آخرین مطلباخبارمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

ازبکستان ۲-۲ ایران؛ زنگ خطر در اولین محک جدی

کامبک ازبکستان در تاشکند، اجازه نداد بردهای پیاپی قلعه‌نویی روی نیمکت تیم ملی دو رقمی شوند.

ایران آخرین اردوی خود پیش از شروع جام ملت‌های آسیا را، با توقف مقابل ازبکستان به پایان رساند. ملی‌پوشان ایران در این مسابقه، شروعی طوفانی داشتند و با دو گل از حریف جلو افتادند اما نیمه دوم، ازبکستان توانست نتیجه را برگرداند. تیم ملی در 9 بازی گذشته خود با امیر قلعه‌نویی، پیروز شده بود و توقف مقابل ازبکستان این روند را به پایان رساند.

 

ترکیب ازبکستان

اوتکیر یوسوپوف، خاجی‌اکبر علیجانف، فرخ سیفی‌اف، عطابک شوکوروف، عادل‌جان خامروبکوف، استون ارونوف (از دقیقه 89: خوسانف)، الدور شاهمرادف، عمر اشمرادف، جلال‌الدین ماشاریپوف (از دقیقه 62: فیض الایف)، حسن‌الدین علی‌قل‌اف، رستم آشورماتوف (از دقیقه 82: ایگور سرگئیف)

 

سرمربی: سرکو کاتانچ

گروه نرم افزاری ماهور

 

ترکیب ایران

علیرضا بیرانوند، رامین رضاییان، شجاع خلیل‌زاده، محمدحسین کنعانی‌زادگان، میلاد محمدی (از دقیقه 4+90: احسان حاج صفی)، سعید عزت اللهی، سامان قدوس (از دقیقه 44: علی کریمی)، محمد محبی (از دقیقه 75: مهرداد محمدی)، مهدی ترابی (از دقیقه 4+90: رضا اسدی)، مهدی طارمی، سردار آزمون (از دقیقه 75: روزبه چشمی)

 

سرمربی: امیر قلعه‌نویی

 

نیمه اول، ایران نمایش بهتری از ازبکستان داشت. داور مسابقه در دقیقه 8، برخورد طارمی و اوتکیر یوسوپوف را پنالتی تشخیص نداد. فشار تیم ملی ادامه پیدا کرد و دقیقه 14، شوت رامین رضاییان و اشتباه دروازه‌بان ازبکستان، تیم ملی را به گل اول رساند. طارمی، دقیقه 38 بعد از توپ‌گیری و پاس عالی سامان قدوس، با یوسوپوف تک به تک شد و دروازه حریف را برای دومین بار باز کرد. ایران در نیمه اول، نمایشی کم‌اشتباه داشت و موقعیت چندانی به حریف نداد.

 

نیمه دوم، ازبکستان به بازی برگشت و فشار زیادی روی دروازه ایران آورد. در همان لحظات ابتدایی، شجاع خلیل‌زاده از روی خط دروازه، توپ را برگرداند و اجازه باز شدن دروازه تیم ملی را نداد. اشتباه علی کریمی در دفع توپ در دقیقه 52 اما، اورونف را با بیرانوند تک به تک کرد و یکی از گل‌ها جبران شد. ازبکستان با وجود مالکیت بیشتر ایران، همچنان موقعیت‌های خوبی ایجاد می‌کرد و چند بار، فرصت گل دوم را داشت. در نهایت، دقیقه 83 ازبکستان روی یک ضد حمله با سانتر دقیق اورونوف و ضربه تمام کننده ایگور سرگئیف به گل مساوی رسید. سرگئیف، یک دقیقه قبل از گلزنی وارد زمین شده بود.

 

بازی با ازبکستان پس از نمایش خوب تیم ملی در مسابقات گذشته، زنگ خطری جدی برای امیر قلعه‌نویی و تیمش بود. هشداری به موقع برای تیمی که قرار است چند ماه دیگر، در جام ملت‌ها شرکت کند و نباید در مسابقات حساس‌تر چنین لغزش‌هایی داشته باشد.

9 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا