آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

مس رفسنجان ۱-۲ استقلال: تلخ‌ترین کامبک فصل برای آبی‌ها

آبی‌پوشان پایتخت با درخشش «مهدی قایدی» توانستند در رفسنجان مقابل مس به پیروزی برسند.

شاگردان ریکاردو سا پینتو روز گذشته در شرایطی عازم رفسنجان شدند که امیدشان به قهرمانی در لیگ بیست‌ودوم به حداقل رسیده بود و به دنبال ثبت یک پایان موفق در لیگ بیست‌ودوم بودند. استقلالی‌ها بعد از شکست در دربی و توقف خانگی مقابل صنعت‌نفت آبادان، امروز (جمعه) در رفسنجان در سودای آن بودند تا بتوانند مقابل مس جشن پیروزی بگیرند تا در صورت لغزش احتمالی پرسپولیس و سپاهان، امیدهای آبی‌ها برای قهرمانی در لیگ بیست‌ودوم دوباره زنده شود.

 

آبی‌پوشان پایتخت در شرایطی امروز به رفسنجان سفر کردند که مسی‌ها در 14 بازی قبلی خود در خانه تنها یک شکست را متحمل شده بودند و آن‌هم در دیدار هفته بیست‌وچهارم در دیدار جنجالی مقابل پرسپولیس بود. شاگردان محمد ربیعی در تیم مس رفسنجان برخلاف استقلال توانسته بودند در 2 بازی گذشته با امتیاز کامل از زمین مسابقه بیرون بیایند و در بازی امروز هم به دنبال تثبیت جایگاه خود در رتبه پنجم جدول بودند تا بتوانند در هفته پایانی در صورت لغزش تراکتور حتی جای این تیم در رتبه چهارم را هم بگیرند.

 

ترکیب مس رفسنجان

حامد لک، ایمان سلیمی، شاهین توکلی، جفرسون باهیا (از دقیقه 85: مجید نصیری)، حسن جعفری، مهدی ترکمان (از دقیقه 85: قائم اسلامی‌خواه)، مهرداد رضایی، مهدی حسینی، محسن آذرباد (از دقیقه 68: فرشید باقری)، فراز امامعلی (از دقیقه 85: امید لطیفی) و گادوین منشا (از دقیقه 55: لوسیانو پریرا)

گروه نرم افزاری ماهور

 

سرمربی: محمد ربیعی

 

ترکیب استقلال 

حسین حسینی، عارف غلامی، محمدحسین مرادمند، صالح حردانی (از دقیقه 65: محمد محبی)، جعفر سلمانی، زبیر نیک‌نفس، مهدی مهدی‌پور (از دقیقه 85: امید حامدی‌فر)، سعید مهری، مهدی قایدی (از دقیقه 89: آرمان رمضانی)، رضا میرزایی و امیرارسلان مطهری (از دقیقه 65: پیمان بابایی)

 

سرمربی: ریکاردو ساپینتو

 

محمد ربیعی بعد از برد 4گله مقابل ملوان بندرانزلی تصمیم گرفت تا به ترکیب برنده دست نزند و با همان نفرات قبلی نارنجی‌پوشان در مسابقه امروز وارد زمین شدند. ریکاردو سا پینتو هم با استراحت دادن به ستارگانی مثل روزبه چشمی و آرش رضاوند و خارج کردن نام رافائل سیلوا، محمد محبی و پیمان بابایی از ترکیب آبی‌ها، 5 تغییر در ترکیب اولیه استقلال نسبت به بازی گذشته ایجاد کرد تا محمدحسین مرادمند، زبیر نیک‌نفس، مهدی مهدی‌پور، رضا میرزایی و امیرارسلان مطهری امروز از ابتدا مقابل مس رفسنجان به میدان بروند.

 

مهدی سیدعلی از سوی کمیته داوران به عنوان مسابقه امروز انتخاب شده بود و دو تیم از ساعت 18 در در روز استقبال چشمگیر تماشاگران در ورزشگاه شهدای صنعت مس کار خود را آغاز کردند. آبی‌ها بازی را تهاجمی آغاز کردند و اولین موقعیت گلزنی نصیب مهدی قایدی شد که شوت ستاره ریزنقش آبی‌ها در دقیقه 4 توسط حامد لک برگشت داده شد. در نقطه مقابل شاگردان محمد ربیعی در تلاش برای خلق موقعیت روی دروازه استقلال بودند اما دومین موقعیت جدی مسابقه هم توسط استقلالی‌ها خلق شد که این‌بار ضربه امیرارسلان مطهری را حامد لک مهار کرد تا شاگردان سا پینتو در حسرت گل بمانند.

حسین حسینی در دقیقه 24 خروج اشتباهی از دروازه استقلال داشت و همین مسئله باعث شد تا ارسال محسن آذرباد به شکلی خطرناک از کنار دروازه آبی‌ها به بیرون برود. در ادامه حملات تیم مس رفسنجان، این‌بار آذرباد چارچوب دروازه استقلال را هدف قرار داد که شوت کاپیتان مسی‌ها توسط حسینی به کرنر فرستاده شد تا نتیجه بازی بدون گل مساوی باقی بماند. روی کرنر به‌دست آمده شاگردان ربیعی در آستانه رسیدن به گل قرار داشتند که ضربه سر جفرسون باهیا جایی در چارچوب دروازه استقلال نداشت.

 

استقلالی‌ها در دقایق پایانی نیمه نخست نمایش تهاجمی از خود نشان دادند اما فرصت‌سوزی امیرارسلان مطهری باعث شد تا دو موقعیت خوب گلزنی برای آبی‌ها از دست برود؛ ابتدا ضربه سر مطهری از کنار دروازه مس به بیرون رفت و در ادامه هم در موقعیتی دیگر، لک موفق به مهار ضربه سر مهاجم باتجربه استقلال شد. پیش از پایان نیمه نخست، یک صحنه مشکوک به خطای هند در محوطه جریمه مس رفسنجان رخ داد که داور اعتقادی به پنالتی نداشت تا نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان برسد.

 

شاگردان سا پینتو نیمه دوم را تهاجمی آغاز کردند و در اولین موقعیت، شوت مهدی مهدی‌پور در دقیقه 46 به تیرک دروازه مس رفسنجان برخورد کرد. در ادامه نیمه دوم، استقلالی‌ها به حملات خود روی دروازه مس رفسنجان ادامه دادند و در نقطه مقابل شاگردان ربیعی به دنبال آن بودند تا بتوانند روی ضدحملات خط دفاعی استقلال را غافلگیر کنند. دو تیم نمایش پایاپایی داشتند و در شرایطی که انتظار می‌رفت دو تیم برای رسیدن به گل تلاش کنند اما بازی بیشتر در میانه‌های زمین دنبال می‌شد و موقعیت جدی روی دروازه دو تیم خلق نشد.

 

مهدی قایدی در دقیقه 71 فرصت طلایی گلزنی به‌دست آورد که قدر حرکت فوق‌العاده محمد محبی را ندانست و ضربه عجیب قایدی از بالای دروازه حامد لک با اختلاف به بیرون رفت تا همچنان آبی‌ها ناکام در گلزنی باشند. مهدی حسینی در دقیقه 74 روی پاس فرشید باقری در محوطه جریمه استقلال صاحب موقعیت شد که اشتباه عجیب و فاحش حسین حسینی باعث شد تا ضربه مهدی حسینی وارد دروازه استقلال شود تا برخلاف جریان مسابقه، شاگردان محمد ربیعی به گل اول در مسابقه امروز دست پیدا کنند.

 

آبی‌ها که در سودای رسیدن به گل تساوی بودند خیلی زود موفق شدند جبران‌مافات کنند و روی ارسال مهدی مهدی‌پور در دقیقه 77، محمدحسین مرادمند توانست دروازه حامد لک را باز کند تا نتیجه بازی 1-1 مساوی شود. لوسیانو پریرا در دقیقه 80 با شوتی خطرناک دروازه استقلال را تهدید کرد اما در ادامه با حمله سرعتی آبی‌ها فرار انفجاری مهدی قایدی همراه شد که روی پاس قایدی در دهانه دروازه، محمد محبی موفق به گلزنی شد تا در دقیقه 81 کامبک شاگردان سا پینتو در رفسنجان تکمیل شود. محمد ربیعی بعد از دریافت گل دوم به سراغ تغییرات تهاجمی در ترکیب تیمش رفت اما نتیجه مسابقه تغییر نکرد و یک فرصت ایده‌آل گلزنی برای محمد محبی در واپسین ثانیه‌ها به وجود آمد که ستاره آبی‌ها موفق گلزنی نشد اما با این‌حال استقلال توانست در رفسنجان مقابل مس جشن پیروزی بگیرد.

 

استقلال با کسب 3 امتیاز در رفسنجان در جدول رده‌بندی 59 امتیازی شد تا شاگردان سا پینتو همچنان در رتبه سوم جدول باقی بمانند. مس رفسنجان هم با 46 امتیاز در جایگاه پنجم جدول ماند تا شاگردان محمد ربیعی با توجه به شکست در مسابقه امشب شانس رسیدن به جایگاه چهارم را در لیگ بیست‌ودوم از دست بدهند و برای حفظ موقعیت پنجم در هفته پایانی تلاش کنند. شاگردان سا پینتو در هفته سی‌ام و پایانی لیگ برتر، روز پنجشنبه بیست‌وهشتم اردیبهشت‌ماه در ورزشگاه آزادی تهران میزبان تیم تراکتور تبریز هستند و مس رفسنجان هم در دیداری بیرون از خانه باید در ورزشگاه انقلاب کرج به مصاف پیکان تهران برود.

58 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا