسا را به ثمر برساند. شادی بعد از گل او نیز در نوع خود جالب بود. ستاره اسیر در اتلتیکو در اولین بازی خود به عنوان بازیکن ثابت در بارسا درخشید و گل زد.

گروه نرم افزاری ماهور

فلیکس در گل دوم نیز مشارکت داشت و اجازه داد توپ از بین پاهایش عبور کند تا یک پاس گل تماشایی برای لواندوفسکی فراهم شود. 

 

در پنجمین و آخرین گل بازی، ژائو کانسلو دوباره ظاهر شد و یک حرکت انفرادی باورنکردنی را با یک شوت تماشایی تمام کرد. به این ترتیب، مدافع کناری پرتغالی اولین گل خود را برای بارسلونا زد، درست مانند کاری که ژائو فلیکس در نیمه نخست انجام داده بود.

یکی از قابل توجه ترین خریدهای بارسا در بازار تابستان، ایلکای گوندوگان بوده است. اگرچه ستاره آلمانی به دلیل ناراحتی از ناحیه کمر مقابل بتیس از ابتدا به میدان نرفت (دقیقه 63 به جای رومئو وارد میدان شد)، اما پیش از این در بازی‌های قبلی بارسا در لالیگا با دو پاس گل درخشیده بود. یکی از پاس های او در دقایق پایانی بازی برابر کادیز به مقاومت حریف پایان داد و پدری توانست آن را گل کند.

از خریدهای جدید بارسا که بگذریم، باید به درخشش پدیده 16 ساله جدید بارسلونا یعنی لامین یامال، جوان‌ترین بازیکن تاریخ بارسا در لالیگا، نیز اشاره کرد که تاکنون دو پاس گل داده است. وینگر جوان اگرچه هنوز گلزنی نکرده، اما ثابت کرده است که یک فوتبالیست متفاوت در فاز تهاجمی تیم ژاوی است. درخشش و اعتماد به نفس او در پیروزی‌های بارسا در ابتدای فصل بسیار مهم بوده است.

بارسلونا با برد درخشان دیشب به صدر جدول رفت و حالا خود را مهیای پذیرایی از آنتورپ بلژیک در هفته اول لیگ قهرمانان می کند. بارسلونا خیلی زود چهره‌ای واقعی و ترسناک به خود گرفته و حالا ژاوی می خواهد نشان دهد که بارسا بر خلاف دو سال گذشته در اروپا نیز تیمی مدعی و وحشت‌آفرین دارد.

62 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا