آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

از حذف مهندس تا بازی تخریبی؛ چرا تراکتور – سپاهان جذاب نشد؟

دیدار تراکتور مقابل سپاهان خلاف انتظار اهالی فوتبال، جذاب از آب درنیامد و تماشاگران حاضر در ورزشگاه و بینندگان تلویزیونی شاهد موقعیت‌های زیادی نبودند.

تراکتور و سپاهان در شرایطی به مصاف هم رفتند که هر دو تیم فرم خوبی داشتند، همین موضوع نوید دیداری جذاب را می‌داد اما خلاف انتظار، نحوه بازی دو تیم باعث شد یک دیدار معمولی دیگر رقم بخورد.

 

حذف مهندس از جریان بازی

ریکاردو آلوز در هرتیمی باشد، باعث افزایش خلاقیت در کارهای هجومی می‌‌شود. یکی از وظایف خط هافبک سپاهان در این دیدار، تخریب بازی ریکاردو آلوز بود که موفق هم شد. حضور برایان دابو، بازیکن تنومند و محمد کریمی باعث شد ریکاردو آلوز تا حدودی از جریان بازی خارج شود و خلاف بازی های گذشته، مهندس تراکتور نتواند با ارسال پاس‌های کلیدی، بازیکنان هم‌تیمی را در موقعیت گلزنی قرار دهد.

 

همین اتفاق باعث شد مهدی حسینی آزادی عمل بیشتری داشته باشد و در زمین سپاهان توپ بگیرد. او در یک صحنه هم صاحب موقعیت گلزنی شد اما حسین پورحمیدی واکنش مناسبی به ضربه این بازیکن نشان داد و مانع باز شدن دروازه میزبان شد.

گروه نرم افزاری ماهور

 

نزدیکی خط دفاع و هافبک

خط دفاع و هافبک هر دو تیم، متفاوت از بازی‌های گذشته، نزدیک به هم کار را دنبال می‌کردند. اگر هافبک‌ها توپی لو می‌دادند، به علت نزدیکی خط دفاع، ضدحمله خطرناکی برای تیم رقیب شکل نمی‌گرفت. دست به عصا بودن هر دو تیم باعث شد مهاجمان کمتر صاحب موقعیت گلزنی شوند. نرخ امید به گل تراکتور و سپاهان به خوبی نشان می‌دهد اولویت پاکو خمس و ژوزه مورایس در این دیدار گل نخوردن و بعد رسیدن به گل بود. این نزدیکی باعث شد هنگامی که تراکتوری‌ها قصد بازی‌سازی از عقب زمین با توپ‌های بلند را داشتند، با سد هافبک‌های سپاهان و دو مدافع به نام‌های سیاوش یزدانی و محمد دانشگر روبرو شوند.

 

بازی حساس، جذاب نمی‌شود

جدول رده‌بندی لیگ برتر به گونه‌ای است که دیدار تیم‌های مدعی با یکدیگر معمولا جذاب ازآب درنمی‌آید. اختلاف کم امتیازات و وجود شانس قهرمانی برای هر چهار تیم استقلال، پرسپولیس، سپاهان و تراکتور سبب شده تیم‌ها با احتیاط کار خود را دنبال کنند و به‌جای شکست حریف مستقیم، اولویت خود را روی نباختن قرار دهند. آن‌ها در مرحله بعدی به از دست دادن امتیاز تیم‌های مقابل در دیدارهای دیگر دل خوش کرده‌اند. در نهایت دیداری که بسیاری فکر می‌کردند جذاب خواهد بود با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید تا برنده این مسابقه، استقلال و پرسپولیس و تا حدودی ملوان باشند.

60 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا