آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

استقلال ۴-۰ نساجی؛ همه‌چیز آماده دربی در فینال

استقلال با هدایت «ریکاردو ساپینتو» توانست در دیداری جذاب و تماشایی با 4 گل نساجی مازندران را شکست بدهد و به فینال جام حذفی راه پیدا کند.

جام حذفی فوتبال ایران به مرحله نیمه‌نهایی خود رسید و با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده از سوی سازمان لیگ، امروز (چهارشنبه) در اولین مسابقه از مرحله نیمه‌نهایی تیم‌های استقلال و نساجی مازندران مقابل هم صف‌آرایی کردند. دو تیمی که فصل گذشته در مرحله یک‌چهارم نهایی مقابل هم قرار گرفتند که در آن مقطع شاگردان ساکت الهامی در تیم نساجی موفق شدند در ضربات پنالتی در ورزشگاه آزادی مقابل تیم استقلال با هدایت فرهاد مجیدی به پیروزی برسند و در ادامه راه تا رسیدن به عنوان قهرمانی جام حذفی هم پیش رفتند.

 

استقلالی‌ها که فصل گذشته ناکام در شکست دادن نساجی در لیگ برتر و جام حذفی بودند، در فصل جاری جبران‌مافات کردند؛ به‌طوری که در لیگ برتر، در بازی رفت توانستند در خانه به پیروزی برسند و در مسابقه فینال سوپرجام هم حریف مازنی خود را شکست دادند. هر چند که شاگردان ریکاردو سا پینتو در دور برگشت در قائمشهر مقابل نساجی متوقف شدند و 2 امتیاز مهم را از دست دادند.

 

آبی‌ها بعد از ناکامی در قهرمانی لیگ بیست‌ودوم، حالا همه امیدشان به کسب عنوان قهرمانی جام حذفی است و مازنی‌ها هم که در شرایطی بحرانی فصل را به پایان بردند و در نیم‌فصل دوم لیگ برتر هیچ بردی را کسب نکردند، در سودای شگفتی‌سازی مقابل استقلال و رسیدن دوباره به فینال رقابت‌ها بودند تا بتوانند پایان فصل موفقی را تجربه کنند.

گروه نرم افزاری ماهور

 

ترکیب استقلال 

حسین حسینی، عارف غلامی (از دقیقه 85: پیمان بابایی)، رافائل سیلوا، صالح حردانی (از دقیقه 65: سجاد شهباززاده)، جعفر سلمانی، روزبه چشمی (از دقیقه 65: امید حامدی‌فر)، مهدی مهدی‌پور (از دقیقه 73: ابوالفضل جلالی)، آرش رضاوند، مهدی قایدی، محمد محبی و امیرارسلان مطهری (از دقیقه 65: زبیر نیک‌نفس)

 

سرمربی: ریکاردو ساپینتو

 

ترکیب نساجی مازندران

علیرضا حقیقی، علیرضا ابراهیمی (از دقیقه 84: کریم اسلامی)، محمدرضا مهدی‌زاده، حامد شیری، احسان قهاری، احمد موسوی (از دقیقه 56: حسین زامهران)، متین کریم‌زاده، سعید غلامعلی‌بیگی (از دقیقه 56: آداما نیان)، مهرداد عبدی (از دقیقه 76: علی داوران)، ایوب کلانتری (از دقیقه 84: اکبر صادقی) و رضا جعفری

 

سرمربی: کارلوس هرناندس

 

ریکاردو سا پینتو بعد از پیروزی 7 گله تیمش مقابل تراکتور تبریز در هفته پایانی لیگ برتر به سراغ تغییرات مهم در ترکیب آبی‌ها رفت و با میدان دادن به ستاره‌های باتجربه ترکیب امروز استقلال را چینش کرد. حسین حسینی، عارف غلامی، جعفر سلمانی و آرش رضاوند 4 بازیکنی بودند که نسبت به دیدار قبلی استقلال در لیگ برتر مقابل تراکتور، به ترکیب اولیه آبی‌ها اضافه شدند و سینا سعیدی‌فر، محمدحسین مرادمند و ابوالفضل جلالی هم نیمکت‌نشین شدند و سعید مهری هم به واسطه 2 اخطاره بودن شانس حضور در ترکیب تیمش در بازی امروز را از دست داد.

 

مازنی‌ها هم با تصمیم کارلوس هرناندس به سراغ 3 تغییر در ترکیب تیم‌شان رفتند و سرمربی اسپانیایی نساجی بعد از شکست 4 گله تیمش مقابل پرسپولیس در هفته پایانی لیگ برتر که منجر به قهرمانی سرخ‌پوشان پایتخت شد، محمد شریفی، حسین زامهران و علی شجاعی را از ترکیب نساجی خارج کرد و به جای آن‌ها به احسان قهاری، سعید غلامعلی‌بیگی و محمدرضا مهدی‌زاده میدان داد تا با ترکیبی متفاوت نسبت به دیدار با پرسپولیس، قرمزپوشان قائمشهری مقابل استقلال در بازی امروز قرار گیرند.

ورزشگاه آزادی امروز میزبان بیش از 20 هزار هواداران استقلال بود و با قضاوت حسن اکرمی، دو تیم از ساعت 18:30 کار خود را آغاز کردند. آبی‌پوشان پایتخت بازی را مالکانه و تهاجمی آغاز کردند و در سودای آن بودند تا بتوانند خیلی زود به گل برتری دست پیدا کنند که اولین موقعیت جدی در دقیقه 6 توسط آرش رضاوند خلق شد اما بعد از یک کار تیمی زیبا، شوت رضاوند جایی در چارچوب دروازه نساجی نداشت و از کنار دروازه این تیم به بیرون رفت.

 

محمد محبی روی پاس جعفر سلمانی در دقیقه 17 دومین موقعیت خطرناک مسابقه را روی دروازه نساجی ایجاد کرد که شوت محبی هم جایی در چارچوب دروازه مازنی‌ها نداشت و به گل تبدیل نشد. مهدی مهدی‌پور در دقیقه 21 با یک چرخش دیدنی، ضربه‌ای زیبا را روانه دروازه نساجی کرد که شوت هافبک آبی‌ها با اختلاف کم از کنار دروازه علیرضا حقیقی به بیرون رفت تا همچنان نتیجه بازی بدون گل مساوی باقی بماند.

 

مهدی قایدی در دقیقه 23 در ادامه حملات سریالی استقلال، با شوتی کات‌دار و دیدنی دروازه نساجی را هدف گرفت که ضربه استثنایی قایدی را علیرضا حقیقی با واکنشی دیدنی به کرنر فرستاد. در ادامه ارسال این ضربه کرنر توسط مهدی مهدی‌پور با تاثیرگذاری امیرارسلان مطهری همراه شد و در دهانه دروازه در موقعیتی مشکوک به آفساید، آرش رضاوند از غفلت خط دفاعی نساجی استفاده کرد و در دقیقه 24 گل اول بازی را به سود آبی‌ها رقم زد.

 

مازنی‌ها به دنبال انجام کارهای ترکیبی و تهدید کردن دروازه استقلال بودند که شوت رضا جعفری به شکلی خطرناک از کنار دروازه استقلال به بیرون رفت. شاگردان سا پینتو با وجود رسیدن به گل برتری به حملات پردامنه خود روی دروازه نساجی ادامه دادند که در دقیقه 34، علیرضا ابراهیمی پیش از آنکه توپ به مهدی قایدی برسد، روی پاس آرش رضاوند به اشتباه دروازه خودی را باز کرد تا استقلالی‌ها به دومین گل خود در مسابقه امروز دست پیدا کنند.

 

قرمزپوشان قائمشهری در دقیقه 42 توانستند یکی از گل‌های خورده را جبران کنند اما این گل در موقعیت آفساید به‌ثمر رسید و پذیرفته نشد تا همچنان برتری 2 گله شاگردان سا پینتو حفظ شود. جعفر سلمانی در دقیقه 45 این فرصت را داشت تا برای سومین‌بار استقلال را در مسابقه امروز به گل برساند اما شوت سلمانی با اختلاف کم از کنار دروازه علیرضا حقیقی به بیرون رفت تا در پایان یک نیمه جذاب و تهاجمی، آبی‌پوشان پایتخت بتوانند با برتری 2 گله به رختکن بروند.

 

آبی‌پوشان پایتخت با وجود برتری 2گله در نیمه نخست، نیمه دوم را هم تهاجمی آغاز کردند و در نقطه مقابل، کارلوس هرناندس با انجام تغییرات تهاجمی در ترکیب تیمش امیدوار بود که مازنی‌ها بتوانند در نیمه دوم جبران‌مافات کرده و به بازی بازگردند. شاگردان سا پینتو بعد از خلق چند موقعیت نصفه‌ونیمه سرانجام روی یک کار تیمی زیبا توانستند در دقیقه 57 به گل برسند؛ آن‌هم در شرایطی که شوت سنگین صالح حردانی توسط علیرضا حقیقی مهار شد اما در ریباند در مقابل دروازه خالی، محمد محبی گل سوم استقلال را به‌ثمر رساند.

 

مهدی قایدی در دقیقه 60 با یک ضربه والی موقعیت خوبی برای گلزنی داشت اما شوت وینگر آبی‌ها خطرناک از کنار دروازه نساجی به بیرون رفت تا یک فرصت گلزنی دیگر برای آبی‌ها از دست برود. سا پینتو با توجه به برتری 3گله تیمش، به سراغ تغییر و تحولات در ترکیب آبی‌ها رفت و با میدان دادن به بازیکنانی مانند زبیر نیک‌نفس، امید حامدی‌فر و سجاد شهباززاده تصمیم گرفت تا به صالح حردانی، روزبه چشمی و امیرارسلان مطهری برای مسابقه فینال جام حذفی استراحت بدهد.

 

استقلالی‌ها بعد از تعویض‌های انجام شده به دنبال مدیریت بازی بودند و تلاش‌شان بر این بود که بتوانند بازی را مدیریت کنند. محمد محبی در دقیقه 68 در موقعیتی مشکوک در محوطه جریمه نساجی سرنگون شد اما داور مسابقه اعتقادی به پنالتی نداشت. در ادامه حرکت دیدنی ابوالفضل جلالی پایه‌گذار یک موقعیت گلزنی برای استقلال شد اما سجاد شهباززاده از فرصت ایجاد شده استفاده نکرد و ضربه مهاجم آبی‌ها از کنار دروازه نساجی به بیرون رفت.

علی داوران هافبک تعویضی فرصت داشت تا در دقیقه 77 اختلاف را کاهش بدهد اما فرصت‌سوزی کرد و نتوانست در مقابل دروازه استقلال ضربه مناسبی به توپ بزند. بعد از فرصت‌سوزی داوران نوبت به خلق موقعیت گلزنی برای استقلال رسید که شوت مهدی قایدی توسط مدافع نساجی در دقیقه 80 به کرنر فرستاده شد. بعد از این موقعیت نوبت به تک‌به‌تک شدن محمد محبی با علیرضا حقیقی رسید که ضربه چیپ محبی از کنار دروازه نساجی به بیرون رفت. حملات مستمر شاگردان سا پینتو باعث شد تا در دقیقه 89 روی پاس سجاد شهباززاده، محبی مجدداً با حقیقی تک‌به‌تک شود که این‌بار ضربه چیپ وینگر آبی‌ها به گل تبدیل شد تا دبل گلزنی محمد محبی، استقلالی‌ها به گل چهارم برسند.

 

آبی‌ها با وجود رسیدن به گل چهارم در وقت‌های تلف شده هم در تلاش برای رسیدن به گل‌های بیشتر بودند اما تلاش آن‌ها بی‌ثمر بود تا در پایان یک بازی جذاب و تماشایی، استقلال با 4 گل از سد نساجی بگذرد و به فینال جام حذفی در فصل 02-1401 برسد. آبی‌ها باید در این مرحله روز چهارشنبه دهم خردادماه در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف برنده هوادار-پرسپولیس بروند. نکته مهم اینکه با توجه به کارت زردی که امشب مهدی مهدی‌پور دریافت کرد، هافبک شماره 9 آبی‌ها به دلیل 2 اخطاره شدن شانس حضور در فینال را از دست داد.

 

دومین و آخرین دیدار مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی فوتبال ایران فردا (پنجشنبه) چهارم خردادماه از ساعت 18:30 به میزبانی ورزشگاه پاس قوامین تهران میان تیم‌های هوادار و پرسپولیس برگزار خواهد شد تا تکلیف دومین تیم فینالیست مشخص شود.

61 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا