آخرین مطلباخبارمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

اسپالتی سرمربی ایتالیا شد؛ تعیین تکلیف نیمکت مدافع عنوان قهرمانی یورو

اسپالتی تا پایان جام جهانی ۲۰۲۶ سرمربی ایتالیا خواهد بود.

فدراسیون فوتبال ایتالیا انتخاب لوچانو اسپالتی به عنوان سرمربی جدید تیم ملی فوتبال ایتالیا را اعلام کرد و سرمربی کهنه‌کار و باتجربه که فصل گذشته ناپولی را به قهرمانی در سری آ رساند، هدایت آتزوری در رقابت‌های مرحله مقدماتی جام ملت‌های اروپا را به عهده خواهد داشت. کمتر از یک سال تا برگزاری یورو ۲۰۲۴ در خاک آلمان باقی مانده و ایتالیا به عنوان مدافع عنوان قهرمانی بعد از تجربه سخت ناکامی در صعود به مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، رویاهای بزرگی برای این رقابت‌ها در سر خواهد داشت.

لوچانو اسپالتی با فدراسیون فوتبال ایتالیا قراردادی ۳ ساله امضا می‌کند. این همکاری، او را تا پایان رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۶ به میزبانی آمریکای شمالی روی نیمکت آتزوری نگه خواهد داشت. موضع‌گیری‌های اخیر رئیس باشگاه ناپولی نشان می‌دهد انتصاب اسپالتی به عنوان سرمربی جدید تیم ملی احتمالاً منجر به ایجاد یک دعوای حقوقی بین باشگاه و فدراسیون خواهد شد. اسپالتی فصل گذشته ناپلی‌‌ها را با اقتدار به قله کالچو رساند اما امسال پیش از آنکه قراردادش با ناپولی به اتمام برسد به بهانه استراحت از سمتش استعفا داد و تصمیم او مورد پذیرش سران باشگاه قرار گرفت. مسئولان ناپولی البته خیال نمی‌کردند اسپالتی قصد ادامه سرمربیگری در کوتاه‌‌مدت را داشته باشد و همین موضوع عامل اصلی پذیرش استعفای او بود. با این حال خروج ناگهانی روبرتو مانچینی از تیم ملی این فرصت را در اختیار اسپالتی قرار داد تا هدایت تیم ملی ایتالیا را در یورو ۲۰۲۴ و جام جهانی ۲۰۲۶ به عهده بگیرد.

در بیانیه رسمی فدراسیون فوتبال ایتالیا موسوم به FIGC آمده: «فدراسیون فوتبال ایتالیا اعلام می‌کند با سرمربی اهل توسکانی به توافق رسیده و او از اول سپتامبر این مسئولیت را به عهده خواهد داشت. معارفه رسمی در شهر کوورچانو، محل برگزاری جلسات تمرینی پیش از ۲ مسابقه مقابل مقدونیه شمالی و اوکراین، انجام خواهد شد.» اسپالتی جایگزین روبرتو مانچینی خواهد شد؛ سرمربی باتجربه‌، ایتالیا را در خاک انگلیس با برتری مقابل تیم ملی همین کشور در ضربات پنالتی به قهرمانی یورو ۲۰۲۰ رساند اما یک سال بعد با شکست شوکه‌کننده و ناباورانه مقابل مقدونیه شمالی در مرحله نیمه‌نهایی پلی‌آف اروپایی از صعود به جام جهانی قطر بازماند.

گروه نرم افزاری ماهور

اسپالتی فصل گذشته سرمربیگری ناپولی را به عهده داشت و این تیم را به نخستین اسکودتو در ۳۰ سال گذشته رساند اما در انتهای ماه ژوئن با توافق دوطرفه از هدایت ناپولی کنار کشید. موافقت باشگاه البته بعد از امضای سندی ۷ صفحه‌ای توسط اسپالتی جلب شد که طی آن، او باید در صورت امضای قرارداد با هر تیم دیگری در طول یک سال اول بعد از خروج از ناپولی، مبلغ ۳ میلیون یورو به باشگاه بپردازد. وکلای فدراسیون فوتبال ایتالیا اما معتقدند این بند تنها در مورد تیم‌های باشگاهی رقیب ناپولی در راه قهرمانی لیگ صدق می‌کند و نه در مورد تیم ملی. اورلیو د لورنتیس، رئیس باشگاه ناپولی اما نظر دیگری دارد و احتمال تبدیل شدن این ماجرا به یک مناقشه حقوقی بالاست. گابریله گراوینا، رئیس فدراسیون فوتبال ایتالیا در مورد آمدن اسپالتی گفته: «ما به اسپالتی خوشامد می‌گوییم. «ناتزیوناله» به یک سرمربی خوب نیاز داشت و من خیلی خوشحالم او رهبری آتزوری را پذیرفت. شور و شوق و صلاحیت و کیفیتش در مبارزه با مشکلاتی که طی ماه‌های آینده پیش روی تیم ملی ایتالیا خواهد بود، نقشی بنیادی خواهد داشت.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا